طرز تهیه کیک لوتوس با طعم متفاوت و دلپذیر

هنر آشپزی و کیک پزی در عصر امروز بسیار مورد توجه خانم ها می باشد که برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی خود دوست دارند که دست به چنین کاری بزنند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با طرز تهیه کیک لوتوس آشنا شوید.

طرز تهیه کیک لوتوس با طعم متفاوت و دلپذیر

چیز کیک را می توان از دیگر کیک های مورد علاقه در جهان معرفی کرد. به طور کلی روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. که در مطالب پیشین آشپزی آرگا به آموزش دستور تهیه چیز کیک موزی، چیز کیک یخچالی و چیز کیک نیویورکی از متداول ترین روش های پخت چیز کیک ها پرداخته ایم. همچنین یکی از انواع چیز کیک ها لوتوس می باشد که با دستور تهیه آسانی که دارد در بین علاقمندان به پخت کیک از محبوبیت به خصوصی برخوردار است. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا طرز تهیه کیک لوتوس را آموزش ببینید.

طرز تهیه کیک لوتوس چگونه است؟

لوتوس را می توان از دیگر بیسکوییت خاص و پر طرفدار معرفی کرد که به طور کلی از بیسکوییت برشته و روغن های گیاهی پخته می گردد. همچنین برای تهیه کرم کیک لوتوس نیز می توانید از آرد گندم، سویا، شکر قهوه ای و دارچین استفاده کنید. به طور کلی کرم مورد نیاز در تهیه این کیک و بیسکوییت را می توانید از لوازم قنادی ها موجود در بازار خریداری کنید. همچنین در حالتی دیگر این بیسکوییت به عنوان خوشمزه ترین بیسکوییت در دنیا معرفی می شود و نکته حائز اهمیت در این رابطه آن است که دستور پخت این نوع کیک به فر و به طور کلی پختن نیازی ندارد.

همچنین این چیز کیک یکی از انواع کیک های یخچالی به شمار می آید که تنها به زمان استراحت در یخچال نیاز دارد و از موارد اصلی در تهیه آن می توان به بیسکوییت اشاره داشت. این چیز کیک در قالب های کمربندی تهیه می شود اما می توان در ظروف تک نفره نیز برای جشن، تولد یا دورهمی های دوستانه سرو گردد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه چیز کیک لوتوس در ادامه این بخش از سایت آرگا با ما همراه شوید.

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی

مواد لازم

  • 200 گرم پنیر ماسکارپونه
  • 400 گرم خامه صبحانه
  • 1 قوطی شیر عسل
  • 150 گرم پودر بیسکوییت لوتوس
  • 1.5 قاشق غذا خوری پودر ژلاتین
  • نصف لیوان آب
  • کرم لوتوس به مقدار دلخواه

طرز پخت کیک لوتوس چگونه است؟

طرز تهیه کیک لوتوس خوش طعم

به طور کلی برای پخت چیز کیک خوشمزه لوتوس بایستی یک کاغذ روغنی را در کف قالب کمربندی پهن کنید. حالا بیسکوییت های لوتوس را درون آسیاب پودر کرده و سپس در یک کاسه جداگانه بریزید. حالا باید کره را بر روی بخار کتری یا بخاری قرار داده بتا به طور کامل ذوب گردد.

در این جا باید بیسکوییت ها را به کره اضافه کرده و با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. سپس 2 قاشق غذا خوری از خامه صبحانه نیز به آن اضافه کرده و با یکدیگر هم بزنید. توجه داشته باشید که در این لحظه بیسکوییت ها با اضافه شدن به کره و خامه به شکل یک خمیر خشک تهیه می شوند.

در این مرحله از تهیه این کیک باید خمیر را کف قالب ریخته و با دست یا ته لیوان آن را فشرده و منسجم کنید تا به صورت یکدست در کف قالب پخش شود. سپس قالب را درون یخچال قرار داده تا به خوبی سفت شود. همچنین در ظرفی دیگر بایستی پودر ژلاتین را به همراه آب مخلوط کرده تا در نهایت به حالت اسفنجی در بیاید.

باری دیگر نیز باید ژلاتین را بر روی بخار کتری قرار داده و یا بر روی ماکروویو قرار دهید تا به خوبی حل شده و در نهایت شفاف گردد. پس از آن مایع ژله را کنار بگذارید و به سراغ پنیری که از قبل حدود یک ربع بیرون از یخچال قرار داده اید بروید و آن را به دون کاسه ای جداگانه بریزید. پس از آن بایستی به وسیله همزن برقی مواد را تا جایی که نرم شود، هم بزنید.

در این مرحله از تهیه این کیک باید شیر عسلی را به همراه خامه به پنیر اضافه کنید. همچنین اگر می خواهید که بیش از حد شیرین نشود، مقدار شیر عسلی را محدود نمایید. پس از آن با همزن برقی کامل مواد را هم بزنید تا به خوبی یکدست شود و مقداری به حجم مواد اضافه گردد. به مرور زمان ژلاتین حل شده را به آن اضافه ها اضافه کنید و ادامه مطلب را جهت تکمیل آموزش مطالعه نماید.

توجه داشته باشید که در این مرحله ژلاتین باید به طور کامل خنک شده باشد وگرنه خامه و پنیر را در اصطلاحی می برد و تا به اینجا کار شما را خراب می کند. حالا بیسکوییت را از یخچال خارج کرده و مواد پنیری را به آرامی بر روی آن بریزید تا به خوبی صاف شود. سپس آن را به درون یخچال در طی سه الی چهار ساعت قرار دهید تا به طور کلی جا بیفتد.

مواد لازم برای تهیه کیک لوتوس

پس از پایان یافتن این مراحل و بسته شدن مواد چیز کیک می توانید آن را از یخچال خارج کرده و به آرامی با کمک  کمک چاقو از قالب جدا کرده و برش دهید. همچنین می توانید در ظرف مورد نظر کیک لوتوس را قرار داده بعد با مقداری پودر بیسکوییت لوتوس و کرم منحصر به تزئین آن بپردازید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان