طرز تهیه مارمالاد زردآلو خوشمزه برای پخت انواع شیرینی و کیک

طرز تهیه مارمالاد زردآلو که یکی از مرباهای خانگی خوشمزه و عالی است را در این بخش قرار داده ایم که مطالعه می کنید. این مربا طعمی عالی داشته و برای انواع شیرینی های نیز استفاده می شود.

طرز تهیه مارمالاد زردآلو خوشمزه برای پخت انواع شیرینی و کیک

یکی از مارمالادهای خانگی خوشمزه ای که می توانید به راحتی در این فصل تهیه کنید، مارمالاد زردآلو است. این مارمالاد طعمی عالی داشته و به راحتی آماده می شود. شما می توانید این مارمالاد را برای انواع شیرینی ها و کیک ها نیز استفاده کنید. در ادامه این بخش نیز طرز تهیه مارمالاد زردآلو را مطالعه می کنید.

مواد اولیه مارمالاد زردآلو

شما علاقمندان به پخت مربا می توانید در این سایت با طرز تهیه انواع مرباهای خانگی آشنا شوید. بنابراین علاوه بر آموزش تهیه مارمالاد زردآلو می توانید با دستور تهیه مربای گل رز و مارمالاد گیلاس در مطالب قبلی آرگا نیز آشنا شوید.

  •  چکاد بام
  •  تصفیه آب خانگی

مواد لازم

  • زردآلو: 1 کیلوگرم
  • آبلیمو: 1 قاشق مرباخوری
  • شکر: 800 گرم
  • ژلاتین: 1 قاشق مرباخوری
  • زعفران: به میزان لازم

مواد لازم مارمالاد زردآلو

طرز تهیه مارمالاد زردآلو خوشمزه

برای آماده کردن این مربای خوشمزه باید، ابتدا زردآلوها را به خوبی بشویید. زردآلو را از وسط به دو نیم قسمت کرده و هسته آن را خارج کنید. زردآلوها را با کمک غذاساز به خوبی میکس کرده و بعد از پوره شدن، در قابلمه مورد نظر بریزید.

یک لایه از مواد پوره شده زردآلو را ریخته و در لایه بعدی مقداری شکر بریزید. مواد را به مدت چند ساعت در یخچال قرار داده و بعد از ذوب شدن شکرها و آب انداختن آن را از یخچال خارج کنید. کمی مواد را هم زده تا شکر در مواد به خوبی حل شود.حالا نوبت به پخت مربا می رسد. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بعد از جوش آمدن کف مواد را بگیرید.

با گرفتن کف روی مواد می توانید، مربایی با کیفیت بالا داشته باشید. مدت زمان مناسب برای روی حرارت ماندن مواد، 20 الی 30 دقیقه می باشد. بعد از اینکه مارمالاد به غلظت کافی رسید، برای خوش رنگ تر شدن مربا مقداری زعفران اضافه کنید. از قبل نیز مقداری پودر ژلاتین را در آب سرد حل کرده و بن ماری کنید و حالا پودر ژلاتین را نیز به مواد افزوده تا سفت تر شود.

برای نگهداری از این مارمالاد باید، مواد را در ظرفی شیشه ای و در یخچال قرار دهید. این مربا طعمی عالی داشته و می توانید به راحتی در خانه سرو کنید. شما در صورت دلخواه می توانید از مقداری پودر ژلاتین در این مربا استفاده نمایید. افزودن شکر نیز بسته به ذائقه شما داشته و می تواند کم و زیاد شود. استفاده از آبلیمو در این مربا باعث دوام و ماندگاری بیشتر خواهد شد.

طرز تهیه مارمالاد زردآلو

در صورت استفاده طولانی مدت می توانید این مربا را در یخچال نیز نگهداری کنید. طرز تهیه مارمالاد زردآلو بسیار ساده و در عین حال یکی از مرباهای پرطرفدار خانگی است که برای این فصل بسیار مناسب می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان