ماهان شبکه ایرانیان

زیبایی در بهار

گاهی اوقات صبح‌ها وقتی که از خواب بیدار می‌شوید از شدت پف چشم‌هایتان دوست ندارید که از خانه خارج شوید. برای درمان پف چشم در اوایل فصل بهار می‌توانید سر خود را بالا نگه دارید و یک خیار سرد را برش زده و قاچ‌قاچ کنید.

زیبایی در بهار

متأسفانه با آغاز فصل، انواع حساسیت‌ها افزایش می‌یابند. سرفه، عطسه، خارش چشم، سوزش آن و پف کردن چشم‌ها و بینی، آب‌ریزش بینی همه از عوارض حساسیت‌های فصلی هستند.

گاهی اوقات صبح‌ها وقتی که از خواب بیدار می‌شوید از شدت پف چشم‌هایتان دوست ندارید که از خانه خارج شوید. برای درمان پف چشم در اوایل فصل بهار می‌توانید سر خود را بالا نگه دارید و یک خیار سرد را برش زده و قاچ‌قاچ کنید، قاچ‌های خیار را داخل یک تکه پارچه تمیز قرار دهید و پارچه را داخل یخچال قرار دهید و بگذارید که چند ساعت آنجا بماند. سپس پارچه را روی چشم‌های خود قرار دهید.

آفتاب بهاری و تأثیر آن بر روی پوست

نور آفتاب خصوصاً اشعه ماورای بنفش در تابش مستمر و طولانی می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. با افزایش گرمای هوا، تعریق پوست و بدن افزاش می‌یابد و باید به تناسب آن بهداشت پوست و شست‌وشوی مناسب انجام شود. در غیر اینصورت بسیاری از بیماری‌های پوستی و مو بروز می‌کنند.

رشد قارچ‌ها، افزایش خارش، سرخی و التهاب و تورم پوست گاه می‌تواند شدت یابد و تبدیل به مشکلی بسیار حاد شود. در فصل بهار افرادی که پوست‌های کک و مکی دارند، بیشتر شاهد این لکه‌های ریز روی پوست‌شان خواهند بود. فصل بهار فصل کک و مک است. علت آن هم این است که سلول‌های رنگدانه‌ساز پوست وقتی که در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرند رنگدانه بیشتری می‌سازند و این لکه‌ها را پررنگ‌تر می‌کنند.

پزشکان و متخصصان پوست به این افراد توصیه می‌کنند که از تمشک، گریپ‌فروت، چای سبز، اکالیپتوس و گردو بیشتر استفاده کنند. زیرا میوه‌ها و مواد غذایی فوق حاوی ترکیبات هیدروکینون هستند و این ترکیبات می‌توانند از تشکیل ملانین جلوگیری کنند. در ضمن این ترکیبات شامل مواد روشن‌کننده پوستی آربوتین می‌باشند که موجب روشن شدن نسبی پوست می‌شوند.

برای جلوگیری از ازدیاد کک و مک‌ها باید از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید و تا جائی که امکان دارد کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید. با فرا رسیدن فصل بهار و رفتن به مهمانی‌ها، همه می‌خواهند، لک‌های روی صورت خود را به حداقل برسانند.

استفاده از میوه‌های بهاری

برای آنکه از میوه‌های فصل بهار بهره‌مند شوید، بهتر است که از مرکبات و توت‌ها شروع کنید در اوایل فصل بهار این میوه‌ها بسیار رایج هستند. آنها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و باعث می‌شوند تا پوست‌شما حیات دوباره بگیرد. برای تهیه یک ماسک خوب از آنها می‌توانید یک فنجان آب پرتقال را گرفته و کمی نشاسته ذرت به آن اضافه کنید سپس خمیر بدست‌آمده را روی پوست خود بمالید.

برای پاکسازی و سم‌زدایی پوست خود نیز می‌توانید یک ماسک خانگی ساده تهیه کرده و آن را روی پوست‌تان بمالید به این منظور: 1 فنجان روغن (زیتون) با 8 لیوان شکر و 1 آواکادو (برای ایجاد رطوبت) میکس کنید و بعد آن را روی پوست‌تان بمالید. ماسک به دست آمده را می‌توانید برای مدتی در یخچال نگهداری و روزی یکبار استفاده کنید.

این ماسک از هر ماسکی که از داروخانه و فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید بهتر است خصوصاً اگر با آن به استقبال بهار بروید، فقط با یک‌بار امتحان آن متوجه تأثیر شگفت‌انگیز آن خواهید بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان