طرز تهیه خوراک کله گنجشکی یک غذای سنتی و مقوی

آیا تا به حال غذایی به اسم خوراک کله گنجشکی شنیده بودید؟ بله این نام یک خوراک بسیار خوشمزه است که غذایی سنتی می باشد. پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه خوراک کله گنجشکی در این مطلب آشپزی با ما همراه شوید.

طرز تهیه خوراک کله گنجشکی یک غذای سنتی و مقوی

یکی از انواع غذاهای ساده و در عین خوشمزه خوراک می باشد که انواع مختلی نظیر خوراک کله گنجشکی،  خوراک کدو سبز، خوراک گوجه بادمجان و … دارد. خوراک کله گنجشکی غذایی است که از قدیم در بین مردم ایران به صورت سنتی رایج بوده است. این غذای مقوی در زمان بسیار کمی پخته می شود. پس برای زمان هایی که وقت بسیار کمی دارید می توانید این غذا را تهیه کنید. در طرز تهیه خوراک کله گنجشکی هم می توان از گوشت قرمز و هم از گوشت مرغ استفاده کرد.

طرز تهیه خوراک کله گنجشکی خوش مزه

مواد لازم

  • پیاز: 2 عدد
  • گوجه فرنگی: 4 عدد
  • گوشت چرخ کرده: 400 گرم
  • آرد نخود چی: 2 قاشق غذا خوری
  • روغن: به میزان لازم
  • سیب زمینی: 3 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذا خوری
  • زردچوبه: به میزان لازم
  • فلفل: به میزان کافی
  • نمک: به مقدار مورد نیاز

دستور پخت خوراک کله گنجشکی

طرز تهیه خوراک کله گنجشکی خوش طعم

برای تهیه کردن این خوراک در اولین مرحله باید کاسه ای آماده کنید. یک عدد پیاز را داخل آن رنده کنید. سپس گوشت چرخ کرده را داخل کاسه بریزید. حالا آرد نخودچی را به همراه فلفل، نمک و زرد چوبه به مواد خود اضافه کنید. با دست مواد را ورز دهید تا مایه شما ترکیب یکدستی شود. مواد را به اندازه گردو با دست قلقلی کنید.

تابه ای مناسب تهیه کرده و داخل آن روغن بریزید. کوفته های قلقلی شده را داخل روغن قرار داده و تفت دهید. مهلت دهید تا مواد شما سرخ شود. سپس آن ها را از تابه خارج کنید. حالا سیب زمینی ها را به شکل مکعبی خرد کنید. در ادامه آن ها را در تابه سرخ کنید.

حالا نوبت این است که یک عدد پیاز را به شکل نگینی خرد کرده و در تابه تفت دهید. فلفل و زرد چوبه را به مقدار کمی به پیاز ها اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به پیاز ها افزوده و تفت دهید. تا جایی تفت بدهید که خامی رب گرفته شود.

در این مرحله به سراغ گوجه فرنگی ها بروید. آن ها را شسته و پوستش را بگیرید. گوجه ها را ریز کنید و سپس آن ها را به مواد داخل تابه بیفزایید. مواد را تفت دهید تا جایی که روغن بیندازد. بعد از اینکه گوجه فرنگی سرخ شد، سیب زمینی و گوشت ها را به تابه بیفزایید. یک لیوان آب روی آن ها بریزید و درب آن را ببندید.

مهلت دهید تا غذای شما جا بیفتد. می توانید برای خوش طعم تر شدن غذای خود کمی لیمو ترش اضافه کنید. این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. خوراک کله گنجشکی شما آماده است. می توانید آن را همراه با برنج یا نان میل بفرمایید.

روش پخت خوراک کله گنجشکی

امیدواریم این مطلب توجه شما را جلب کرده باشد. هم چنین برای تهیه انواع خوراک روی لینک آن کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان