تغییر عادات روزمره

رسیدن به یک هدف، تغییر دادن یک عادت، تغییر زندگی، هر یک از ما در طول زندگی تلاش می‌کنیم بعضی عادت‌های خود را تغییر دهیم و یا تغییراتی در زندگی‌مان ایجاد کنیم.

تغییر عادات روزمره

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

 

رسیدن به یک هدف، تغییر دادن یک عادت، تغییر زندگی، هر یک از ما در طول زندگی تلاش می‌کنیم بعضی عادت‌های خود را  تغییر دهیم و یا تغییراتی در زندگی‌مان ایجاد کنیم. گاه می‌خواهیم سیگار کشیدن را ترک کنیم، گاه پرخوری را کنار بگذاریم و وزن کم کنیم یا اینکه شغل جدیدی پیدا کنیم. در واقع چنین تغییراتی یکشبه اتفاق نمی‌افتند و برای رسیدن به آنها نیاز به زمان و تلاش است. بعنی باید فرایندی سپری و عادتی عوض شود تا رفتاری تغییر کند و ما به هدفی برسیم.

تفکر و تأمل قبلی (نه الان نه، الان آماده نیستم)

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد: برای احساس نیاز به تغییر کردن باید تلاش فراوانی کرد و ناراحتی و سختی را متحمل شد احساس ناامیدی و سرخوردگی از شکست‌های قبلی ممکن است روی تلاش‌های شما اثر بگذارد. افکار و باورهای محدود درباره آنچه که ممکن است رخ دهد، شما را عقب نگه می‌دارد.

چه چیز شما را به جلو سوق می‌دهد:

 حوادث مثبت و منفی در زندگی  اطلاع و آگاهی از نتایج منفی تغییر ندادن یک عادت بد  دانستن اینکه اگر آن عادت عوض شود چقدر زندگی تغییر می‌کند و این اتفاق چه ارزشی دارد چالش با باورهای قدیمی‌تر  ارزش گذاشتن به خود و اعتماد به نفس

داشتن انگیزه کافی (احتمالا به زودی به آن فکر خواهم کرد)

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد:  نبود یک حس قوی برای تغییر یا نداشتن انگیزه کافی  مشکل در ایجاد تعادل و مقابله با محدودیت‌ها  ترس از تغییر کردن  احساس اینکه هنوز وقت تغییر به‌طور کامل نرسیده است و یا هنوز به اندازه کافی آمادگی برای ایجاد تغییری ندارید.

چه چیزی شما را به جلو سوق می‌دهد:

 هیجان از اینکه اگر این تغییر مثبت در زندگی رخ ‌دهد چه می‌شود.  ارتباط با انگیزه اصلی.   الهام گرفتن از افراد موفق  تجربه نتایج منفی رفتارهای قبلی  درک اینکه باید محیط شما و خود شما تغییراتی کند  یادگیری یک مهارت جدید یا آشنایی با دیدگاهی جدی در زندگی.

آمادگی (برداشتن قدم‌های کوچک و آماده کردن خود)

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد: اینکه باید وارد مرحله عمل شوید، بدون آنکه مهارت‌های کافی را داشته و به اندازه کافی هم اعتماد به نفس داشته باشید. ترس و واهمه کمک گرفتن از دیگران اعلام نیاز برای کمک ندانستن اینکه چگونه باید حمایت بیشتری را جلب کرد و اطلاعات بیشتری به دست آورد. چه چیزی شما را به جلو سوق می‌دهد:  برداشتن نخستین گام‌ها مثل تحقیق و بررسی کردن جوانب کار  آشنایی با امکانات، در فکر یک شروع بودن در میان گذاشتن فکر و تصمیم خود برای تغییر با خانواده و دوستان ایجاد احساس هیجان و اعتماد به نفس بیشتر در خود

عمل (انجام یک رفتار سالم و درست)

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد:  انتظار نتایج محسوس را داشتن که به زودی هم حاصل می‌شوند.   مقاومت در برابر تغییر  ترس از شکست  احساس بی‌عرضگی و نادان به نظر رسیدن  بازگشت به عادات قبلی، خصوصاً در زمان استرس  عدم حمایت از جانب دیگران 

 تأکید روی کمال نه پیشرفت و رشد

چه چیزی شما را به جلو سوق می‌دهد:  به دست آوردن سیستم حمایتی خوب  مقابله با محدودیت‌ها  تأکید روی عمل و رفتار، نه ماحصل و نتیجه آن  رویارویی با موانع و مشکلات به هنگام برخورد با آنها  جشن گرفتن موفقیت‌ها، هر چند کوچک  ارزیابی مجدد اهداف  نگاه کردن به شکست‌ها و چالش‌ها به چشم فرصت‌هایی برای شناخت خویشتن.

کنترل استرس(تداوم)

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد: 

 احساس خستگی و ناامیدی  از دست دادن ناگهانی انگیزه‌های اصلی بعد از موفقیت اولیه 

 یک آسیب و صدمه دور از انتظار  احساس خالی بودن و به ته چیزی رسیدن

چه چیزی شما را به جلو سوق می‌دهد: 

 مهارت کننده مدیریت و کنترل استرس‌ها

  مقابله و دوری از موقعیت‌های دلسرد کننده 

 گذراندن زمان بیشتر با افرادی که مشتاق رفتارهای مثبت و باورها و اندیشه‌های خوب هستند  تمرکز روی بهبود یافتن و آگاهی به دست آوردن.
  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان