لوکشین‌های فیلمبرداری سریال Game of Thrones در ایسلند

ایسلند پر از یخچال‌های طبیعی و زمین‌های گدازه‌ای است و مناظری تماشایی و فراموش‌نشدنی دارد. این مناظر ممکن است به دلیل به تصویر کشیده شدن در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) آشنا به نظر برسند. در این مطلب به معرفی لوکیشن‌های فیلمبرداری این سریال در ایسلند می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

لوکشین‌های فیلمبرداری سریال Game of Thrones در ایسلند

ایسلند پر از یخچال‌های طبیعی و زمین‌های گدازه‌ای است و مناظری تماشایی و فراموش‌نشدنی دارد. این مناظر ممکن است به دلیل به تصویر کشیده شدن در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) آشنا به نظر برسند. در این مطلب به معرفی لوکیشن‌های فیلمبرداری این سریال در ایسلند می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

پارک ملی واتناجکول

Iceland’s South Coast & Vatnajökull National Park

Iceland’s South Coast & Vatnajökull National Park

بسیاری از افراد در تعجب هستند که چرا با اینکه ایسلند در بیشتر سال پر از مراتع سرسبز است، به نام سرزمین یخ نام‌گذاری شده است. با بازدید از پارک ملی واتناجکول (Vatnajökull National Park) در جنوب شرقی این کشور می‌توان دلیل این نام‌گذاری را مشاهده کرد. این منطقه در بسیاری از صحنه‌های قسمت «Beyond the Wall» به تصویر کشیده شده است.

منطقه جنوب شرقی ایسلند بیشتر توسط بزرگترین منطقه یخی اروپا به نام «واتناجکول» پوشانده شده است. اسکافتافل (Skaftafell) به عنوان محبوب‌ترین منطقه پارک ملی «واتناجکول» شناخته می‌شود که پر از یخچال‌های طبیعی و غارهای یخی است. برخی از صحنه‌های جان اسنو و یگریت در اینجا فیلمبرداری شده‌اند. در اینجا همچنین ساحل‌هایی با شن‌های سیاه رنگ وجود دارند که در فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» دیده شدند. صخره‌های سر به فلاک کشیده در کنار سواحلی سیاه رنگ، ظاهری جادویی به جنوبی‌ترین ساحل ایسلند داده‌اند که بازدید از آن‌ها می‌تواند جالب‌توجه باشد.

دریاچه میواتن

Around Lake Mývatn

Around Lake Mývatn

دریاچه میواتن (Lake Mývatn) در سمت غرب خط الرأس میانی اقیانوس اطلس قرار گرفته است، خط الرأسی که به آرامی در حال دو نیم کردن ایسلند است. دریاچه «میواتن» به عنوان یکی از فعال‌ترین مناطق روی زمین از لحاظ آتشفشانی شناخته می‌شود و جدود 2300 سال پیش توسط فوران آتشفشان شکل گرفته است. خود دریاچه و مناطق اطراف آن بسیار تماشایی و خیره‌کننده هستند.

در همین جا است که جنگلی روح‌زده دیده می‌شود که برای فیلمبرداری صحنه حمله وایت واکرها به سم و لرد مارمونت استفاده شده بود. علاوه بر این، غاری در آنجا به نام Grjótjá وجود دارد که محل فیلمبرداری صحنه بین جان اسنو و یگریت درون غار بوده است. اردوگاه منس رایدر در فصل سوم سریال «بازی تاج و تخت» نیز در اینجا فیلمبرداری شده بود. دمای اینجا به حدود منفی 11 درجه سانتیگراد می‌رسد.

شبه جزیره اسنوفولگلیسیا

Snæfellsnes Peninsula

Snæfellsnes Peninsula

شبه جزیره اسنوفولگلیسیا (Snæfellsnes Peninsula) در آثار ادبی و تاریخی متعددی توصیف شده است و به عنوان یکی از برجسته‌ترین پس‌زمینه‌ها در سریال «بازی تاج و تخت» شناخته می‌شود. کوه کیرک‌یوفل (Kirkjufell Mountain) احتمالا شناخته‌شده‌ترین نقطه این شبه جزیره به شمار می‌رود که به شکل نوک پیکان است. این کوه در رویای هاوند در سریال «بازی تاج و تخت» دیده شده بود. او هنگامی که به همراه جان اسنو و گروهش به بیرون دیوارها رفتند، این کوه را از نزدیک مشاهده کرد.

منطقه توروفاس

Þorufoss

Þorufoss

منطقه توروفاس (Thorufoss) منطقه‌ای بسیار سرسبز و تماشایی است که پیرامون آبشاری به همین نام قرار گرفته است. این منطقه در فصل چهارم سریال «بازی تاج و تخت» به تصویر کشیده شده بود. در اینجا صحنه‌ای که اژدهای دنریس تارگرین، بزی از یک چوپان دزدیده بود، فیلمبرداری شده است. آن‌ها تنها همین صحنه را در اینجا فیلمبرداری کردند و حدود یک روز برای آن وقت گذاشته بودند. البته روز آن‌ها بسیار مشقت‌بار بوده است و آن‌ها مجبور بودند که بزها و گوسفندهای زیادی را گردهم بیاورند و همچنین برای نگه داشتن آن‌ها در محل باید آنجا را حصارکشی می‌کردند.

پارک ملی تینگولیر

Þingvellir National Park

Þingvellir National Park

پارک ملی تینگولیر (Thingvellir National Park) به عنوان قلب تاریخی ایسلند شناخته می‌شود و به لطف محیط طبیعی شگفت‌انگیز و همچنین فرهنگ منحصربه‌فرد اسکاندیناوی و قرون وسطایی خود، به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.

زمانی که ساکنین اولیه و سرکش ایرلند تصمیم گرفتند تا در سال 930 پس از میلاد مسیح یک اجتماع مشترک المنافع تشکیل بدهند، مکانی که آن‌ها برای این اجتماع ملی خود انتخاب کردند، آلدینگ (AlÞingi) بود که به عنوان آمفی‌تئاتر طبیعی «تینگولیر» شناخته می‌شود. این حرکت مردم ایسلند در دورانی که اروپا در سلطنت‌های فئودالی سفت و سخت غوطه‌ور بوده، یک آزمایش بزرگ از جمهوری خواهی به شمار می‌رفته است. با وجود هرج و مرج‌های فراوان، این اجتماع بیش از سه قرن پابرجا بود.

جدای از حس تاریخی که در این منطقه حکمفرما است و در بین ایسلندی‌ها دارای احترام زیادی است، زیبایی‌های این منطقه در سریال «بازی تاج و تخت» به تصویر کشیده شد و توجه به آن را دو چندان کرد. از مناطق «پارک ملی تینگولیر» به عنوان مسیری به آیری در سریال «بازی تاج و تخت» استفاده شده بود و بسیاری از کاراکترهای سریال همچون سانسا، آریا و کتلین در آن دیده شدند. نبرد خونین برین و هاوند نیز در همین جا جریان داشته بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان