طرز تهیه ته چین فیروزکوهی با طعم عالی

طرز تهیه ته چین فیروزکوهی به روش گرمساری را در این مطلب برایتان بررسی می کنیم و تمی نکاتی که باید در حین پخت این غذا رعایت کنید را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه ته چین فیروزکوهی با طعم عالی

طرز تهیه ته چین فیروزکوهی را به روش گرمساری برایتان بیان می کنیم و شما می توانید این غذای بسیار لذیذ را که در دماوند و گرمسار بسیار محبوب می باشد را با ساده ترین دستور پخت تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. این ته چین همانند ته چین مرغ و ته چین مرغ و بادمجان بسیار ساده می باشد و برای پخت آن به زمان بسیار زیادی نیاز نخواهید داشت. در واقع طعم این غذا بر اساس موادی که درون آن ریخته می شود بسیار خوب می باشد و شما می توانید ترکیبی از طعم ها و مزه ها را در این غذا بچشید.

طرز تهیه ته چین فیروزکوهی

  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • گوشت گوسفندی 300 گرم
  • برنج 2 پیمانه
  • شوید خشک به میزان لازم
  • پیاز 1 عدد
  • سیر یک حبه
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
  • چوب دارچین 1 تکه
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • زیره به میزان لازم

طرز تهیه ته چین فیروزکوهی

ابتدا پیازها را بشویید و آن ها را خرد کنید. بهتر است پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و آن ها را به همراه سیر و چوب دارچین کمی در روغن تفت دهید.

زمانی که پیازها سبک شدند می توانید رب گوجه فرنگی را نیز به آن ها اضافه کنید. بعد از این که رب گوجه فرنگی از حالت خامی در آمد می توانید ادویه ها را اضافه کنید.

در مرحله بعدی باید گوشت ها را روی موادی که تفت خورده است بچینید و به اندازه 4 پیمانه آب به آن اضافه کنید. اجازه بدهید به مدت 2 ساعت گوشت ها به خوبی بپزد و از حالت خامی در بیاید و بتوانید آن ها را درون برنج استفاده کنید.

بعد از این که گوشت ها پخته شد نوبت به پختن برنج می رسد. ابتدا مقداری آب را درون قابلمه بریزید و اجازه بدهید به جوش بیاید. سپس برنج را درون آب بریزید و زمانی که پخته شد بهتر است آن را آبکش کنید.

بهتر است قبل از آب کش کردن مقداری شوید نیز به این غذا اضافه کنید و اجازه دهید 2 دقیقه نیز شوید در آب بجوشد و مزه آن در بیاید.

دستور پخت ته چین دماوندی

بعد از این که برنج را آب کش کردید بهتر است کف قابلمه تفلون را چرب کنید و از هر چیزی که دوست دارید برای ته دیگ برنج خود استفاده کنید. بسیاری از افراد دوست دارند از سیب زمینی برای این کار استفاده کنند که مزه غذای خود را بهتر می کنند. اگر سیب زمینی در دسترس ندارید می توانید از نان لواش برای ته دیگ استفاده کنید.

بعد از این که ته دیگ خود را کف قابلمه چیدید بهتر است مقداری برنج روی آن بریزید و تکه های گوشت جوشیده را از قابلمه دیگر به قابلمه برنج انتقال دهید. برنج های باقی مانده را روی گوشت ها بریزید و با استفاده از کفگیر یا قاشق برنج ها را کاملا فشرده کنید.

قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و بگذارید تا خوب بپزد. می توانید برای پخت بهتر از مقداری آب و روغن استفاده کنید تا سریع تر برنج شما آماده شود. برای این که ته چین فیروز کوهی شما آماده شود حدودا 45 دقیقه زمان لازم است و بعد از آن شما می توانید سریعا این غذا را در قالب های مناسب سرو کنید.

پخت ته چین با گوشت

نکات طلایی پخت ته چین فیروزکوهی

  • طرز تهیه ته چین فیروزکوهی با مواد گفته شده برای دو نفر مناسب می باشد و برای این که این غذا را کمی بیش تر تهیه کنید لازم است تا میزان مواد گفته شده را به یک نسبت افزایش دهید.
  • این غذا مجلسی می باشد و شما می توانید برای تزیین آن از هر چیزی که دست دارید استفاده کنید ولی بسیاری از افراد برای تزیین ته چین از زرشک و زعفران کمک می گیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان