بهترین مکان‌ها برای غواصی در برمودا

برمودا برای سواحل شنی صورتی رنگ، آب‌های بسیار شفاف و تاریخچه دریانوردی خود شناخته می‌شود و امروزه به عنوان یکی از بهترین نقاط جهان برای غواصی به شمار می‌رود که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند

بهترین مکان‌ها برای غواصی در برمودا

برمودا برای سواحل شنی صورتی رنگ، آب‌های بسیار شفاف و تاریخچه دریانوردی خود شناخته می‌شود و امروزه به عنوان یکی از بهترین نقاط جهان برای غواصی به شمار می‌رود که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. برمودا در فاصله 900 مایلی شمال کارائیب در غرب اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. این منطقه به نام مثلث برمودا شهرت دارد که سه راس آن در میامی آمریکا، پورتوریکو و برمودا قرار دارند. غرق شدن کشتی‌ها و هواپیماها در این منطقه، آن را به مکانی افسانه‌ای تبدیل کرده است. در ادامه به معرفی بهترین مکان‌های برای غواصی در برمودا می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

1. کشتی اچ‌ام‌اس ویکسن

The HMS Vixen

The HMS Vixen

یکی از برجسته‌ترین مکان‌ها برای غواصی در برمودا، پیرامون کشتی غرق‌شده اچ‌ام‌اس ویکسن (The HMS Vixen) است. این مکان در بین ساکنین محلی و گردشگران محبوبیت زیادی دارد و نوک کشتی همچنان در بالای سطح آب دیده می‌شود. در سفر به برمودا حتما باید از اینجا دیدن کرد که مشهورترین کشتی غرق‌شده در کل مثلث برمودا به شمار می‌رود.

2. کشتی مری سلستیا

The Mary Celestia Wreck

The Mary Celestia Wreck

مری سلستیا (The Mary Celestia Wreck) به عنوان یکی از برجسته‌ترین مکان‌های غواصی در برمودا شناخته می‌شود. این کشتی شکسته یکی از کشتی‌های جنگ داخلی آمریکا بوده که در سال 1864 میلادی در حین حرکت به سمت کارولینای شمالی غرق شده است. حدود 150 سال بعد نیز طوفانی قدرتمند شن‌های زیر کشتی دچار تغییر می‌شوند و بخش‌های جدیدی همچون انبارهای کشتی نمایان می‌شوند.

3. گودال تارپون

Tarpon Hole

Tarpon Hole

گودال تارپون (Tarpon Hole) یکی از جدیدترین مکان‌های غواصی در برمودا به شمار می‌رود که در سال 2013 میلادی کشف شده بود. این گودال 15 متری با صخره‌های لانه زنبوری و طاق‌های زیر آبی، محل زندگی ماهی‌های صخره‌ای است. در نزدیکی این محل نیز یکی از زیباترین سواحل جزیره برمودا قرار دارد که مطمئنا سفری خوش را برای شما رقم خواهد زد.

4. کشتی کریستوف کلمب

The Cristóbal Colón

The Cristóbal Colón

با اینکه کشتی غرق‌شده «اچ‌ام‌اس ویکسن» از محبوبیت زیادی در برمودا برخوردار است اما کشتی کریستوف کلمب (The Cristóbal Colón) از خطوط کشتی‌رانی اسپانیا بزرگترین کشتی غرق شده در برمودا است که واقعا تماشایی و جذاب به نظر می‌رسد. طول این کشتی به 500 فوت می‌رسد که در سال 1923 میلادی سفر خود را آغاز کرده بود و بیش از یک دهه بعد در سال 1936 میلادی با برخورد به یک صخره مرجانی غرق شده است. غواصی در میان بقایای این کشتی واقعا خارق‌العاده است.

5. کشتی شاه جورج

The King George

The King George

کشتی شاه جورج (The King George) یکی از بزرگترین و سالم‌ترین کشتی‌های غرق‌شده در برمودا است. این کشتی برای دولت برمودا ساخته شده بود و در سال 1911 میلادی به این جزیره آمد. در سال 1930 میلادی دولت تصمیم گرفت که این کشتی را غرق کند. امروزه کشتی به طرز وحشتناکی به شکل عمودی قرار گرفته است و فضایی خارق‌العاده و شگفت‌انگیز را برای غواصان ایجاد کرده است.

6. کشتی‌های کانستلیشن و مونتانا

The Constellation and Montana

The Constellation and Montana

کشتی مونتانا (Montana) واقعا بدشانس بوده و در اولین سفر خود غرق شده است. این کشتی در حال تحویل سلاح به افراد اتحادیه در جنگ داخلی آمریکا در سال 1863 میلادی بوده که در فاصله 5 مایلی شمال غربی ساحل برمودا غرق می‌شود. حدود هشت و یک سال بعد نیز کشتی کانستلیشن (Constellation) در همان نزدیکی غرق شد و منطقه‎‌ای خارق‌العاده و شگفت‌انگیز را برای غواصان ایجاد کرد.

7. کشتی ویرجینیا مرچنت

The Virginia Merchant

The Virginia Merchant

کشتی ویرجینیا مرچنت (The Virginia Merchant) نیز یکی دیگر از کشتی‌های غرق شده در برمودا است که تبدیل به مکان بسیار ایدئالی برای غواصی شده است. این کشتی در سال 1661 میلادی غرق شده و امروزه پیرامون آن را صخره‎های مرجانی بسیار زیادی فرا گرفته‌اند. گشت و گذار در میان تونل‌ها و غارهای این صخره‌های مرجانی می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد.

8. کشتی آیریستو

The Iristo

The Iristo

کشتی آیریستو (The Iristo) به دلیل یکی از کشتی‌های غرق‌شده در برمودا در میان آب‌های اقیانوس اطلس شمالی غرق شده است. کاپیتان این کشتی باری نروژی در سال 1973 میلادی به دلیل جلوگیری از برخورد با کشتی غرق‌شده «کریستوف کلمب» به طور ناگهانی دستور تغییر مسیر می‌دهد. همین باعث می‌شود تا کشتی با صخره مرجانی دیگری برخورد کند و به درون آب‌های اقیانوس کشیده شود. کشتی «آیریستو» سرنوشت مشابه کشتی «تایتانیک» داشته و هر دو بر اثر برخورد با مانعی در دریا غرق شده‌اند.

9. کارولینای شمالی

The North Carolina

The North Carolina

یک کشتی انگلیسی در روز سال نوی 1880 میلادی در مسیر حرکت خود از برمودا به سمت انگلیس، در آب‌های نزدیک ایالت کارولینای شمالی (North Carolina) غرق می‎‌شود. امروزه و پس از گذشت بیش از 140 سال، این غول آهنی در کف اقیانوس اطلس محلی تماشایی و خارق‌العاده را ایجاد کرده است که دلهره‌آور و جالب‌توجه به نظر می‌رسد و غواصی در آن می‌تواند تجربه‌ای به‌یادماندنی را رقم بزند.

10. کشتی هرمس

The Hermes

The Hermes

درست در فاصله یک کیلومتری از خلیج هورسشو (Horseshoe Bay) و در جنوب سواحل برمودا، بقایای کشتی هرمس (Hermes) در زیر آب‌های اقیانوس قرار دارد. این کشتی در سال 1943 میلادی برای نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا ساخته شد و در سال 1984 میلادی نیز برای ایجاد صخره‌ای مصنوعی غرق شده بود. دریچه‎‌های کشتی قبل از غرق شدن جدا شدند تا غواصی در آن بسیار راحت‌تر باشد. گشت و گذار در میان این کشتی غرق‌شده خارق‌العاده خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان