ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ راز چیدمان دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی!

نشیمن: همه ی شما می دانید که فضای نشیمن و اتاق پذیرایی در دکوراسیون منزل یکی از مهمترین بخش ها است چرا که در واقع به عنوان ویترین منزل شما به شمار می آید

نشیمن: همه ی شما می دانید که فضای نشیمن و اتاق پذیرایی در دکوراسیون منزل یکی از مهمترین بخش ها است چرا که در واقع به عنوان ویترین منزل شما به شمار می آید. بنابراین در تزیین اتاق پذیرایی علاوه بر سلیقه باید به اصول طراحی نیز توجه ویژه ای داشت. به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم اصول طراحی را در مدل های مختلف دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی بررسی کنیم با ما همراه باشید.  

مبلمان مدرن در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

با کوچک شدن آپارتمان های امروزی سبک مدرن در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی یکی از سبک های پر طرفدار محسوب می شود، این سبک مدرن را می توانید به سادگی با انتخاب مبلمان مدرن در فضای دکوراسیون خود ایجاد نمایید. مبلمان مدرن، کم جا با شکل های غیر معمول که جلوه منحصر به فردی را برای دکوراسیون اتاق پذیرایی شما به وجود می آورند.

مبلمان راحتی در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

مبلمان راحتی از آن دسته مبلمان محبوبی است که به راحتی می توانید آن ها را با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ کنید، این مبلمان با تنوع بی حدشان در طرح و رنگ از دیرباز جلوه گر دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی بودند، اگ در فضای نشیمن خود به دنبال آرامش هستید به سادگی می توانید با کمترین هزینه یکی از این مبلمان را برای فضای داخلی خود تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مبلمان کلاسیک در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

پیش از انتخاب مبلمان کلاسیک برای دکوراسیون اتاق پذیرایی خود بهتر است ابعاد و اندازه های فضای داخلی خود را در نظر بگیرید، چرا که تناسب مبلمان کلاسیک با فضای نشیمن شما تا حد زیادی تاثیر بسیاری در جلوه ی فضای داخلی شما دارد. پس اگر فضای کوچکی دارید انتخاب مبلمان کلاسیک را برای دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی خود فراموش کنید و به سراغ نمونه های راحتی و مدرن بروید.

مبلمان چوبی دست ساز در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

این مبلمان برای شما که می خواهید ظاهر متفاوت، منحصر به فرد و ایرانی به دکوراسیون اتاق پذیرایی خود ببخشید بهترین گزینه است، هم نشینی این مبلمان با طرح های مشبک در کنار یک فرش ایرانی با نقش های ساده می تواند جلوه ی دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی شما را دو چندان کند.

فرش در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

بعد از بررسی و انتخاب مبلمان نوبت به انتخاب فرش برای دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی می شود. همه ی ما می دانیم که فرش های ایرانی یکی از نمونه های منحصر به فرد فرش در دنیا می باشد.بزرگترین قابلیت فرش های ایرانی هماهنگی آن با سبک های مختلف دکوراسیون می باشد، پس اگر می خواهید به دنبال فرشی بروید که با دکوراسیون اتاق پذیرایی شما هماهنگ باشد فرش ایرانی را فراموش نکنید.

پرده در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

بعد از انتخاب فرش نوبت به انتخاب پرده می رسد، پیش در مطالب چیدانه مفصل در رابطه با ست کردن فرش و پرده و مبلمان با شما صحبت کرده ایم. بهتر است سبک و تم پرده انتخابی شما با نوع مبلمانتان هماهنگ باشد برای ایجاد روح و جلوه ی بیشتر در فضا می توانید کوسن مبلمان خود را هماهنگ با طرح پرده انتخاب کنید تا ظاهر منحصر به فردتری را دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی خود ایجاد کنید.

لوستر در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

انتخاب لوستر و نورپردازی فضای اتاق پذیرایی یکی از مهمترین عوامل در یک طراحی ایده آل محسوب می شود، همان طور که در بند های بالا اشاره شد لوستر ها نیز باید با نوع سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد، پس از انتخاب یک لوستر مناسب و هماهنگ با سبک دکوراسیون خود در مرحله بعد باید به ارتفاع آن در فضای داخلی توجه کنید، با تغییر ارتفاع لوستر ها می توانید تاکید را روی بخش مورد نظر خود بیشتر کنید.

دیوار در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

دیوارها نقش بسیار زیادی در تزیین اتاق پذیرایی شما دارند، بنابراین می توانید با انتخاب درست دیوارپوش های مناسب با فضای دکوراسیون خود جلوه ی دکوراسیون خود را دو چندان کنید، این دیوارپوش ها می تواند برای یک دیوار تک مانند دیوار پشت تلویزیون و یا به صورت کامل در غالب کاغذ دیواری در فضای دکوراسیون شما قرار گیرد. اما در انتخاب طرح و نقش برای دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری باید دقت کنید چرا که طرح های شلوغ اغتشاش بصری زیادی را در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی شما به وجود می آورند.

تزیینات در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

در انتخاب تزیینات برای دکوراسیون اتاق پذیرایی خود دقت بسیاری کنید چرا که استفاده بیش از حد از اکسسوری های متنوع در فضای اتاق پذیرایی چهره و جلوه ی اصلی دکوراسیون شما مخدوش می کند. حضور المان های متنوع در هر فضایی سبب کاهش تمرکز، ایجاد اغتشاش بصری و عدم آرامش می شود، پس جزییات تزیینی را به صورت محدود و هدف مند در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی خود قرار دهید.

گل و گیاه در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

هیچ دکوراسیونی را نمی توان یافت که بدون حضور عنصری به نام گیاه زیبایی و جلوه ی تمام عیار داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید فضای دکوراسیون تان را منحصر به فرد تر تزیین کنید، گل و گیاه را مهمان دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی خود کنید.

برای انجام تغییرات کوچک و بزرگ در دکوراسیون منزل و محل کارتان می توانید از شرکت طراحی و اجرای دزن از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

نویسنده: ثمینا فراهانی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان