بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱

منتقدان نیز در سال ۲۰۲۱، نظر مثبت در مورد ژانر علمی-تخیلی داشتند و برخی از این آثار از جمله برترین آثار سال از نظر منتقدان بوده‌اند. در این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۱ بر اساس نمرات آن‌ها در وب سایت راتن تومیتوز بپردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی سال 2021

هر سال، فیلم‌های علمی–تخیلی از جمله موردانتظارترین و محبوب‌ترین آثار سینمایی به شمار می‌روند و در سال 2021 میلادی نیز این روند ادامه داشته است. فیلم‌های علمی-تخیلی سال 2021 میلادی، توانستند تا داستان‌های شگفت‌انگیزی را برای مخاطبان بازگو کنند.

منتقدان نیز در سال 2021، نظر مثبت در مورد ژانر علمی-تخیلی داشتند و برخی از این آثار از جمله برترین آثار سال از نظر منتقدان بوده‌اند. در این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی سال 2021 بر اساس نمرات آن‌ها در وب سایت راتن تومیتوز بپردازیم. همراه با ما باشید.

10- فیلم گودزیلا دربرابر کونگ (Godzilla Vs Kong)

Godzilla Vs Kong (75%)

Godzilla Vs Kong (75%)

فیلم گودزیلا دربرابر کونگ امتیاز 75 درصد را از منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز بدست آورده است. این فیلم موفق شده بود تا آن چیزی که وعده داده بود را به مخاطبان عرضه کند. این فیلم از لحاظ سرگرم‌کننده بودن واقعا جالب توجه است.

9- فیلم مسافر قاچاق (Stowaway)

Stowaway (77%)

Stowaway (77%)

فیلم مسافر قاچاق، یکی دیگر از فیلم‌ها در مورد بقا در فضا است. این فیلم داستان سه فضانورد در ماموریتی به سمت مریخ را دنبال می‌کند که متوجه می‌شود که یک مسافر غیرمنتظره دیگر سوار سفینه شده است. این فیلم به جای جلوه‌های ویژه بزرگ، توجه خود را روی تنش‌های ساده گذاشته است. فیلم مسافر قاچاق امتیاز 77 درصد را از منتقدان گرفته است.

8- انیمیشن ران اشتباه رفته (Ron’s Gone Wrong)

Ron's Gone Wrong (80%)

Ron’s Gone Wrong (80%)

انیمیشن ران اشتباه رفته موفق نشده تا پیام خود در مورد شبکه‌های اجتماعی را به خوبی به بیننده منتقل کند اما باید گفت که این انیمیشن توانسته تا انتظارات را برآورده سازد و احساس و طنز را در درون یک ماجراجویی خانوادگی و دوستانه ارائه کند. این انیمیشن امتیاز 80 درصد را از منتقدان بدست آورده است.

7- فیلم مرد آزاد (Free Guy)

Free Guy (80%)

Free Guy (80%)

با اینکه فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی به ندرت منتقدان را تحت تاثیر قرار می‌دهند اما فیلم مرد آزاد موفق شده تا امتیاز 80 درصد را از منتقدان بگیرد. نقش‌آفرینی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) در این فیلم واقعا جالب توجه بوده است. مفهوم و داستان هوشمندانه فیلم، از جمله نکات برجسته آن محسوب می‌شود. علاوه بر این، این اثر دارای انرژی و طنز بسیار خوبی است.

6- فیلم تل‌ماسه (Dune)

Dune (83%)

Dune (83%)

فیلم تل‌ماسه یکی از مورد انتظارترین و پر بحث‌ترین فیلم سال 2021 میلادی بوده است. این اثر به کارگردانی دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) است و توانسته تا رویکردی جاه‌طلبانه نسبت به اقتباس رمان علمی-تخیلی فرانک هربرت (Frank Herbert) داشته باشد. مقیاس جاه‌طلبانه فیلم و همچنین چشم‌انداز داستانی آن واقعا یک تجربه سینمایی فراموش‌نشدنی محسوب می‌شود. این فیلم امتیاز 83 درصد را گرفته است.

5- فیلم اکسیژن (Oxygen)

Oxygen (88%)

Oxygen (88%)

فیلم اکسیژن، یک اثر علمی-تخیلی دیگر در مورد بقاء است. این فیلم تمرکز خود را تنعا روی یک کاراکتر قرار داده است. در این فیلم، ملانی لورنت (Melanie Laurent) نقش زنی را بازی می‌کند که در یک محفظه انجماد بیدار می‌شود و باید قبل از اینکه اکسیژن محفظه تمام شود، راهی برای باز کردن آن پیدا کند. این اثر، واقعا یک اثر هیجانی و تنش‌زا است و منتقدان امتیاز 88 درصد را به آن داده‌اند.

4- فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad)

The Suicide Squad (90%)

The Suicide Squad (90%)

فیلم جوخه انتحار ساخته جیمز گان (James Gunn) یک اثر ماجراجویی، جنگی و ابرقهرمانی است و در نیمه دوم خود، به یک اثر در مورد تهاجم بیگانگان تبدیل می‌شود. با توجه تمام جنبه‌های متفاوت این فیلم، منتقدان نظرات مثبتی نسبت به آن داشتند که امتیاز 90 درصد را برای آن به همراه داشته است. این فیلم توانسته تا شهامت و خشونت منبع اصلی خودش را به خوبی شکل دهد.

3- فیلم مکانی آرام 2 (A Quiet Place Part II)

A Quiet Place Part II (91%)

A Quiet Place Part II (91%)

اولین فیلم مکانی آرام، یکی از بزرگترین و شگفتی‌آورترین فیلم علمی-تخیلی چند سال اخیر بوده است و دنباله آن، توانسته تا این جذابیت را تکرار نماید. این فیلم ادامه اتفاقات فیلم قبلی را در پیش می‌گیرد. بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که این فیلم توانسته تا سبک تنش‌زای خود را حفظ کند و در عین حال، دنیای خودش را گسترده‌تر نماید. منتقدان امتیاز 91 درصد را به این فیلم داده‌اند.

2- فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

Spider-Man: No Way Home (94%)

Spider-Man: No Way Home (94%)

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست بیشتر به ژانر علمی-تخیلی تکیه کرده و بیشتر داستان مولتی ورس را مورد بررسی قرار داده است. این اثر، نسبت به آثار قبلی، بزرگ‌تر و جسورانه‌تر است و موفق شده تا نظر منتقدان در مورد شخصیت مرد عنکبوتی را برانگیزد. این فیلم توانسته تا در عین حفظ شوخ طبعی خود، احساسات را وارد داستان کند و لحظات جذاب و شیرینی را رقم بزند. منتقدان امتیاز 94 درصد را به این فیلم داده‌اند.

1- انیمیشن میشل‌ها دربرابر ماشین‌ها (The Mitchells Vs. The Machines)

The Mitchells Vs. The Machines (98%)

The Mitchells Vs. The Machines (98%)

در جایگاه نخست این فهرست، انیمیشن میشل‌ها در برابر ماشین‌ها قرار گرفته است. این فیلم، یکی از شگفتی‌آورترین فیلم‌های سال بوده و نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرده است. این فیلم امتیاز 98 درصد را از منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز بدست آورده است. سبک خیره‌کننده انیمیشن سازی این اثر، باعث شده تا این فیلم نسبت به دیگر آثار این ژانر برجسته‌تر شود. علاوه بر این، کمدی و پیام شیرین آن، جذابیت این اثر را دو برابر کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان