بهترین سریال‌های نسخه فرعی &#۸۲۱۱; بخش اول

ساخت سریال‌های نسخه فرعی، یکی از ریسک‌هایی که سازندگان می‌پذیرند؛ چراکه این احتمال وجود دارد که این سریال جدید میراث سریال اصلی را از بین ببرد. از سوی دیگر، چندین سریال محبوب هستند که حتی توانسته‌اند تا از سریال قبلی خود پیشی بگیرند. این سریال‌های نسخه فرعی، توانستند تا جهان خود را خلق نمایند و روی پای خود بایستند.

بهترین سریال‌های نسخه فرعی – بخش اول

ساخت سریال‌های نسخه فرعی، یکی از ریسک‌هایی که سازندگان می‌پذیرند؛ چراکه این احتمال وجود دارد که این سریال جدید میراث سریال اصلی را از بین ببرد. از سوی دیگر، چندین سریال محبوب هستند که حتی توانسته‌اند تا از سریال قبلی خود پیشی بگیرند. این سریال‌های نسخه فرعی، توانستند تا جهان خود را خلق نمایند و روی پای خود بایستند.

در ادامه همراه با ما باشید تا نگاهی به بهترین سریال‌های نسخه فرعی داشته باشیم. این فهرست، بر اساس امتیاز کاربران در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی است.

سریال فریژر

Frasier (1993-2004) - 8.1

Frasier (1993-2004) – 8.1

سریال فریژر (Frasier)، داستان کاراکتری به همین نام را روایت می‌کند که شهر بوستون و گروه چیرز را ترک می‌کند. هر فصل از سریال «فریژر» امتیازات بالایی بدست آورده‌اند و علت آن نیز کمدی جذاب آن بوده است. این سریال بیشتر روی برنامه رادیویی شخصیت فریژر و همچین رابطه و تعاملات او با خانواده‌اش تمرکز دارد. سریال فریژر امتیاز 8.1 را دارد و از سال 1933 تا 2004 میلادی پخش می‌شد.

این سریال از لحاظ ارائه داستان نسبت به سریال چیرز (Cheers) بسیار متفاوت عمل کرده است. سریال «چیرز» بیشتر روی گروهی از افراد در یک محیط ثابت تمرکز داشته بود اما سریال «فریژر»، روی رفتار فردی هر کدام از کاراکترهای اصلی متمرکز است. این سریال، همچنان یکی از بهترین سریال‌های نسخه فرعی به شمار می‌رود که شایسته تحسین و ستودن است.

سریال استارگیت: آتلانتیس

Stargate Atlantis (2004-09) - 8.1

Stargate Atlantis (2004-09) – 8.1

سریال استارگیت: آتلانتیس (Stargate Atlantis)، یکی از نسخه‌های فرعی سریال استارگیت سی‌جی-1 (Stargate SG-1) محسوب می‌شود. از میان تمام این سریال‌ها، سریال «استارگیت: آتلانتیس» بهترین نسخه فرعی به شمار می‌رود. طرفداران در وب سایت آی‌ام‌دی، امتیاز 8.1 را به این سریال داده‌اند. داستان این سریال خیلی ساده است و بر محوریت خدمه و اعضای آتلانتیس است که به سیاره‌های مختلف سفر می‌کنند.

این سریال از سال 2004 تا 2009 میلادی پخش می‌شد. محبوبیت این سریال در چند سال اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است چراکه در آن، جیسون موموآ (Jason Momoa) نقش رونان دکس را بازی کرده است. این کاراکتر، یکی از اعضای اصلی این سفینه به شمار می‌رود. شخصیت رونان دکس از جمله دوست‌داشتنی‌ترین کاراکترهایی است که توسط جیسون موموآ به تصویر کشیده شده‌اند. همین نیز یکی از دلایلی برای دیدن این سریال است.

سریال انیمیشنی ماورای بتمن

Batman Beyond (1999-2001) - 8.1

Batman Beyond (1999-2001) – 8.1

سریال انیمیشنی ماورای بتمن (Batman Beyond)، از سال 1999 تا 2001 میلادی پخش می‌شد. این سریال انیمیشنی در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 8.1 را بدست آورده است. طرفداران این سریال نسخه فرعی، آن را بهترین قهرمان دی‌سی می‌دانند. این سریال انیمیشنی شخصیت تری مک‌گینیس را به عنوان جانشین بروس وین در آینده به تصویر می‌کشد. در زمان آینده، بروس وین یک پیرمرد است و اکنون، همانند آلفرد، سعی دارد تا به تری کمک کند.

این سریال انیمیشنی،‌ توانسته تا رویکردی جالب‌توجه در داستان بتمن در پیش بگیرد و از همین رو، در میان طرفداران با استقبال زیادی روبه‌رو شده بود. این سریال، این شجاعت را به خرج داده بود تا شخصیت بروس وین را از جایگاه ویژه‌اش خارج کند و یک قهرمان جدید را در لباس شوالیه تاریکی نشان دهد. این سریال انیمیشنی همچنین شروران متفاوتی را به تصویر می‌کشد و در همین حین، جزئیاتی در مورد سرنوشت برخی از مخوف‌ترین دشمنان بتمن نیز ارائه می‌کند.

سریال مبارزه خوب

The Good Fight (2017-) - 8.3

The Good Fight (2017-) – 8.3

سریال مبارزه خوب (The Good Fight)،‌ نسخه فرعی سریال همسر خوب (The Good Wife) به شمار می‌رود. این سریال، داستان دایان لاکهارت را دنبال می‌کند که به دنبال آن است تا یک شرکت جدید و متفاوت را راه‌اندازی نماید. پخش این سریال جدید،‌ از سال 2017 میلادی آغاز شده و امتیاز آن 8.3 است. این سریال در سرویس آنلاین پارامونت پلاس پخش می‌شود و همین دلیلی بر آن بوده تا سازندگان بتوانند کاراکترها و موضوعات قانونی را به شکل بهتری در این سریال مورد بررسی قرار دهند.

بر خلاف سریال اصلی، سریال «مبارزه خوب»، هیچ ترس و واهمه‌ای ندارد که در طی داستان، شخصیت‌های اصلی مورد پسند بینندگان قرار نگیرند؛ علاوه بر این، در این سریال، جدال‌ها در دادگاه می‌توانند بسیار افتضاح و بی‌رحمانه باشند. به طور کلی، این سریال دارای قسمت‌های کمتری نسبت به سریال اصلی است اما موفق شده تا طرفداران خاص خود را پیدا کند که همیشه مشتاقانه منتظر دیدن قسمت‌های جدیدی از آن هستند.

سریال بوستون لیگال

Boston Legal (2004-08) - 8.4

Boston Legal (2004-08) – 8.4

سریال بوستون لیگال (Boston Legal) علاوه بر اینکه یک سریال خوب است، از جمله برترین سریال‌های درام تاریخ به شمار می‎رود. در حقیقت، امتیاز آی‌ام‌دی‌بی این سریال نسبت به سریال اصلی یعنی سریال وکالت (The Practice) بالاتر و در حدود 8.4 است. کلید موفقیت این سریال نیز، آن است که این سریال دارای لحظات کمدی بسیاری است که توسط کاراکترهای الن شور و دنی کرین ایجاد شده‌اند.

این دو شخصیت اصلی، جذابیت‌ترین و عجیب‌ترین کاراکترهایی به شمار می‌رود که تاکنون در سریال‌های بر محوریت قانون و وکالت به نمایش درآمده‌اند. سریال «بوستون لیگال» همچنین دارای کاراکترهای آسیب‌دیده‌ای است که از شغل خود استفاده می‌کنند تا از تنهایی در بیایند. یکی از جنبه‌هایی که بینندگان از این سریال استقبال کرده‌اند، کاراکترهای واقع‌گرایانه و انسانی آن است. این سریال از سال 2004 تا 2008 میلادی پخش می‌شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان