آنچه از فیلم Black Adam باید بدانید

فیلم بلک آدام (Black Adam) جدیدترین اثر از دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود. طرفداران مدت‌ها است منتظر این اثر سینمایی با بازی دوئین جانسون (Dwayne Johnson) در نقش اصلی هستند

آنچه از فیلم Black Adam باید بدانید

فیلم بلک آدام (Black Adam) جدیدترین اثر از دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود. طرفداران مدت‌ها است منتظر این اثر سینمایی با بازی دوئین جانسون (Dwayne Johnson) در نقش اصلی هستند. دوئین جانسون نقش این ضدقهرمانی را در این فیلم بازی می‌کند که دنباله و نسخه‌ای فرعی از فیلم شزم (Shazam) نیز محسوب می‌شود. از سال‌ها پیش این اثر سینمایی در حال توسعه بوده تا اینکه سرانجام در سال جاری اکران می‌شود. در ادامه به معرفی تمام اطلاعات این فیلم شامل کارگردان،‌ نویسنده، ‌بازیگران، داستان و تاریخ اکران می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

کارگردان و نویسنده فیلم Black Adam

ژاومه کویت سرا (Jaume Collet-Serra) که قبلا فیلم گشت و گذار در جنگل (Jungle Cruise) با بازی دوئین جانسون را برای کمپانی دیزنی کارگردانی کرده بود، کارگردانی فیلم «بلک آدام» را در دست دارد. آدام سیتیکل (Adam Sztykiel)، روری هاینز (Rory Haines) و سهراب نوشیروانی (Sohrab Noshirvani) نیز فیلم‌نامه این اثر را قلم زده‌اند که علاوه بر معرفی شخصیت بلک آدام، چندین شخصیت دیگر از گروهی به نام Justice Society of America را معرفی خواهد کرد.

بازیگران و کاراکترهای فیلم Black Adam

همانطور که در بالا ذکر شده بود، دوئین جانسون نقش اصلی فیلم «بلک آدام» را بازی می‌کند که نام آن تث آدام است. او فردی شجاع و قهرمان از سرزمینی به نام خندق است اما با وجود داشتن نیت‌های خوب، فردی بسیار بی‌رحم و گاها شرور به شمار می‌رود. او هر کسی که در سر راهش قرار بگیرد، به راحتی از بین می‌برد. سارا شاهی (Sarah Shahi) در این فیلم نقش پروفسوری به نام آدریانا تومز را بازی می‌کند که از جمله رزمنده‌های مقاومت در کشور خندق نیز است. او در ادامه به قهرمانی به نام آیسیس تبدیل می‌شود و با بلک آدام ازدواج می‌کند.

فیلم «بلک آدام» به معرفی جامعه عدالت آمریکا نیز می‌پردازد که گروهی ابرقهرمانی قبل از گروه لیگ عدالت است. افراد زیادی عضو این گروه بودند اما در این فیلم تنها تعدادی از آن‌ها حضور خواهند داشت که شامل اتم اسمشر با بازی نوآ سنتینئو (Noah Centineo)، هاک‌من با بازی آلدیس هاج (Aldis Hodge)،‌ سایکلون با بازی کوئینتسا سوئیندل (Quintessa Swindell) و دکتر فیت یا کنت نلسون با بازی پیرس بروزنان (Pierce Brosnan) است.

دیگر بازیگرانی که در فیلم «بلک آدام» نقش‌آفرینی می‌کنند نیز شامل مروان کنزاری (Marwan Kenzari)، جیمز کوزاتی-مویر (James Cusati-Moyer)، بودی سابونگوی (Bodhi Sabongui)، مو عامر (Mo Amer) و اولی لاتوکفو (Uli Latukefu) است.

داستان فیلم Black Adam

در حدود پنج هزار سال پیش، خندق کشوری ظالم بوده که از جادو و افسون برای به برده کشیدن بخشی از جمعیت خود استفاده می‌کرده است. زمانی که تث آدام به عنوان قهرمان جادوگر شزم انتخاب می‌شود، از قدرت‌های خود بهره می‌گیرد تا مردمش را آزاد کند و به عنوان شاه بر این سرزمین حکومت کند. او در ابتدا یک قهرمان بوده اما پس از اینکه خانواده‌اش به قتل می‌رسند، به تاریکی روی می‌آورد و اهریمن‌هایی که به نام هفت گناه کبیره شناخته می‌شوند را آزاد می‌کند. او به خاطر جرایم خود زندانی می‌شود. حالا پس از سال‌ها، در فیلم «بلک آدام» او از زندان خود آزاد می‌شود و مصمم است تا کشور خندق را به شکوه قبلی خود باز گرداند.

در حال حاضر ارتباط دقیق این اثر با فیلم «شزم» مشخص نیست اما احتمالا مرگ جادوگر شزم در فیلم «شزم» باعث آزاد شدن تث آدام از زندان خود شده است. پس اتفاقات فیلم «بلک آدام» به جز بخش‌هایی از آن، در حال حاضر جریان خواهند داشت. در حقیقت، این اثر سینمایی برداشتی مدرن از این کاراکتر و داستان او به شمار می‌رود. علاوه بر این، این فیلم جزوی از دنیای سینمایی گسترده دی‌سی (DCEU) محسوب می‌شود.

دنباله‌های فیلم Black Adam

کمپانی دی‌سی و برادران وارنر برنامه‌های بزرگ و طولانی‌ای برای شخصیت بلک آدام در دنیای سینمایی خود دارند اما در حال حاضر ساخت هیچ دنباله‌ای برای این فیلم تایید نشده است. قبلا دوئین جانسون گفته بود که آن‌ها برنامه دارند که در یک فیلم سینمایی، بلک آدام با شزم رودررو شود. علاوه بر این، اشاره‌هایی نیز به احتمال رویارویی بلک آدام و سوپرمن در فیلم‌های آینده دی‌سی شده است.

تاریخ اکران فیلم Black Adam

فیلم «بلک آدام» در ابتدا قرار بود در ماه دسامبر سال 2021 میلادی روی پرده سینماها اکران شود اما به دلیل مشکلات ناشی از گسترش ویروس کرونا، برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم به هم ریخت. در ادامه اکران فیلم به ماه ژوئیه سال 2022 موکول شد اما این تاریخ نیز پابرجا نماند. در نهایت نیز این فیلم قرار است در تاریخ 21 اکتبر سال 2022 (جمعه 29 مهر 1401) روی پرده سینماها اکران شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان