برترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه ۲۰۱۰ – بخش دوم

یکی دیگر از سریال‌های خارق‌العاده شبکه سایفای، سریال دوازده میمون است. این سریال بر اساس فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۹۵ میلادی است

برترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه 2010 – بخش دوم

ژانر علمی و تخیلی یکی از ژانرهای جذاب دنیای سریال به شمار می‌رود و طرفداران بسیار زیادی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا برترین سریال‌های علمی – تخیلی منتشر شده در دهه 2010 میلادی را به شما معرفی کنیم.

سریال انیمیشنی شورشیان جنگ ستارگان (Star Wars Rebels)

Star Wars Rebels

Star Wars Rebels

سریال‌های انیمیشنی جنگ ستارگان، بخشی از دنیای همچنان در حال گسترشی است که حتی برخی از طرفداران جنگ ستارگان نیز از آن خبر ندارند. سریال انیمیشنی شورشیان جنگ ستارگان، دومین سریال انیمیشنی سه بعدی از این دنیا به شمار می‌رود. دیگر سریال انیمیشنی جنگ ستارگان، سریال جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون (Star Wars: The Clone Wars) است. سریال انیمیشنی شورشیان جنگ ستارگان برای اولین بار در سال 2014 میلادی پخش شده بود و برای چهار فصل ادامه داشته تا اینکه به پایان رسیده است. داستان این سریال، احساسی و عالی است حتی با اینکه بینندگان هدفش، کودکان است.

سریال دوازده میمون (12Monkeys)

12Monkeys

12Monkeys

یکی دیگر از سریال‌های خارق‌العاده شبکه سایفای، سریال دوازده میمون است. این سریال بر اساس فیلمی به همین نام محصول سال 1995 میلادی است. سریال دوازده میمون با بازی آرون استنفورد (Aaron Stanford) در نقش جیمز کول است. او از سال 2043 به سال 2015 فرستاده می‌شود تا جلوی سازمانی به نام ارتش دوازده میمون را بگیرد. این سازمان قصد دارد تا ویروسی را منتشر کند که میلیاردها انسان را خواهد کشت و شروعی بر انقراض بشریت را رقم خواهد زد. او به همراه ویروس شناسی به نام دکتر کاساندرا ریلی با بازی آماندا اسکول (Amanda Schull)، سعی دارند تا جلوی افراد مسئول این فاجعه را بگیرند. سریال دوازده میمون پس از پخش چهار فصل در سال 2018 میلادی به پایان رسید.

سریال سنس8 (Sense8)

Sense8

Sense8

سریال سنس8، سریالی اصیل از کمپانی نتفلیکس است که توسط لانا و لیلی واچوفسکی (Lana and Lilly Wachowski) و جی مایکل استرازینسکی (J. Michael Straczynski) خلق شده است. فصل اول این سریال در سال 2015 میلادی پخش شده بود. این سریال، داستان هشت فرد از سرتاسر دنیا را روایت می‌کند که زندگی‌های متفاوتی دارند و به طور ناگهانی، از لحاظ ذهنی به یکدیگر مرتبط می‌شوند و می‌توانند دیدگاه‌ها و احساسات یکدیگر را تجربه کنند. این سریال پس از پخش فصل دوم کنسل شد اما درخواست‌های طرفداران سبب شد تا کمپانی نتفلیکس تصمیم بگیرد تا با ساخت فیلمی، داستان این سریال را به پایان برساند. این نیز یکی دیگر از تلاش‌های طرفداران برای احیای سریال است که به بار نشسته است.

سریال لژیون (Legion)

Legion

Legion

سریال لژیون را می‌توان یک سریال ابرقهرمانی دانست. این سریال بر روی شخصیتی از کمیک‌های مارول به نام دیوید هالر با بازی دن استیونز (Dan Stevens) تمرکز دارد. سریال لژیون را می‌توان یکی از منحصر‌به‌فردترین سریال‌های علمی و تخیلی دانست. این سریال توسط نوح هاولی (Noah Hawley) ساخته شده است. سریال لژیون، داستان دیوید را دنبال می‌کند که در کمیک‌ها، پسر پروفسور ایکس محسوب می‌شود. او دارای چندین شخصیت است که در درون ذهنش زندگی می‌کنند و او سعی دارد تا قدرت‌هایش را کنترل کند و در عین، در حال فرار از سازمانی است که می‌خواهد از قدرت‌های او بهره ببرد. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به ریچل کلر (Rachel Keller) و اوبری پلازا (Aubrey Plaza) اشاره کرد.

سریال کیل‌جویز (Killjoys)

Killjoys

Killjoys

سریال کیل‌جویز از سال 2015 تا سال 2019 میلادی و در طی پنج فصل پخش شده است. این سریال بر روی سه جایزه‌بگیر در آینده‌ای دور تمرکز دارد که در سرتاسر کهکشان سفر می‌کنند. این سریال با بازی هانا جان کیمن (Hannah John-Kamen)، آرون اشمور (Aaron Ashmore) و لوک مک فارلین (Luke Macfarlane) است. سریال کیل‌جویز دارای کاراکترهای عمیق و درخشانی است. این سریال محصول شبکه سایفای، یکی دیگر از سریال‌هایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

سریال همتا (Counterpart)

Counterpart

Counterpart

سریال همتا به مدت دو فصل از سال 2017 تا 2019 میلادی از شبکه استارز پخش می‌شده است. این سریال پس از این دو فصل کنسل شده است. این سریال با بازی جی کی سایمونز (J. K. Simmons) در نقش هاوارد سیلک است که یک نسخه دیگری از خودش از یک دنیای موازی را می‌بیند. این دنیای موازی در سال 1987 میلادی و به طور تصادفی در طی یک آزمایش علمی انجام شده در کشور آلمان، ایجاد شده است. دنیای اصلی به نام آلفا است و دنیای موازی به نام پرایم است. همه چیز این دو دنیا مشابه یکدیگر است تا اینکه در اواخر دهه نود میلادی، یک همه‌گیری بسیاری از مردم سیاره پرایم را می‌کشد.

سریال ماموران شیلد (Agents of S.H.I.E.L.D)

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.

Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D.

سریال ماموران شیلد، اولین سریالی است که اتفاقات آن در درون دنیای سینمایی مارول رخ می‌دهد. پخش این سریال از سال 2013 میلادی آغاز شده بود. این سریال برای هفت فصل ادامه داشته است. در طی این فصل، کاراکترهای دارای داستانی پر از احساسات و اتفاقات بودند. سریال ماموران شیلد در مورد این است که ماموران پس از مدتی متوجه حضور هایدرا در درون سازمان شیلد می‌شوند. داستان این سریال در ابتدا تقریبا همسو با فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی (Captain America: The Winter Soldier) است. سریال ماموران شیلد، زمینه را برای ساخت و پخش سریال‌های دیگری همچون وانداویژن (WandaVision) و فالکون و سرباز زمستانی (The Falcon and the Winter Soldier) و دیگر سریال‌های مارول، فراهم کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان