ماهان شبکه ایرانیان

سقف کششی، آسمان زیبای خانه شما

سقف: امروزه، بحث گسترش فرهنگ استفاده از تکنولوژی ها و فن آوری های نوین سازه ای، یکی از ضروری ترین مباحث علمی و تخصصی در رشد و توسعه ی کشور به شمار می رود. یکی از شاخه های اصلی این امر استفاده از سازه هایی سبک مثل سقف های کشسان است که دارای المان هایی از قبیل سهولت در حمل، برپایی، برچیدن و همچنین انعطاف پذیری در حین اجرای ایده های معماران باشند.

آسمان مجازی از چه موادی ساخته می شود؟

یکی از زیر مجموعه های این فناوری های نوین که نوعی سازه فضایی محسوب می شوند، سازه های غشایی یا پارچه ایی می باشند که به دلیل سبکی، شفافیت و انعطاف پذیری در خلق فرم های زیبا و بدیع، گسترش روزافزونی درساخت بناهایی با عملکرد های مختلف بیمارستان، استخر، تجاری، اداری، ورزشی و ... .

ویژگی های مذکور ارتباط مستقیم با جنس مواد سازنده غشاهای این نوع سازه ها دارد. ساخت و تولید مواد کامپوزیت از الیاف و پلیمرها با طیف وسیعی از خواص فیزیکی، مکانیکی و سازه ای امکانات متعددی را پیش روی طراحان قرار داده است.

به گفته متخصصان گروه آسمان مجازی آتیه این مواد دارای تفاوت هایی در اندازه، وزن و خواصی نظیر مقاومت گسیختگی، مقاومت در برابر ترک خمشی، انتشار آتش، گسترش پارگی و همینطور درجه شفافیت، دوام و ضمانتی که کارخانه سازنده میدهد، می باشند. بنابراین شناخت این ویژگی ها و تفاوت ها جهت انتخاب ماده مناسب از سوی طراحان و مهندسین، امری ضروری مینماید.

مزایای سقف های کشسان:

  • سبکی محصول و انعطاف پذیری بالا نسبت به تمامی متریال های نما
  • ایجاد امکان فرم های متفاوت، غیر معمول و خاص در نمای ساختمان
  • زیبایی منحصر به فرد، تنوع رنگ و قابلیت چاپ
  • جایگزین مناسب برای پوشش های متداول
  • نصب آسان و سریع و قابلیت استفاده در ابعاد بزرگ
  • ضد گرد و غبار و قابل شستشو
  • گارانتی 01 ساله
  • قابلیت بازیافت با تاییدیه استانداردهای بین المللی
  • عمر طولانی
  • uv مقاوم در برابر
  • دارا بودن کلیه استاندارد های لازم از نظر مقاومت در برابر آتش
  • مقاوم در برابر دمای آفتاب تا هفتاد درجه سانتی گراد

طبیعت در خانه با آسمان مجازی

استفاده از عناصر طبیعت در محیط زندگی و دکوراسیون داخلی علاوه بر زیبایی باعث ایجاد آرامش، شادابی و سرزندگی می گردد. در این میان استفاده از رنگها مخصوصا رنگ آبی به عنوان آرامش بخش ترین رنگ در طبیعت که در کاهش استرس و از بین بردن تنش و فشارهای زندگی روزمره تاثیر چشمگیر داشته و همچنین داشتن خواص درمانی آن که به تسریع فرآیند بهبودی بیمار در محیط های پزشکی و درمانی کمک میکند همیشه مورد توجه بوده است.

آسمان مجازی خود تحول بزرگی در معماری نوین محسوب میشود که برای ما انسانها که ساکنان طبیعی این کره خاکی هستیم شرایط و امکانات تازه ای را فراهم کرده است. امروزه ثابت شده که بشر در فضاهایی که دست کم رنگ و بویی از محیط زندگی طبیعی در آن به چشم می خورد عملکرد بهتری از خود نشان میدهد، تا اتاقهایی جعبه ای شکل با سقف و دیوار های خشک و بی روح. در سبک معماری برگرفته از عشق به طبیعت، مرزهای بین ساختمان و محیط اطراف آن کم رنگ تر میشوند تا با یکی شدن با طبیعت احساس آرامش را در روح انسان پدید آورد. از این روست که آسمان مجازی آتیه در محیط های پر اضطراب مانند بیمارستانها، کلینیکهای دندان پزشکی و محیطهای درمانی دیگر، اتاقهای انتظار، مهد کودکها و مدارس و لابی و سالن و حتی اتاق خواب منازل، کاربرد فراوان دارد.

اگر قصد دارید در دکوراسیون داخلی فضای کار یا زندگی خود از سقف های کشسان استفاده کنید، گروه آسمان مجازی آتیه که تولید کننده تخصصی آسمان مجازی و نمایندگی سقف کشسان آلمان در ایران هستند، می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. بدین منظور کافی است به وبسایت آسمان مجازی آتیه سری بزنید و نمونه کارهایشان را ببینید.

نویسنده: گروه آسمان مجازی آتیه ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان