طرز تهیه تارت پنیر و سبزی با فر و بدون نیاز به فر

آرگا در این مطلب قصد دارد شما را با طرز تهیه تارت پنیر و سبزی آشنا سازد. این تارت خوشمزه و سالم می تواند انتخابی عالی برای صبحانه به شمار رود و در کمترین زمان ممکن تهیه شود.

طرز تهیه تارت پنیر و سبزی با فر و بدون نیاز به فر

با توجه به این که صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی به شمار می رود که تاثیر بسیاری در سلامتی انسان دارد، پیشنهاد می کنیم تا برای تهیه و تنوع بخشی به این بخش از برنامه غذایی نیز تدبیری بسنجید. نظرتان در مورد تارت پنیر و سبزی چیست؟ با آرگا همراه باشید تا طرز تهیه تارت پنیر و سبزی را یاد بگیرید.

نان و سبزی و پنیر یکی از خوراکی هایی است که قدمت طولانی در آشپزی و تغذیه ما ایرانی ها دارد. به خصوص یکی از اصلی ترین مصارف آن در وعده ی صبحانه می باشد که به دلیل خوش طعم و سالم بودن و همچنین بسیار آسان تهیه شدن مورد توجه و استفاده قرار می گیرد. این 3 مواد خوراکی را می توان با انواع نان ها از جمله نان لواش، نان سنگک و … به روش های مختلف میل کرد. یکی دیگر از نان ها و روش ها، تارت می باشد که در این مطلب به انتخاب طرز تهیه تارت پنیر و سبزی را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه تارت پنیر و سبزی یک فینگر فود خوشمزه

این تارت خوشمزه همچون تارت پیسالادیه و تارت نارگیلی از انواع مختلف تارت می باشد که می توان آن را به عنوان صبحانه و همچنین به عنوان میان وعده نیز میل نمایید. در ادامه با دو روش تهیه آشنا خواهید شد.

مواد لازم

  • 4 قاشق غذاخوری پنیر معمولی
  • 1 بسته بزرگ پنیر خامه ای
  • میزان کافی نان تارت
  • میزان کافی پودر زیره، گردو، کنجد
  • میزان کافی سبزی
  • میزان کافی گوجه گیلاسی

طرز تهیه تارت پنیر و سبزی بدون فر

ابتدا پنیر خامه ای و پنیر معمولی را با یکدیگر ترکیب نموده تا از پنیر خامه ای مقداری سفت تر گردد. سپس پنیر به دست آمده را درون قیفی ریخته و درون نان تارت بریزید(به صورت شکوفه).

گوجه گیلاسی ها را دو نیم نمایید. سپس در میان نصف تارت ها بگذارید. سایر تارت ها را نیز با استفاده از گردو مزین نمایید. در نهایت مقداری کنجد بر روی تارت پنیر دارای گوجه بریزید و مقداری پودر زیره نیز بر روی تارت دارای گردو بپاشید.

برگ سبزیجات و تعدادی تره نیز می توانند ایده های مناسبی برای تزیین این تارت محسوب شوند.

آموزش طرز تهیه تارت پنیر و سبزی

مواد لازم

  • 200 گرم کلم بروکلی
  • 300 گرم آرد
  • 300 گرم پنیر خامه ای
  • 120 گرم کره سرد خرد شده
  • 1 عدد فلفل دلمه ای
  • 3 عدد تخم مرغ
  • 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • مقدار لازم نمک

آموزش تهیه تارت پنیر و سبزی با فر

در این روش به عنوان نخستین اقدام لازم است که درون کاسه ای بکینگ پودر، آرد و نمک را بریزید و ترکیب نمایید. بعد کره را به آن اضافه نمایید.

در مرحله بعدی طرز تهیه تارت پنیر و سبزی باید کره را نیز به آن اضافه کرده و ترکیب نمایید تا شبیه خرده نان گردد. می توانید برای این منظور از سر انگشتان خود و یا چنگال و قاشق نیز بهره ببرید.

سپس 2 عدد از تخم مرغ ها را به آن بیفزایید و ترکیب نمایید و با دستان خود ورز دهید تا خمیری یکنواخت به دست آید.

حالا در سومین مرحله خمیر به دست آمده را بر روی سطحی صاف قرار داده و پس از ورز دادن، آن را پهن و صاف نمایید. خمیر را داخل یک پلاستیک فریزر قرار دهید و برای نیم ساعت درون یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت نماید.

خمیر استراحت داده شده را از یخچال خارج کنید. بر روی سطحی صاف مقداری آرد بپاشید و با وردنه خمیر را بر روی آن پهن نمایید.

در چهارمین مرحله خمیر را درون قالب تارت بریزید و با استفاده از دست لبه های خمیر را صاف نمایید. فر را بر روی درجه 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. پس از زمانی تقریبا 10 دقیقه ای قالب تارت را می توانید در طبقه میانی فر قرار دهید. پس از این زمان و پس از پخته شدن تارت می توانید آن را از فر بیرون بیاورید تا سرد گردد.

حالا برای لایه رویی تارت نیز 1 تخم مرغ باقی مانده را همراه پنیر خامه ای درون یک ظرف گود ریخته و با استفاده از همزن برقی آن را بهم بزنید. ترکیب به دست آمده را بر روی تارت بریزید.

بعد فلفل دلمه ای و کلم برکلی ها را خرد کرده و بر روی آن قرار دهید. تارت را دوباره در قسمت میانی فر، این بار برای 20 دقیقه قرار دهید تا پخته گردد.

آموزش شیوه ی تهیه تارت پنیر و سبزی

همانطور که می دانید انواع تارت وجود دارد که هر کدام بسته به مواد غذایی به کار رفته در آن در وعده های غذایی متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. تارت پنیر و سبزی برای وعده ی صبحانه و یا حتی در صورت تمایل به سبک بودن در وعده های ناهار و شام نیز میل گردد. همچنین این تارت تهیه شده در اشکال زیبا و متنوع می توانند فینگرفودهایی عالی برای مهمانی های ساده به شمار روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان