۷ سبک زیبا در دکوراسیون که نام آنها را کمتر شنیده اید!

سبک های دکوراسیون: کسانی که به طراحی دکوراسیون داخلی علاقه دارند با نام های بسیاری با عنوان سبک های دکوراسیون آشنا هستند

سبک های دکوراسیون: کسانی که به طراحی دکوراسیون داخلی علاقه دارند با نام های بسیاری با عنوان سبک های دکوراسیون آشنا هستند. نام هر سبک در ادامه خود لیستی از قواعد و قوانین را به همراه می آورد تا به زیباتر شدن فضاهای داخلی ساختمان ها کمک کند. پیروی از سبکی خاص در فضای داخلی به حس وحدت، هماهنگی و آرامش در آن کمک می کند. تنها کافیست که با کمی مطالعه و بررسی ببینید که کدام سبک به روحیات و علایق شما نزدیکتر است. چیدانه در این مطلب می خواهد شما را با 7 سبک دکوراسیون که شاید نام آنها را کمتر شنیده اید آشنا کند. با ما همراه باشید.

1. سبک مونوکروماتیک در طراحی دکوراسیون داخلی

این سبک از کنار هم قرار دادن اشیا هم رنگ در دکوراسیون داخلی به تعادل می رسد، سبک مونوکروماتیک اشیا هم رنگ را از کم رنگ تا پر رنگ با هم ترکیب می کند تا جلوه خاص و منحصر به فردی به فضا داخلی داده شود. این سبک برای دکوراتور های تازه کار بسیار مناسب است.

مطلب پیشنهادی: طراحی ویلای فوق العاده با رنگ های پر انرژی

2. سبک آرت دکو در طراحی داخلی

در سبک آرت دکو اشیا مختلف مانند آلمینیوم، لاکر، طرح پوست کوسه و پوست گوره خر استفاده می شود از فرم های زیگ زاگ، پله ای و قوس های بلند همراه با فرم های گیاهی و فرفروژه برای طراحی فضا استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی: اصول دکوراسیون معاصر

3. سبک آرت نئو در دکوراسیون

نقاشی بر روی شیشه، کف پوش های چوبی، خطوط منحنی و مواج و اشکال گیاهی از مشخصه های سبک آرت نئو است. از هنرهای قدیمی مانند گوتیک، رکوکو، ژاپنی، کارهای دوران ویکتوریا، نوشته های باستانی و سفال ایرانی در این سبک بسیار دیده می شود. چیدانه در گذشته شما را در مطلب 5 سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی با سبک گوتیک، رکوکو و ویکتوریایی و در مطلب 10 سبک دکوراسیون داخلی در کشورهای مختلف جهان با سبک ژاپنی آشنا کرده است.

4. سبک صنعتی در معماری داخلی

سبک صنعتی طرفدار راحتی و کاربردی بودن فضا است. از رنگ های خنثی و خاکستری برای رنگ آمیزی سقف و دیوارها در این سبک بسیار استفاده می شود. این سبک، فضای بسیار سردی دارد و در آن تمام اشیا کاربردی و چند منظوره هستند. استفاده از عنصر آلمینیوم در طراحی فضاهای به این سبک بسیار متداول است. نمونه ای موفق از سبک صنعتی را در معماری متفاوت ویلای مسعودی در شیراز می توانید ببینید.

5. سبک ماوریک در دکوراسیون داخلی

سبک ماوریک بخشی از سبک مدرن است. در این سبک همه چیز به صورت غیر معمول کنار هم چیده شده اند. رنگ ها کاملا تصادفی انتخاب می شوند. مبلمان تقارن و تناسب خاصی با هم ندارند و از احجام همپوشان بسیار استفاده می شود. سبک ماوریک یک سبک بدون قید و قانون است.

مطلب پیشنهادی: تفاوت معماری مدرن و معاصر در طراحی دکوراسیون داخلی

6. سبک روستیک در دکوراسیون

سبک روستیک سرشار از زیبایی و دلنشینی است. عوامل طبیعی به همراه بافت طبیعی عناصر هستند که در این سبک بسیار مورد استفاده اقرار می گیرند. اجزای دکوراسیون داخلی در فضاهایی به سبک روستیک تمام وسایل با حفظ بافت طبیعی خودشان ساخته شده اند. این سبک در بنیاد طبیعت و استفاده از مواد طبیعی بنا شده است. مبلمان چوبی با نشیمنگاه حصیری، پرده از الیاف طبیعی و کوسن هایی از جنس خز و پشم در این سبک بسیار به چشم می خورد. دیوارها اغلب از چوب هستند و یا اکثرا به رنگ روشن رنگ آمیزی شده اند. همه چیز در فضاهایی به این سبک در سادگی و دلنشینی خلاصه می شود. سقف بیشتر از جنس چوب است و تیرک های چوبی نمایان در خانه فضایی خیره کننده به وجود می آورد.
آوردن گرمای سبک روستیک به یک خانه مدرن می تواند حال و هوایی دلنشین به آن ببخشد.

7. سبک مدیترانه ای در طراحی داخلی

سبک مدیترانه ای طرفدار آرامش و جذابیت است در این سبک از رنگ های خنثی و آبی ملایم بسیار استفاده می شود. گچبری هایی به رنگ آبی ملایم در این سبک خودنمایی می کند. در کنار آن، رنگ آجری و سبز دریایی نیز دیده می شود. عناصر تزئینی با حال و هوای دریایی مانند مجسمه های شنی گوش ماهی و تکه های  مرجان و غیره برای زیبایی بخشیدن به فضاهایی به سبک مدیترانه ای به کار برده می شوند. همچنین تابلو های پتینه کاری شده مبلمان ساده و چوبی و ظروف سفالی این سبک را پر رنگ تر نشان می دهد.

سوالات خود را در خصوص سبک های دکوراسیون داخلی و تغییر دکوراسیون منزل، در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با کارشناسان و اهالی فن چیدانهدر میان بگذارید.

مطالب بیشتر: سبک انتقالی ترکیبی از سنت و مدرنیته
جذابیت دکوراسیون ایرانی با طرح و رنگ صنایع دستی
فضایی با حال و هوای اسپانیایی!
با نقوش سنتی خانه خود را بی نظیر کنید

منبع: گردآوری شده در تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر