طرز تهیه لوز نارگیلی یک شیرینی فوق العاده عالی برای پذیرایی از مهمان ها

در این مطلب با طرز تهیه لوز خانگی و نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل آشنا خواهید شد که امیدواریم از تهیه این شیرینی خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه لوز نارگیلی یک شیرینی فوق العاده عالی برای پذیرایی از مهمان ها

شیرینی لوز از انواع شیرینی های سنتی تبریز است که سراسر ایران طرفداران زیادی دارد و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان در عید نوروز این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. در طرز تهیه لوز نارگیلی از پودر نارگیل و شکر و سفیده تخم مرغ و وانیل و آبلیمو و پودر یا خلال پسته استفاده می شود.

شیرینی نارگیلی و شیرینی گردویی و شیرینی لوز نارگیلی و از انواع شیرینی های مخصوص عید هستند و اگر شما تمایل دارید در عید نوروز پذیرایی باشکوهی را از مهمان هایتان داشته باشید بهتر است از تهیه این نوع شیرینی ها غافل نشوید.

طرز تهیه لوز نارگیلی

  •  خرید انواع قهوه
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • پودر نارگیل ریز : 200 گرم
  • شکر : 250 گرم
  • سفیده تخم مرغ : دو عدد
  • وانیل : 1/4 قاشق چایخوری
  • پودر پسته : به میزان لازم
  • آبلیمو : یک قاشق سوپخوری

طرز تهیه لوز نارگیلی در منزل

برای تهیه شیرینی لوز نارگیلی ابتدا شکر را به همراه یک لیوان آب روی حرارت شعله گاز به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار دهید تا به قوام لازم برسد. برای امتحان کردن قوام مناسب می توانید مقداری از شربت شیرینی را بین دو انگشت خود قرار دهید و در صورتی که شربت حالت موم مانندی داشته باشد یعنی به قوام لازم رسیده است.

شربت لوز نارگیلی
در مرحله بعدی طرز تهیه لوز نارگیلی، سفیده تخم مرغ و وانیل را درون ظرفی مناسب بریزید و به مدت 5 دقیقه مخلوط مواد را هم بزنید تا سفید رنگ شوند سپس سفیده زده شده را به شربت اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت گاز بردارید و به سرعت مخلوط سفیده و شربت را هم بزنید و آبلیمو را به مخلوط شربت و سفیده اضافه کنید.

بعد از اینکه مخلوط مواد شیرینی مقداری از حرارت افتاد پودر نارگیل را به آن بیفزایید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس مایه شیرینی را درون ظرف مناسبی نظیر ظرف باقلوا بریزید و ظرف را به مدت یک تا دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد شیرینی خودشان را بگیرند.

بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی شیرینی را از یخچال بیرون آورید و روی مواد شیرینی خلال پسته یا پودر پسته بریزید و مواد شیرینی را به شکل مربع یا لوزی برش دهید.

شیرینی لوز نارگیلی شیرینی لوز

نکات طلایی برای پخت بهتر شیرینی لوز نارگیلی

  1. در دستور تهیه لوز نارگیلی سنتی از سفیده تخم مرغ استفاده نمی شود و شما می توانید آن را از مواد لازم حذف کنید.
  2. در صورت تمایل می توانید به نیمی از مواد لوز نارگیلی زعفران اضافه کنید و نیم دیگر مواد شیرینی را به صورت سفید تهیه کنید تا دو رنگ از این شیرینی داشته باشید.
  3.  به جای استفاده از نارگیل در دستور تهیه لوز خانگی می توانید از بادام و پسته و … استفاده کنید که در این صورت شربتی که تهیه می کنید باید کمی غلیظ تر باشد.
  4. بهتر است برای درست کردن شیرینی لوز نارگیلی از ظروف با دیواره های کوتاه استفاده نمایید تا در زمان جدا کردن مواد شیرنیی از ظرف به مشکل نخورید.

دستور تهیه لوز نارگیلی

آموزش روش دوم تهیه لوز نارگیلی

این شیرینی دلچسب و بدون فر را می توان با دیگر روش ساده تر و بدون نیاز به تخم مرغ تهیه نمایید که در ادامه با این روش آشنا خواهید شد.

مواد لازم:

  • شکر: یک دوم پیمانه
  • گلاب: 3 قاشق غذاخوری
  • پودر نارگیل: 200 گرم
  • جوهر لیمو: یک چهارم قاشق چای خوری
  • آب: یک چهارم پیمانه

طرز تهیه لوز نارگیلی عالی

دستور تهیه:

در ابتدا درون یک ظرف مناسب جوهر لیمو را به مخلوط آب، گلاب و شکر بیفزاید و مواد را مخلوط نمایید و بعد آن را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط به جوش آید. تمامی ذرات شکر باید ذوب گردند.

بعد از اینکه غلظت آن تقریبا شبیه به عسل شد، آن را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید تا کمی شربت خنک شود، سپس با همزن موارد را کاملا مخلوط نمایید تا حالت کف مانندی حاصل آید.

مرحله بعد درون آسیاب پودر نارگیل بریزد تا کمی بیشتر پودر شود، سپس آن را به مابقی مواد مخلوط شده اضافه نمایید و با نوک انگشتان خود مواد را ورز دهید تا خمیری یکدست داشته باشید.

درون یک ظرف چهار گوش نایلون قرار دهید و بعد خمیر لوز را درون ظرف بریزید و پهن نمایید به طوری سطح آن یکدست شود. بعد ظرف را درون یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

پس از گذشت 3 ساعت ظرف حاوی لوز را خارج کنید و با استفاده از چاقوی نوک تیز اطراف لوز را به آرامی از ظرف جدا کنید و بعد برش بزنید.

چنانچه تکه های برش زده چسبنده بودند درون کمی پودر نارگیل بغلتانید و بعد به ظرف مخصوص سرو منتقل کنید و مابقی لوزها را هم به هم طریق درون ظرف بچینید.

2 روش تهیه لوز نارگیلی

نکات طلایی تهیه لوز نارگیل

  • در تهیه این شیرینی بهتر است از پودر نارگیل تازه و چرب استفاده نمایید.
  • شهدی که تهیه می کنید باید غلظت آن به عسل برسد و بعد از روی حرارت برداشته شود.
  • در صورت تمایل می توانید با خلال بادام و پسته لوزها را تزیین نمایید.

در این مطلب با طرز تهیه شیرینی لوز نارگیلی آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این شیرینی ساده نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای تهیه انواع شیرینی با فر و بدون فر می توانید اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان