طرز تهیه کیک پادشاه با طعم فوق العاده عالی و لذیذ

کیک پادشاه و یا کیک سه پادشاه، کیکی خوشمزه با اصالت فرانسوی می باشد که برای جشن خاج شویان برخی از کشورها تهیه می گردد. یادگرفتن طرز تهیه کیک پادشاه قطعا جذابیت زیادی برای شما علاقمندان به پخت انواع کیک خواهد داشت.

طرز تهیه کیک پادشاه با طعم فوق العاده عالی و لذیذ

کیک پادشاه نظیر کیک آتشفشان و کیک اسپارتاک یکی از کیک های لذیذ و خوشمزه است که چه در طعم و چه شکل با سایر کیک ها دارای تفاوت چشمگیری می باشد. این کیک فوق العاده دارای اصالت فرانسوی می باشد که در یکی از سرورهای مرتبط با کریسمس به اسم «خاج شویان» (یا جشن عید تعمید عیسی) در بعضی از کشورها تهیه و میل می گردد. شکل ظاهری این کیک دایره ای تو خالی است که در میان آن عروسک نوزادی به نماد حضرت عیسی می گذارند. در ادامه شما را با طرز تهیه کیک پادشاه آشنا خواهیم نمود.

آماده سازی و پخت این کیک در منزل بسیار لذتبخش می باشد. دیزاین این کیک با استفاده از شکر یا میوه های قندی متشکل از رنگ های سبز، طلایی و بنفش انجام می شود که به نشانه مغ های (3 مغ) که بعد از تولد عیسی مسیح به دیدن او رفته و کادوهایی را اهدا نمودند. گفتنی است کیک پادشاه یا همان سه پادشاه تهیه شده در سمت جنوبی فرانسه به رنگ تاج بوده و مبدا و منشا آن فرانسوی و سپس به وسیله ی فرانسوی ها به اسپانیا، و سپس به آمریکا (جنوب شرقی) به ویژه نیو اورلئان راه یافته و گسترش پیدا کرده است.

آشنایی با شیوه ی تهیه کیک پادشاه

مواد لازم

  • 1 عدد تخم مرغ جهت میان کرم
  • 1 عدد تخم مرغ جهت تزیین
  • 600 گرم خمیر هزار لا
  • 60 گرم پودر بادام
  • 60 گرم کره جهت میان کرم بادام
  • 60 گرم شکر جهت میان کرم
  • 1 قاشق غذاخوری وانیل

طرز تهیه کیک پادشاه خوشمزه

ابتدا کره را از یخچال خارج کنید تا کمی نرم گردد، سپس به وسیله ی کفگیری از جنس چوبی و یا همزن به خوب یه هم بزنید تا شبیه یک کرم سفت درآید(زیاد هم نزنید تا کرم نرم نشود). پس از کره نرم و شبیه کرم گردید، پودر شکر را به آن بیفزایید.

یک عدد تخم مرغ را درون ظرفی بشکنید و سفیده و زرده آن را با یکدیگر ترکیب نموده و به کره بیفزایید و به هم بزنید. پودر بادام را هم افزوده و به هم بزنید. 1/2 دیگر ترکیب تخم مرغ را با مقداری وانیل به این ترکیب اضافه و خوب به هم بزنید.

سپس خمیر هزار لا را به قطر 3 تا 5 میلی متری باز کرده و خمیر را به 2 بخش قسمت کنید. 1 بخش از آن را درون سینی فر باز کنید و بر روی سطح آن یک دایره با ضخامت 20 سانتی متری نشان گذاری کنید. 2 تا 3 سانتی متر از درون این خمیر را با استفاده از برس، تخم مرغ بمالید.

خمیر بادام را درون یک قیف(سر آن کمی پهن باشد) بریزید و به ضخامت 17 سانتی متر به صورت پیچ در پیچ بر روی خمیر هزار لا، از خمیر بادام بریزید. یک دوم بعدی خمیر بادام را بر روی خمیر هزار لا بگذارید و سینی فر را درون یخچال قرار دهید تا به خوبی استراحت نماید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک پادشاه پس از خنک شدن خمیر، بر روی آن را به وسیله ی چاقو یک دایره به ضخامت 20 سانتی متر نشان گذاری و سپس با دقت برش می زنید. روی سطح کیک را با استفاده از برس، به تخم مرغ هم زده شده آغشته کنید.

برای ایجاد شکل هایی زیبا بر روی کیک می توانید از نوک تیز چاقو بهره ببرید، به این صورت که آن را کمی بر روی کیک بفشارید. در پایان نیز جهت تخلیه بخار از داخل کیک، روزنه هایی را به کمک چوب کبریت، خلال دندان و یا …. به وجود آورید.

بهتر است فر را در ابتدای بر روی درجه 200 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم گردد. حالا کیک را برای 20 دقیقه درون فر قرار دهید و پس از مقداری تیره شدن رنگ کیک، درجه فر را به 180 کاهش داده و دوباره برای 20 دقیقه زمان می دهید تا پخته شود.

طرز پخت کیک پادشاه با طعمی ایده آل

در ایران مسیحیان زیادی وجود دارند، ضمن اینکه به علت حضور این عزیزان برگزاری جشن کریسمس در ایران بسیار رایج شده است، شما می توانید این کیک لذیذ و زیبا را در این مناسبت تهیه و بهانه ای جدید و نو برای دور هم بودن و شادی خلق نمایید. همچنین برای آشنایی با انواع کیک می توانید بر روی کیک کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان