رمز و راز‌های موفقیت (۲)

دلیل اینکه اکثر افراد نمی‌توانند موفق شوند این است که آنها روش رسیدن به موفقیت را نمی‌دانند. قوی باشید. قدرت واقعی زمینه‌ساز راه موفقیت افراد می‌شود. همه ما می‌دانیم که قدرت فیزیکی بسیار خوب است و در واقع موجب قوی شدن احساسات نیز می‌شود.

رمز و راز‌های موفقیت (2)

راه موفقیت 
دستیابی به موفقیت با درد و شکست و کار سخت و ناامیدی و بسیاری از چیزهای دلسردکننده همراه است، ولی در نهایت آنچه شما به آن دست خواهید یافت، احساس شادی و پیروزی خواهد بود و به دلیل غلبه بر تمامی این موانع و رسیدن به هدف، به خودتان خواهید بالید و افتخار خواهید کرد و همین احساس افتخار و شادی و رضایت، پاداش موفقیت شما خواهد بود.

اگر نمی‌دانید چگونه دستگیره در را بچرخانید، پس هیچ‌گاه نمی‌توانید در را باز کنید؛ درست مثل فردی که راه را اشتباه می‌رود و در را در جهت مخالف می‌چرخاند، در حالی که در به سمت دیگری باز می‌شود و تلاش او بی‌نتیجه است و او تعجب می‌کند که چرا نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

دلیل اینکه اکثر افراد نمی‌توانند موفق شوند نیز همین است که آنها روش رسیدن به موفقیت را نمی‌دانند. قوی باشید. قدرت واقعی زمینه‌ساز راه موفقیت افراد می‌شود. همه ما می‌دانیم که قدرت فیزیکی بسیار خوب است و در واقع موجب قوی شدن احساسات نیز می‌شود، ولی آیا می‌دانید که عدم قدرت عاطفی و روانی، علاوه بر اینکه سد راه موفقیت می‌شود، حتی می‌تواند زندگی شما را تا حد زیادی، تحت تأثیر قرار دهد و آرامش‌تان را سلب کند.

اگر به تمامی افراد غمگین و ناموفق اطراف‌تان نگاهی دقیق‌تر بیندازید، متوجه می‌شوید که فقدان قدرت عاطفی یکی از دلایل اصلی غم و اندوه آنها است. کسی که به لحاظ عاطفی قوی است، مشکلات کمتری دارد و اعتماد به نفس او موجب می‌شود زندگی مصمم‌تر و واقعاً بهتر و قوی‌تری داشته باشد.

اگر می‌خواهید موفق باشید، باید بیاموزید که چگونه با مشکلات مبارزه کنید و اگر می‌خواهید با مشکلات مبارزه کنید، باید قوی باشید و لازمه آن خلاص شدن از نقاط ضعف است که منجر به ضعف شما می‌شود و اگر بتوانید آنها را مدیریت کنید، در واقع به یک فرد قوی‌ تبدیل خواهید شد.

عوامل مواجه با مشکلات زندگی  

قدرت و وابستگی: هر چقدر به یک چیز بیشتر وابسته شوید. ضعیف‌تر می‌شوید. اشتباه نکنید، منظور این نیست که در دستیابی به اهداف خود تلاش نکنید، بلکه منظور این است که اگر راهی را مسدود دیدید، آنقدر قوی باشید و قدرت داشته باشید که راه خود را عوض کرده و مسیر خود را تغییر دهید و روش دیگری را انتخاب کنید. 

قدرت و دانش: بیشتر افراد نمی‌دانند یکی از عوامل اصلی که می‌تواند آنها را در برابر ناملایمات و مشکلات زندگی محکم‌تر کند، دانش است. یک دقیقه به این موضوع فکر کنید، آیا تصور نمی‌کنید که دلیل احساس درماندگی، عدم توانایی و درک درست از انتخاب راه مناسب است؟ زمانی که فرد نمی‌داند چه کاری باید انجام دهد، این حس به او دست می‌دهد.

هر چقدر بیشتر در مورد زندگی بدانید، مهارت‌های شما بیشتر خواهد بود و در نتیجه ترفندهای بیشتری ‌خواهید داشت و در مواجه با مشکلات زندگی قوی‌تر خواهید بود. افسردگی به خودی خود می‌تواند ناشی از کمبود آگاهی باشد. افسردگی در واقع از دست دادن اختیار در حل مشکلات است. دانش قدرت است و یکی از ابزار رسیدن به موفقیت. 

قدرت و شجاعت: بدون شک برای اینکه در زندگی موفق باشید، لازم است شجاع باشید! اما منظور آن نوع شجاعتی نیست که شما را مجبور به یک مبارزه فیزیکی می‌کند بلکه منظور شجاعتی است که شما را از عادات بد، مواد مخدر، بیش از حد غذا خوردن، سیگار کشیدن و خوابیدن بیش از حد وامی‌دارد. افراد ناموفق و ضعیف افرادی هستند که به محض روبه‌رو شدن با مشکل، از آن فرار می‌کنند و متوسل به عادات بد می‌شوند؛ اما افراد شجاع هستند  که با مشکلات مبارزه می‌کنند و در مقابل آن می‌ایستند.

برای خواندن بخش اول -رمز و راز‌های موفقیت- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان