برترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه ۲۰۱۰ – بخش سوم

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین سریال‌های علمی – تخیلی منتشر شده در دهه ۲۰۱۰ میلادی را به شما معرفی کنیم.

برترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه 2010 – بخش سوم

ژانر علمی و تخیلی از جمله ژانرهای جذاب دنیای سریال است. این ژانر در سرتاسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین سریال‌های علمی – تخیلی منتشر شده در دهه 2010 میلادی را به شما معرفی کنیم.


برترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه 2010 – بخش اول

برترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه 2010 – بخش دوم


سریال انیمیشنی ولترون: مدافع افسانه‌ای (Voltron: Legendary Defender)

Voltron: Legendary Defender

Voltron: Legendary Defender

سریال انیمیشنی ولترون: مدافع افسانه‌ای، دومین سریال انیمیشنی در این فهرست است. این سریال انیمیشنی در ابتدا همانند یک سریال کودکانه ساده به نظر می‌رسد اما این طور نیست. این سریال انیمیشنی ترکیبی از مجموعه قدیمی‌تر ولترون و مجموعه ژاپنی گولیون هیولا پادشاه (Beast King GoLion) است. سریال انیمیشنی ولترون: مدافع افسانه‌ای، در مورد دنیایی خیالی است که در آن، نژادهای مختلف از سرتاسر کهکشان با مشکلی روبه‌رو می‌شوند. این مشکل نیز این است که امپراتور گالرا قصد دارد تا جهان را فتح کند. گارلا برای آنکه بتواند قدرت بیشتری بدست بیاورد، به دنبال پیدا کردن ولترون، مدافع جهان، است. این ربات افسانه‌ای، از پنج قطعه تشکیل شده است که توسط افرادی به نام پالادینز ساخته شده‌اند. این سریال، پنج فرد را دنبال می‌کند که متوجه می‌شوند، پالادینزهای جدید هستند و باید با یکدیگر همکاری کنند تا از کهکشان محافظت کنند. گرچه این سریال انیمیشنی، روشن و سرگرم‌کننده است اما به رابطه‌های عمیق نیز می‌پردازد.

سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)

Stranger Things

Stranger Things

یکی از محبوب‌ترین سریال‌های اوریجینال کمپانی نتفلیکس، سریال چیزهای عجیب است که اتفاقات آن در اوایل دهه 80 میلادی و در شهری خیالی به نام هاوکینز در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. آرامش و سکوت شهر به هنگامی که پسری به نام ویل بایرز با بازی نوآ اشنپ (Noah Schnapp) گم می‌شود، شکسته می‌شود. مادرش به نام جویس بایرز با بازی وینونا رایدر (Winona Ryder) می‌خواهد تمام توان خود را بکار بگیرد تا او را پیدا کند و به خانه بیاورد. در این سریال، میلی بابی براون (Millie Bobby Brown) نقش دختری جوان و با استعداد به نام الون را بازی می‌کند که از آزمایشگاه ملی هاوکینز می‌گریزد. در این آزمایشگاه، آزمایش‌های عجیبی انجام می‌شود که منجر به شکل‌گیری یک بعد تاریک به نام آپساید داون شده است. دیگر بازیگران این سریال نیز شامل دیوید هاربر (David Harbour)، فین ولفهارد (Finn Wolfhard)، گیتن ماتارازو (Gaten Matarazzo) و کیلب مک لافلین (Caleb McLaughlin) است. سریال چیزهای عجیب، سریالی بزرگ و موفقیت‌آمیز برای سرویس آنلاین نتفلیکس بوده است و تاکنون، سه فصل از آن پخش شده است.

سریال او ای (The OA)

The OA

The OA

سریال او ای توسط بریت مارلینگ (Brit Marling) و زال بتمانگلیج (Zal Batmanglij) خلق شده است. سریال او ای، از آن دست سریال‌هایی است که توصیف کردن آنها، بسیار دشوار است. این سریال بسیار خارق‌العاده است و باید حتما آن را تماشا کرد. این سریال با بازی بریت مارلینگ در نقش زنی به نام پریری جانسون است که پس از هفت سال، به خانه خود بر می‌گردد. او قبل از گم شدن، کاملا نابینا بوده است و علت آن، حادثه‌ای از کودکی‌اش بوده است. او پس از بازگشت به خانه‌اش، بینایی خودش را پیدا کرده است. او که اکنون نام خودش را او ای کرده است، گروهی از افراد غریبه را به صورت تصادفی گردهم می‌آورد و از آنها کمک می‌خواهد تا به بعد دیگری بروند و عشقش و دیگر افرادی که همانند او گم شدند را پیدا کنند. این سریال، کاملا بدیع و نوآورانه است. دیگر بازیگران این سریال شامل جیسون آیزاک (Jason Isaacs)، اموری کوهن (Emory Cohen)، فیلیس اسمیت (Phyllis Smith)، پاتریک گیبسون (Patrick Gibson)، کینگزلی بن ادیر (Kingsley Ben-Adir) است. از این سریال،  دو فصل پخش شد و سپس توسط کمپانی نتفلیکس کنسل شد.

سریال ماندلورین (The Mandalorian)

The Mandalorian

The Mandalorian

سریال ماندلورین، اولین سریال اکشن زنده از دنیای جنگ ستارگان است که برای پخش از سرویس آنلاین دیزنی پلاس ساخته شده است. این سریال با بازی پدرو پاسکال (Pedro Pascal) در نقش ماندلورین است که نام اصلی او، دین دجارین است. او یک جایزه‌بگیر است که برای بازپس گیری یک هدف بسیار مهم به نام گروگو یا بیبی یودا به خدمت گرفته می‌شود. اما او به جای کامل کردن کار، رابطه دوستی خوبی با او برقرار می‌کند و سعی در حفاظت از او دارد. دیگر بازیگران این سریال شامل جیانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito)، امیلی سوالو (Emily Swallow)، کال ویترز (Carl Weathers)، روزاریو داوسون (Rosario Dawson) و تمورا موریسون (Temuera Morrison) است.

سریال کربن تغییر یافته (Altered Carbon)

Altered Carbon

Altered Carbon

سریال کربن تغییر یافته بر اساس رمانی به همین نام نوشته ریچارد کی مورگان (Richard K. Morgan) است. این سریال توسط لائتا کالوگریدیس (Laeta Kalogridis) خلق شده است. فصل اول سریال کربن تغییر یافته در سال 2018 میلادی بر روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است. اتفاقات این سریال در دنیایی در آینده رخ می‌دهد که در آن، تکنولوژی پیشرفت کرده و مردم ثروتمند و قدرتمند به زندگی ابدی دست یافته‌اند. آنها هوشیاری خود را در درون یک قطعه به نام استک بارگذاری می‌کنند و در طول عمر خود، در درون بدن‌های مختلف قرار می‌دهند. در فصل اول سریال، جوئل کینامن (Joel Kinnaman) نقش اصلی سریال به نام تاکشی کوواکس را بازی می‌کند. با توجه به قابلیت داستان، فصل دوم سریال کربن تغییر یافته با بازی آنتونی مک‌کی (Anthony Mackie) در نقش اصلی بوده است. این سریال پس از پخش دو فصل، توسط کمپانی نتفلیکس کنسل شده است.

سریال دارک (Dark)

Dark

Dark

سریال دارک یا تاریک، اولین سریال آلمانی زبان سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود. ساخت و پخش این سریال، همراه با ریسک‌های بسیاری برای این سرویس بوده است اما در هر صورت، این سریال به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. این سریال توسط باران بو اودار (Baran bo Odar) و جنتج فریسی (Jantje Friese) خلق شده است. این سریال در طی سه فصل و از سال 2017 تا 2020 پخش شده است. سریال دارک، سریال پیچیده است که توضیح آن بسیار دشوار است. در طی فصل‌های بعدی سریال، داستان حتی پیچیده‌تر می‌شود و در کل، دارای داستانی احساسی در مورد خانواده و رابطه‌ها است. سریال دارک را می‌توان یکی از بهترین سریال‌های علمی – تخیلی ساخته شده دانست.

سریال استار ترک: اکتشاف (Star Trek: Discovery)

Star Trek: Discovery

Star Trek: Discovery

سریال استار ترک: اکتشاف توسط الکس کورتزمن (Alex Kurtzman) و برایان فولر (Bryan Fuller) ساخته شده است. این سریال اولین سریال از مجموعه آثار استار ترک از سال 2005 میلادی به شمار می‌رود. اتفاقات این سریال حدود یک دهه قبل از Star Trek: The Original Series را روایت می‌کند. این سریال با بازی سینکا مارتین گرین (Sonequa Martin-Green)، داگ جونز (Doug Jones)، آنتونی رپ (Anthony Rapp) و مری وایزمن (Mary Wiseman) است. این سریال توانست تا این مجموعه را از گذشته بیرون بیاورد و آن را احیا کند و طرفداران جدیدی را با این مجموعه آشنا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان