طرز تهیه مربا آووکادو خوش طعم و متفاوت

طرز تهیه مربای آووکادو بسیار ساده است. این مربا بسیار طرفدار دارد، و به دلیل اینکه ساده تهیه می شود، می تواند یک وعده غذایی مناسب برای صبحانه باشد. برای تهیه این مربای خاص و خوشمزه تنها به لیمو، شکر و میوه احتیاج دارید.

طرز تهیه مربا آووکادو خوش طعم و متفاوت

در دنیا مرباهای خوشمزه و خوش طعمی وجود دارند، شاید تاکنون تجربه خوردن آن را نداشته باشیم. مربای کیوی، مربای انبه و مربای آووکادو از جمله این مرباها هستند. خیلی از افراد دوست دارند، تا تجربه ساخت یک مربای جدید را در خانه داشته باشند. پس اگر شما نیز از علاقمندان به پخت مربا در خانه هستید، می توانید در این مقاله با طرز تهیه مربا آووکادو آشنا شوید.

طرز تهیه مربا آووکادو

پیش از هر چیز برای تهیه این مربای خاص و ویژه باید آووکادو تهیه کنید. این میوه که یکی از میوه های استوایی است، در برخی از فروشگاه ها وجود دارد. شما باید این میوه را از فروشگاه تهیه کنید، و به خوبی آن را بشویید. در ادامه نیز مواد اولیه تهیه این مربا را ذکر می کنیم.

  •  چکاد بام
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • شکر: 250 گرم
  • آووکادو: 500 گرم
  • لیمو: 1 عدد

تهیه مربا آووکادو

طرز تهیه مربا آووکادو عالی

دستور پخت این مربای خوشمزه بسیار ساده است. مهم ترین نکته در تهیه این مربای خاص مواد اولیه آن می باشد. اگر مواد اولیه مرغوب و با کیفیتی تهیه کنید، می توانید یک مربای خوش طعم داشته باشید. آووکادویی که در این مربا استفاده می شود، حتما باید رسیده باشد. این میوه نه خیلی سفت و نه خیلی نرم است. گاهی نارسی این میوه موجب گس شدن مربای شما می شود.

در مرحله بعدی باید این میوه را به درستی برش دهید. این میوه از طول به دو نیمه برش داده می شود. هسته را خارج کنید، و با استفاده از یک قاشق گوشت میوه را خارج نمایید. برای این کار می توانید میوه را به برش های نگینی نیز ریز کنید. در این صورت ظاهر زیباتری در مربا خواهد داشت.

500 گرم آووکادوی برش داده شده را درون یک قابلمه به همراه شکر بریزید. مقداری آب لیمو اضافه کنید، و آن را روی حرارت قرار دهید. این مواد باید حدود 3 ساعت با یکدیگر ترکیب شوند. زمانی که مواد به خوبی له شدند، حدود 45 دقیقه در حالت جوش قرار دهید. توجه کنید، این مخلوط باید حالت خمیری داشته باشد. مربا را بعد از سرد شدن درون شیشه های مربا قرار می دهیم. این مربا باید هوا نداشته باشد. در این صورت می توانید به مدت طولانی آن را نگهداری کنید.

پخت مربا آووکادو

خواص آووکادو

آووکادو میوه ای خاص و پر خاصیت است. این میوه با انواع مواد غذایی استفاده می شود. شما می توانید این میوه را با املت نیز سرو کنید. اما درست کردن این میوه به عنوان مربا بسیار پرطرفدار بوده و می تواند یک وعده مناسب برای صبحانه باشد. شما از این میوه می توانید در انواع سالادها نیز استفاده کنید. تهیه سس و سوپ نیز با این میوه بسیار تجربه لذیذی است که توصیه می کنیم آن را امتحان کنید.

 

درست کردن مربا آووکادو

این میوه همچنین دارای خواص مختلفی است. این میوه خاصیت ضد سرطانی داشته و سرشار از مواد غنی آنتی اکسیدانی است. این میوه به بهبود مشکلات گوارشی نیز کمک می کند. کاهش کلسترول، بیماری قلبی، تعادل قند خون و … از دیگر خواص دارویی این میوه می باشند. برخی از پزشکان نیز استفاده از این میوه را برای جوانی پوست توصیه می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان