مکان‌های فراموش شده جنگ جهانی اول – بخش اول

در این مطلب قرار است به معرفی این مکان‌های فراموش شده از جنگ جهانی اول بپردازیم. همراه با ما باشید.

مکان‌های فراموش شده جنگ جهانی اول – بخش اول

از قلعه‌های خرابه و میدان‌های نبرد کوهستانی تا اسلحه‌ها و کشتی‌های زنگ زده، در سرتاسر جهان، مکان‌هایی هستند که نمادی از جنگ جهانی اول هستند و اکنون به فراموشی سپرده شدند.

در این مطلب قرار است به معرفی این مکان‌های فراموش شده از جنگ جهانی اول بپردازیم. همراه با ما باشید.

مونته پاسوبیو، ترنتینو، ایتالیا

Monte Pasubio, Trentino, Italy

Monte Pasubio, Trentino, Italy

در ارتفاع دو هزار متری در کوهستان‌های ناهموار مونته پاسوبیو، یکی از دور افتاده‌‌ترین میدان‌های نبرد جنگ جهانی اول قرار گرفته است. این مکان در منطقه ترنتینو در کشور ایتالیا واقع شده است. این میدان نبرد، جایی بوده که سربازان ایتالیایی و اتریشی با یکدیگر برای سال‌ها در سنگرهای و گودال‌های یخ‌زده کوهستانی درگیر بودند و مبارزه می‌کردند. امروزه، برخی از سنگرهای سنگی این میدان نبرد را می‌توان مشاهده کرد.

قلعه ادگم، آنتورپ، بلژیک

Edegem Fortress, Antwerp, Belgium

Edegem Fortress, Antwerp, Belgium

در ایالت آنتورپ کشور بلژیک، یک استحکامات نظامی قرار گرفته که به نام قلعه ادگم شناخته می‌شود. در اواخر قرن نوزدهم و با گسترش استفاده از سلاح‌های نظامی مدرن در سرتاسر جهان، افراد به این فکر افتادند تا از شهرها در برابر این تکنولوژی‌های جدید محافظت کنند، از همین رو، قلعه‌هایی ساختند. این قلعه‌ها همانند قلعه ادگم در چند مایلی مرکز شهر ساخته می‌شدند. قلعه ادگم یکی از قلعه‌هایی است که با نام جمعی بیگ رمپارت شناخته می‌شوند. این قلعه به عنوان خط اصلی مقاوت و حفاظت آنتورپ در جنگ جهانی اول در سال 1914 میلادی بوده است.

محل استقرار مسلسل، نورفولک، انگلیس

Machine gun pillbox, Norfolk, England

Machine gun pillbox, Norfolk, England

این سازه‌های بتنی به نام پیلباکس شناخته می‌شوند. این مکان‌ها به عنوان خط دفاعی در برابر نبردهای زمینی نزدیک به مناطق ساحلی ساخته می‌شدند. با افزایش ترس از حمله و هجوم آلمان‌ها، شبکه‌ای از پیلباکس‌ها ساخته شده بود تا از مرزهای ساحلی کشور انگلیس حفاظت کنند. علاوه بر این پیلباکس‌ها، ایستگاه‌های راداری و فرودگاهی نیز در نزدیک ساحل ساخته شده‌اند. این پیلباکس مسلسل در نورفولک در شرق کشور انگلیس قرار گرفته است.

قلعه هرمان، باوک، اسلوونی

Fort Hermann, Bovec, Slovenia

Fort Hermann, Bovec, Slovenia

قلعه هرمان، یک قلعه مجارستانی و اتریشی به شمار می‌رود. این قلعه در دره ایسونزو در کشور اسلوونی قرار دارد. این قلعه شبیه به قلعه کلوز است که در فاصله چند مایلی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. قلعه هرمان بین اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ساخته شده است. این قلعه برای حفاظت از رهگذری حیاتی نزدیک کوه رامبون در شمال رودخانه ایسونزو ساخته شده است.

اس‌اس هرویک، سیدنی، استرالیا

SS Heroic, Sydney, New South Wales, Australia

SS Heroic, Sydney, New South Wales, Australia

این یدک‌کش فولادی که با نیروی بخار کار می‌کرده، در نیوکسل کشور انگلیس ساخته شده است. این یدک‌کش برای اپراتوری مستقر در سیدنی به نام توماس فنویک ساخته شده است. این کشتی در جنگ جهانی اول و همچنین دوم توسط نیروی دریایی سلطنتی انگلیس مورد استفاده قرار گرفته است. این کشتی در دهه هفتاد میلادی به عنوان ضایعات به فروش رسیده بود.

مونته سنگیو، ترنتینو، ایتالیا

Monte Cengio, Trentino, Italy

Monte Cengio, Trentino, Italy

در جنوب غربی فلات آسیاگو در کشور ایتالیا، مونته سنگیو قرار گرفته است که نقشی مهم در پدافند و دفاع ایتالیا در طی جنگ داشته است. این کوهستان صخره‌ای با ارتفاع 1350 متر، توسط حمله اتریشی‌ها و مجارستانی‌ها در ژوئن سال 1916 میلادی به تسخیر در آمده بود اما نیروهای ایتالیایی به سرعت موفق شدند تا این کوهستان را از نیروهای دشمن باز بگیرند. بخش اعظمی از استحکامات دفاعی در این کوهستان، در حدود یک سال پس از بازپس گیری آن یعنی در سال 1917 میلادی ساخته شدند.

قلعه میسیساگا، اونتاریو، کانادا

Fort Mississauga, Ontario, Canada

Fort Mississauga, Ontario, Canada

قلعه میسیساگا در دهانه رودخانه نیاگارا در کشور کانادا واقع شده است. این قلعه در طی جنگ سال 1812 میلادی میان ایالات متحده و بریتانیا ساخته شده است. این قلعه به شکل یک برج آجری جعبه مانند است و همانند آن اصلا در کانادا وجود ندارد. همانند بسیاری از قلعه‌های رها شده، این قلعه در طی جنگ جهانی اول مورد استفاده ارتش قرار گرفته است.

قلعه پرزمیسی، لهستان

Przemysl Fortress, Poland

Przemysl Fortress, Poland

این قلعه، یکی از بزرگترین استحکامات نظامی دائمی در اروپا به شمار می‌رود. این قلعه اتریشی و مجارستانی در کشور لهستان قرار دارد و در کوهستان‌های کارپاتیان پراکنده شده است. در سال 1914 میلادی، قلعه پرزمیسی دارای سه خط دفاعی بوده است. حلقه بیرونی، محیطی حدود 45 کیلومتر و هفده قلعه اصلی داشته است. سیستم دفاعی داخلی قلعه نیز شامل بیست و یک قلعه بوده است. در طی حمله روس‌ها در سپتامبر سال 1914 میلادی، قلعه پرزمیسی به دست روس‌ها افتاد و حدود صد و سی هزار سرباز روس در درون این قلعه، خود را جای دادند. صد و هشتاد روز بعد و در ماه مارس سال 1915، این افراد به دلیل گرسنگی به روسیه بازگشتند.

کوه مگیو، ترنتینو، ایتالیا

Mount Maggio, Trentino, Italy

Mount Maggio, Trentino, Italy

این تصویر، گودال‌ها و سنگرهایی از جنگ جهانی اول را نشان می‌دهد که در سرتاسر کوه مگیو پرداکنده شده‌اند. این گودال‌ها به نحوی قرار گرفته‌اند تا دید بازی نسبت به دشمن داشته باشند. طرز قرارگیری این گودال‎ها به شکلی است تا سربازان بتوانند به صورت همزمان، خط آتشی دقیق به سمت پایین کوهستان داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان