طرز تهیه مربا کنجد سیاه صبحانه ای لذیذ و مقوی

طرز تهیه مربا کنجد سیاه بسیار ساده است و در این بخش می توانید مطالعه کنید. این مربا طعم لذیذی دارد و برای کودکان یک میان وعده مناسب و عالی است. این مربا با کنجد و شیره انگور تهیه می شود.

طرز تهیه مربا کنجد سیاه صبحانه ای لذیذ و مقوی

یکی از مرباهای سنتی و مقوی ایرانی مربای کنجد سیاه است. برای تهیه این مربا دستورهای مختلفی وجود دارد که ما در این بخش یکی از دستورهای ساده و فوری را برای شما ارائه می دهیم. این مربا با استفاده از دو ماده تهیه شده و در ادامه می توانید طرز تهیه مربا کنجد سیاه را مطالعه کنید.

دستور تهیه مربا کجند سیاه

مرباها از انواع میان وعده های پرطرفدار است. شما علاقمندان در آرگا می توانید با علاوه بر تهیه مربا کنجد سیاه با دستور تهیه مربای گلبرگ و مربای پوست لیمو ترش نیز آشنا شوید. مربا کنجد سیاه خواص بسیار زیادی دارد و برای تقویت سیستم دفاعی بسیار مفید می باشد. آماده کردن آن نیز بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی با استفاده از دو قلم مواد آن را تهیه کنید. این نوع از مرباها در کنار کره و خامه نیز سرو می شوند. همچنین این مربا یک وعده صبحانه مفید و مقوی برای کودکان است.

  •  بلیط کیش
  •  چکاد بام

مواد لازم

  • شیره انگور: 1 فنجان
  • کنجد: 1 کیلوگرم

مواد لازم مربا کنجد

طرز تهیه مربا کنجد سیاه خوش طعم

برای تهیه کردن این مربا ابتدا باید کنجدها را درون کاسه آب بریزید و خوب زیر و رو کنید تا سنگ ریزه های آن جدا شوند. کنجدها را در سینی فلزی قرار دهید تا خشک شوند.

می توانید کنجدها را روی پارچه ای تمیز پهن کنید و چند روز زمان دهید تا کنجدها خشک شوند. در صورتی که زمان کمی دارید می توانید کنجدها را در سینی فلزی روی بخاری قرار دهید.

بعد از خشک شدن دانه های کنجد آن را در تابه ای مناسب بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی تفت بخورد. زمانی که کنجدها به خوبی برشته شد، حرارت را خاموش کنید. کنجدها پیش از برشته شدن صدا می دهند، در این صورت می توانید متوجه برشته شدن کنجدها شوید.

در این مرحله از طرز تهیه مربا کنجد سیاه بعد از خنک شدن کنجدها آن را درون میکسر ریخته و با استفاده از مخلوط کن به خوبی میکس کنید. زمانی که کنجدها به طور یکدست میکس شد، شیره انگور را به موادتان اضافه کنید. بعد مواد شما بافتی یکدست خواهد داشت.

در نهایت نیز می توانید، مربا را به ظرف دلخواهتان منتقل کنید. این مربا باید در یخچال نگهداری شود. استفاده از ظرف های شیشه ای موجب نگهداری بهتر این مواد خواهد شد.

طرز تهیه مربا کنجد سیاه

نکات تهیه مربا کنجد سیاه

  • در صورت دلخواه می توانید به این مربا انواع مغزها را نیز اضافه کنید. گردو  و بادام از مغزهای پر خاصیتی هستند که در این مربا استفاده می شوند.
  • اگر دستگاه میکسر ندارید می توانید کنجدها را بکوبید. در صورت نیاز نیز می توانید، کنجدها را بدون پوره کردن استفاده کنید.
  • این مربا یک مربای قوام دار بوده و مورد علاقه افراد زیادی است. در صورتی که می خواهید، مربای شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، باید آن را در محیطی خنک نگهداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان