ماهان شبکه ایرانیان

بهترین سریال‌های شبیه به سریال Vikings: Valhalla – بخش دوم

سریال وایکینگ‌ها: والهالا (Vikings: Valhalla) همانند سریال اصلی، بسیار خشن و خون‌آلود است. این سریال موفق شده تا زندگی برخی از مشهورترین افراد تاریخ اروپا را به تصویر بکشد

بهترین سریال‌های شبیه به سریال Vikings: Valhalla – بخش دوم

سریال وایکینگ‌ها: والهالا (Vikings: Valhalla) همانند سریال اصلی، بسیار خشن و خون‌آلود است. این سریال موفق شده تا زندگی برخی از مشهورترین افراد تاریخ اروپا را به تصویر بکشد. این سریال،‌ بیشتر به جنبه تاریک تاریخ تمرکز دارد. کسانی که از این سریال لذت برده‌اند،‌ می‌توانند از سریال‎‌های تاریخی و درام مشابه آن نیز بهره ببرند. در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین سریال‌های درام و تاریخی شبیه به سریال «وایکینگ‌ها: والهالا» را به شما معرفی کنیم.

سریال ستون‌های زمین

The Pillars Of The Earth (2010)

The Pillars Of The Earth (2010)

رمان ستون‌های زمین (The Pillars Of The Earth) نوشته کن فولت (Ken Follett) است. این رمان برجسته، اغلب اوقات به عنوان یک رمان تاریخی و تخیلی بسیار برجسته و شاهکار شناخته می‌شود. این رمان،‌ داستان ساخته شدن یک کلیسای جامع بسیار خارق‌العاده را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این،‌ زندگی کشانی که سعی دارند تا به ساخت این سازه کمک کنند نیز به نمایش در می‌آید. رمان «ستون‌های زمین»، یک اثر برجسته است که به یک مینی سریال بسیار جالب‌توجه به همین نام تبدیل شده است.

همانند سریال «وایکینگ‌ها: والهالا»،‌ سریال «ستون‌های زمین» نیز بازیگران بسیار قوی و برجسته‌ای در درون خود دارد. این سریال،‌ بینندگان را به جهان پر از آشوب قرون وسطی در انگلستان می‌برد. در این دوره زمانی،‌ بیش از یک نسل طول کشیده است تا یک کلیسای جامع برجسته ساخته شود. سریال «ستون‌های زمین»،‌ به خوبی توانسته تا هرج و مرج و جنگ در این سرزمین را به نمایش در بیاورد. این سریال،‌ یک مینی سریال محسوب می‌شود که در سال 2010 میلادی پخش شده است.

سریال اسپارتاکوس

Spartacus (2010–13)

Spartacus (2010–13)

دوران روم باستان، از آن جمله دوره‌های تاریخی به شمار می‌رود که به دفعات بسیار زیاد در روی پرده سینماها و دنیای سریال به تصویر کشیده شده است. یکی از برجسته‌ترین سریال‌ها در مور روم باستان نیز سریال اسپارتاکوس (Spartacus) است. این سریال، همانطور که از نامش پیدا است،‌ داستان اسپارتاکوس را روایت می‌کند. او یک جنگجو است که به یک گلادیاتور تبدیل شده است. او به آرامی خودش را از زیر بار سنگین بردگی بیرون می‌آورد و یک شورش و انقلاب در مقابل قدرمتمندان رومی ایجاد می‌کند. همانند سریال «وایکینگ‌ها: والهالا»،‌ سریال «اسپارتاکوس» نیز اثری بسیار خونین و خشن است. با این حال،‌ این سریال در کنار این خشونت زیاد، توانسته تا زندگی مردمان در این دوره باستانی را به تصویر بکشد. سریال «اسپارتاکوس» نشان می‌دهد که چطور یک امپراتوری بسیار قدرتمند همانند امپراتوری روم به زانو درآمده بود. این سریال از سال 2010 تا 2013 پخش شده است.

سریال جهان بی‌پایان

World Without End (2012)

World Without End (2012)

مینی سریال جهان بی‌پایان (World Without End)،‌ دنباله‌ای برای مینی سریال «ستون‌های زمین» محسوب می‌شود. این سریال جدید همانند سریال قبلی،‌ بر اساس رمانی به همین نام اقتباس شده است. این سریال همانند سریال «وایکینگ‌ها: والهالا»، یک دنباله است که اتفاقات آن چندین سال پس از اتفاقات سریال اصلی رخ می‌دهند.

سریال «جهان بی‌پایان»،‌ رویدادهای تاریخی از جمله جنگ بین انگلیس فرانسه و همچون مرگ سیاه یا طائون را به نمایش در می‌آورد. این رویدادهای تاریخی،‌ زندگی افرادی را به تصویر کشیده است که در این دوران در شهر کینگزبریج زندگی می‌کرده‌اند. این سریال،‌ داستانی بسیار قدرتمند دارد که توانایی روح بشریت برای پیروزی بر مشکلات و اوقات سخت را به رخ می‌کشد. این مینی سریال در سال 2012 میلادی پخش شده بود.

سریال مارکو پولو

Marco Polo (2014–16)

Marco Polo (2014–16)

در تاریخ،‌ ماجراجویان و کاوشگران بسیار زیادی بر روی زمین سفر کرده‌اند اما تعداد اندکی همانند آن‌ها همانند مارکو پولو مشهور و شناخته شده است. مارکو پولو به خاطر زمان حضورش در دربار کوبلای خان بسیار شهرت داشته است. سریال مارکو پولو (Marco Polo)،‌ محصولی از کمپانی نتفلیکس است که در سال 2014 میلادی روی این سرویس آنلاین عرضه شده بود. سریال «مارکو پولو»،‌ داستان یک مرد فوق‌العاده را به تصویر می‌کشد که به آرامی در حال غرق شدن در درون دربار بسیار تاریک و خطرناک مغول‌ها است.

با اینکه سریال «مارکو پولو»، رویدادهای تاریخی بسیاری را به تصویر می‌کشد اما باید گفت که بیشتر تمرکز این سریال روی ارائه مسائل سیاسی است. تنها دو فصل از این سریال ساخته شده است که از سال 2014 تا 2016 پخش شده است. استقبال کم از این سریال،‌ سرویس نتفلیکس را وادار کرد تا این سریال را کنسل کند. همانند سریال «وایکینگ‌ها: والهالا»، سریال «مارکو پولو» نبردهای منحصربه‌فرد و کاراکترهای پویای خوبی را به معرض نمایش می‌گذارد که بیننده را با اتفاق رخ داده در داستان، همراه نگه می‌دارد.

سریال ملکه سفید

The White Queen (2013)

The White Queen (2013)

شبکه استارز،‌ در زمینه ساخت سریال‌های تاریخی و دوره‌ای بسیار مهارت دارد. سریال ملکه سفید (The White Queen) نیز یکی از سریال‌های برجسته این شبکه محسوب می‌شود. این سریال،‌ روی یکی از چهره‌های تاریخی برجسته به نام الیزابت وودویل تمرکز دارد؛ این شخص موفق شده تا قلب یک پادشاه را بدست بیاورد.

همانند شخصیت اما از نورماندی در سریال «وایکینگ‌ها: والهالا»،‌ الیزابت در سریال «ملکه سفید» نیز نقش بسیار مهمی در یک نبرد بسیار طولانی که به نام نبرد رزها شناخته می‌شود، داشته است. این سریال، به خوبی توانسته تا این جنگ را به تصویر بکشد و در عین حال،‌ تاثیر آن بر روی زنان اشرافی و درباری را به نمایش بگذارد. این مینی سریال در سال 2013 میلادی از شبکه استارز پخش شده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان