ماهان شبکه ایرانیان

شگفت‌انگیزترین جاده‌های جهان – بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا شگفت‌انگیزترین جاده‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

شگفت‌انگیزترین جاده‌های جهان – بخش اول

از جاده‌های کوهستانی و برفی تا مسیرهای خطرناک و راه‌های صحرایی، در سرتاسر جهان، جاده‌های جالب توجه و خیره‌کننده زیادی وجود دارند.

در ادامه همراه با ما باشید تا شگفت‌انگیزترین جاده‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

بزرگراه هانا، هاوایی

Hana Highway, Hawaii

Hana Highway, Hawaii

مناظر سرسبز و پوشیده از درختان مائویی بسیار محسورکننده هستند اما این جاده که در کنار خط ساحلی شمال شرقی این جزیره واقع شده نیز همین گونه است. این جاده، از درون جنگل‌های برفی، از روی پل‌های کوچک و از کنار آبشارها عبور می‌کند. این جاده دارای پیچ و خم‌های بسیاری است. این جاده ساحلی که حدود پنجاه و دو مایل طول دارد، بین هانا و پایا قرار گرفته است و از جمله جاده‌های هاوایی است که حتما باید از آن دیدن کنید.

بزرگراه کاراکورام، پاکستان و چین

Karakoram Highway, Pakistan and China

Karakoram Highway, Pakistan and China

یکی دیگر از جاده‌هایی که ماجراجویان و عاشقان هیجان باید از آن دیدن کنند، بزرگراه کاراکورام است که یکی از بلندترین جاده‌های آسفالت در جهان به شمار می‌رود. این جاده در درون برخی از خیره‌کننده‌ترین و هیجان‌انگیزترین مناظر عبور می‌کند. ساخت این اثر مهندسی از سال 1959 میلادی شروع شده و در سال 1979 میلادی به اتمام رسیده است. این بزرگراه حدود 800 مایل طول دارد که ابوت آباد در پاکستان را به کشگار در چین متصل می‌کند.

جاده کوهستانی ترولستیگن، نروژ

Trollstigen Mountain Road, Norway

Trollstigen Mountain Road, Norway

ترولستیگن، یک جاده کوهستانی است که بین روستاهای والدال و اندالسنس قرار گرفته است و دارای مناظر و مکان‌های خیره‌کننده و چشم‌نوازی است. این جاده در سال 1939 میلادی به عنوان یک گذرگاه انتقالی مهم افتتاح شده بود و به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور نروژ تبدیل شده است. این جاده دارای یازده پیچ بسیار تیز است. این جاده با توجه به وضعیت خاص خود در فصل زمستان بسته است.

جاده دره دادس، مراکش

Dadès Valley, Ouarzazate province, Morocco

Dadès Valley, Ouarzazate province, Morocco

این جاده سینوسی در دره دادس در کشور مراکش واقع شده است. این جاده همانند ماری در یک سمت این دره به بالا رفته است. با عبور از این جاده کوهستانی، شما شاهد برخی از زیباترین و دراماتیک‌ترین مناظر کوهستانی این منطقه خواهید بود. در پایان این دره، رودخانه دادس در جریان است که جذابیت آن را دو چندان کرده است. مطمئنا سفر در این جاده بسیار هیجان‌انگیز و نفس‌گیر خواهد بود.

جاده اقیانوس بزرگ، استرالیا

The Great Ocean Road, Australia

The Great Ocean Road, Australia

بدون شک، این جاده مشهورترین جاده کشور استرالیا به شمار می‌رود. جاده اقیانوس بزرگ در ایالت ویکتوریا قرار گرفته و دارای مناظر کنار اقیانوسی، صخره‌های زیبا و سواحل جذاب است. این جاده حدود 150 مایل طول دارد که از تورکوی در شرق استرالیا تا آلنسفورد ادامه دارد. این جاده توسط سربازان استرالیایی ساخته شده که از جنگ جهانی اول به این کشور بازگشته بودند. در کل، این جاده به عنوان بزرگترین یادبود جنگ در جهان شناخته می‌شود.

جاده گلنورشی-کوئینزتاون، نیوزیلند

The Glenorchy-Queenstown Road, New Zealand

The Glenorchy-Queenstown Road, New Zealand

زمانی که در این جاده سفر می‌کنید شاهد بازتاب کوهستان‌های پوشیده از برف در درون آب‌های شفاف یک دریاچه خواهید بود. این جاده در جزیره جنوبی کشور نیوزیلند قرار گرفته است. دریاچه کنار آن نیز دریاچه واکاتیپو است. این جاده زیبا، به خوبی توانسته تا شکل ناهموار دریاچه را در آغوش بگیرد. این جاده بسیار زیبا و درخشان است و از گلنورشی تا شهر کوئینزتاون ادامه دارد.

بزرگراه اورسیز، فلوریدا، آمریکا

Overseas Highway, Florida, USA

Overseas Highway, Florida, USA

بزرگراه اورسیز در ایالت فلوریدای کشور آمریکا، یکی از بزرگ‌ترین جاده‌های جهان است که روی دریا ساخته شده است. این بزرگراه از میامی تا دورترین جزیره فلوریدا یعنی کی وست ادامه دارد. این جاده در سال 1938 میلادی تکمیل شده است. این جاده حدود 111 مایل طول دارد که شامل چهل و دو پل نیز می‌شود که یکی از آن‌ها پل بسیار مشهور سِوِن مایل است. این جاده دارای مناظر بسیار زیبایی از فلوریدا و جزایر آن است.

جاده کوهستانی تاته‌یاما، ژاپن

Tateyama Kurobe Alpine Route, Japan

Tateyama Kurobe Alpine Route, Japan

این جاده کوهستانی با دیوارهایی برفی با ارتفاع بیش از بیست متر است. این بخش از جاده، یکی از عجیب‌ترین بخش‌های این جاده کوهستانی هب شمار می‌رود. این کوهستان در درون کوهستان‌های شمال ژاپن قرار دارد و بهترین زمان برای بازدید از آن، از ماه آوریل تا ماه ژوئن است. این جاده به هنگام فصل زمستان بسته است.

جاده سان بولدو، ایتالیا

San Boldo Pass, Italy

San Boldo Pass, Italy

این جاده زیاد طولانی نیست اما فوق‌العاده پر پیچ و خم است. جاده سان بولدو در منطقه ونیتو در شمال کشور ایتالیا قرار گرفته است. این جاده توسط زندانیان جنگی و ساکنان محلی تحت سلطه نیروهای اتریشی در سال 1918 ساخته شده است. این جاده بین شهرهای تریچیانا و تووینا قرار دارد که از درون صخره‌ها عبور می‌کند. این جاده تا حدی باریک است که تنها یک ماشین می‌تواند از آن عبور کند.

جاده وایت ریم، یوتا، آمریکا

White Rim Road, Utah, USA

White Rim Road, Utah, USA

عاشقان آفرود و دوچرخه سواری کوهستان، بسیار از پارک ملی کنیونلندز لذت می‌برند. این پارک ملی در جنوب شرقی ایالت یوتا واقع شده است که بیشتر برای راه‌ها و مسیرهای خاکی خود در درون دره‌های عمیق و مناطق دراماتیک شناخته می‌شود. این جاده واقع مناسب افراد تشنه آدرنالین و هیجان است.

مسیر کابوت، کانادا

Cabot Trail, Canada

Cabot Trail, Canada

مسیر کابوت حدود 185 مایل طول دارد که پیرامون جزیره کیپ برتون در نوا اسکوتیا ساخته شده است. این جاده ساحلی جذاب و تماشایی، یک تجربه جالب توجه را برای شما رقم خواهد زد. این جاده از بادک شروع شده و از آنجا می‌توان مناطق مختلف جزیره را پیمود. از جمله برجسته‌ترین مکان‌های این جاده می‌توان پارک ملی کیپ برتون هایلندز و خلیج پلیسنت را نام برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان