کیا EV۶؛ ماشین سال اروپا

بهترین ماشین سال توسط یک موسسه مستقل و با حمایت ۹ نشریه خودرو در اروپا انتخاب می‌شود. داوران معمولا شامل ۶۱ خبرنگار از ۲۳ کشور است، اما امسال به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین، رای خبرنگاران روسیه شمرده نشد و ماشین سال با رای ۵۹ خبرنگار انتخاب شد.

کیا EV6؛ ماشین سال اروپا

کیا EV6 با رای خبرنگاران صنعت خودرو به عنوان ماشین سال اروپا انتخاب شد. این اولین بار است که یک مدل از این کارخانه کره‌ای به این عنوان دست پیدا می‌کند. EV6 برای کسب مقام اول با شش ماشین دیگر رقابت می‌کرد که پنج مدل الکتریکی در بین آنها بود.

بهترین ماشین سال توسط یک موسسه مستقل و با حمایت 9 نشریه خودرو در اروپا انتخاب می‌شود. داوران معمولا شامل 61 خبرنگار از 23 کشور است، اما امسال به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین، رای خبرنگاران روسیه شمرده نشد و ماشین سال با رای 59 خبرنگار انتخاب شد.

پس از کیا EV6، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را گرفت و به مقام دوم رسید. هیوندای آیونیک 5 هم با فاصله‌ای بسیار کم سوم شد.

پس از کیا، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را کسب کرد

پس از کیا، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را کسب کرد

پژو 308 تنها ماشین غیر الکتریکی در بین نامزدهای دریافت جایزه بود و چهارم شد. پژو این ماشین را با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم ساخته و قرار است مدل الکتریکی آن هم به بازار بیاید.

اشکودا انیاک، فورد موستانگ ماخ-ئی و کوپرا بورن چهار ماشین دیگری بودند که به فهرست نامزدهای نهایی راه یافتند و به ترتیب پنجم تا هفتم شدند.

این سومین بار است که یک ماشین الکتریکی به عنوان بهترین ماشین سال اروپا انتخاب می‌شود. پیش از این در سال 2011، نیسان لیف و در سال 2019، جگوار آی-پیس بهترین ماشین اروپا شده بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان