ماهان شبکه ایرانیان

مبلمان چوب و فلز با خلاقیت دو زوج جوان و هنرمند ایرانی

کار با اهالی فن: هر شخصی علاقمند به استفاده از عناصری خاص و متفاوت در محیط زندگی‌اش است

کار با اهالی فن: هر شخصی علاقمند به استفاده از عناصری خاص و متفاوت در محیط زندگی‌اش است. المان‌هایی که انرژی خوب و مثبت به همراه داشته باشند. استفاده از هنر دست و خلاقیت میتواند ما را برای رسیدن به محیط دلخواه‌مان نزدیک‌تر کند. همانطور که میدانید پشت هر اثر هنری یک طراح هنرمند قرارگرفته است.
هنرمند به دلیل اینکه با دل و جان به خلق آثارش می‌پردازد، مثل این است که روح و جان به صنعت دست خود می‌بخشد. در نتیجه حضور این عناصر در هر فضایی، انرژی مثبت بسیاری به آن محیط می‌دهد. در صورتی که هنرمند در خلق آثارش از متریال طبیعی استفاده کند این انرژی چندین برابر می‌شود. هستند اندک افرادی که با این حس و حال کار می‌کنند و محصولات متفاوتی را تولید می‌کنند. در این مطلب شما را با تیمی آشنا می‌کنیم که هنر صنعت و معماری را با استفاده از عناصر موجود در طبیعت بایکدیگر تلفیق کرده‌ و توانسته‌ است آثاری متفاوت بیافریند.

معرفی گروه ابرن

گروه ابرن از چهار فرد خلاق و هنر دوست تشکیل شده است. این اعضا علاوه بر همکار بودن با یکدیگر، نسبت فامیلی ویژه‌ای با هم دارند. اعضای این گروه را دو پسر عمو، به نام‌های سعید و مهدی‌فرج‌الله‌پور، به همراه همسرانشان، سحرعلی‌محمدی و سپیده‌بیات شکل می‌دهند. کارگاه آنها قدمتی حدود 60 سال دارد. سعید و مهدی سومین نسل از این خانواده‌اند که در این کارگاه مشغول به کار هستند. با توجه به اینکه نسل پیشین آنها در حیطه صنعت مشغول به کار بودند، آنها بعد از پایان تحصیلات خود به کارگاه باز گشته و با ایده‌ای نو راه آنها را ادامه دادند. رشته تحصیلی مهدی در زمینه عمران_معماری و همسرش معماری بوده است. همچنین شاخه تحصیلی سعید مهندسی‌تاسیسات و همسرش مدیریت‌بیمه است. این گروه فعالیت خود را از سال 81 آغاز کرده است.

هدف از تشکیل گروه

به گفته مهدی هدف از تشکیل این گروه تلفیق علم صنعت و هنر معماری در کنار یکدیگر است. چنانچه در طراحی پروژه‌ها، اگر یک طراح ایده‌ای را بازگو کند برای به اجرا درآوردن آن نیاز به یک صنعتگر هنر دوست دارد، در غیر این صورت ایده او همچنان بر روی کاغذ باقی میماند. همچنین اگر صنعتگری برای تولید محصول خود ایده و طرح ناب نداشته باشد، نمی‌تواند در ارائه تولیدات خود در قالب سبک یا طرح جدید موفق باشد. در نتیجه "گروه ابرن" قصد داشته است، با تشکیل گروهی از افراد طراح و صنعتگر در کنار یکدیگر، به اهداف خود برسد.

دلایل تشکیل استودیو ابرن

به گفته مهدی، یکی از دلایل اصلی وارد شدن به این حرفه، نبودن المان‌های مورد نیاز و در خور هر پروژه بوده است. زمانی که پروژه‌ای طراحی می شود، به ندرت میتوان عناصری که خاص همان پروژه باشند را در بازار پیدا کرد. سعید ادامه می‌دهد؛ ما دوست داشتیم المان‌هایی که در مجلات خارجی مشاهده می‌کنیم را بتوانیم در ایران تولید کنیم. تمام تلاش این گروه این است که موفق شوند یک پروژه را با دانش و ایده خود از پایه تا انتها طراحی و تولید کنند.

مخاطبان محصولات ابرن

محصولات تولید شده توسط این گروه لوکس هستند. این محصولات برای افرادی که تمایل به داشتن دکوری متفاوت و خاص دارند مناسب است. ناگفته نماند شعار این گروه همواره این است که ما می‌توانیم هر آنچه شما در ذهن خود دارید را برای شما خلق کنیم.

متریال استفاده شده در محصولات

گروه ابرن در تولید محصولات خود از مواد طبیعی استفاده میکند. بیشترین متریال مصرفی در تولیدات این کارگاه، چوب و فلز است. منظور از متریال چوب، استفاده از چوب طبیعی به معنای واقعی است. به نظر گروه ابرن، استفاده از چوب با کمترین دخالت در بافت، شکل و رنگ آن، حس و حال متفاوتی برای اهالی خانه به وجود می‌آورد. آنها یک قطعه از چوب طبیعی را کمی صیقل داده و با نشاندن آن در قلب عنصری از جنس فلز، المانی خاص با هارمونی ویژه خلق می‌کنند.

بررسی برخی از محصولات

کارهای آینه؛ برای تولید این محصول، قسمتی از کنده درخت را انتخاب کرده‌ایم و با برش عرضی فرم متفاوتی در چوب ایجاد کردیم. قسمت وسط آن را به میزانی که آینه در آن قراردهیم خالی گذاشتیم و این آینه متفاوت را خلق کردیم.

شمعدان‌ها؛ این شمعدان‌ها با استفاده از لوله، پیچ و مهره طراحی شده‌اند.

کتابخانه؛ با استفاده از چوب طبیعی بر روی شاسی فلزی کتابخانه را طراحی کردیم. سعی شده تمام شیار و ترک‌های طبیعی چوب بر روی آن حفظ شوند. در این محصول از چوب گردو و کاج استفاده شده است.

میزها؛ در طراحی میزها سعی می‌کنیم به ماهیت چوب دست نزنیم و هرگونه قوس و ترک بر روی آن را حفظ کنیم. در انتها فقط کمی محصول را پرداخت می‌کنیم تا کار جلوه بهتری پیدا کند.

میز تلویزیون؛ برای خلق این میز تلویزیون، از چوب تراورسی که سالها در معرض گازوئیل بوده استفاده کردیم. این چوب در ریل قطار استفاده شده است و افت خود را کرده است. میتوان از این چوب به عنوان یک عنصر هویت‌دار در تولید محصولات نام برد.

تصویر صندلی اینداستریال Industrial Chair

صندلی اینداستریال Industrial Chair

نامشخص
تصویر میزجلو مبلی اینداسترال Industrial Coffee Table

میزجلو مبلی اینداسترال Industrial Coffee Table

نامشخص

اگر دکوراسیون منزل شما به سبک صنعتی طراحی شده یا دوست دارید فضایی با این حال و هوا داشته باشید، برای دیدن محصولات و ارتباط با این گروه می توانید به پروفایل استودیو ابرن در اهالی فن چیدانه سر بزنید.

نویسنده: سمیه منوچهری ؛ عکاس: امیر صادقی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان