سقوط آزاد بورس در نخستین روز هفته/ ریزش شاخص ادامه‌دار خواهد بود؟

شاخص کل بورس امروز بیش از ۱۲ هزار واحد ریخت.

سقوط آزاد بورس در نخستین روز هفته/ ریزش شاخص ادامه‌دار خواهد بود؟

نگارعلی_ شاخص کل بورس امروز بیش از 12 هزار واحد ریخت و به عدد یک میلیون و 501 هزار و 631 واحد رسید و شاخص هم وزن نیز امروز 4 هزار و 278 واحد ریخت و به عدد 417 هزار و 202 واحد رسید.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا، سکه و ارز 1401.04.11/ قیمت سکه پیشروی کرد

همتی: به جای استناد به دروغ، به فکر کارآمدی دولت باشید

پیش‌بینی دبیرکل کانون صرافان درباره قیمت دلار/ مردم دیگر دغدغه خرید ارز ندارند

نمادهای شاخص ساز فولاد، پارس، خودرو، وبملت، فملی، شستا و شبندر بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل بورس گذاشتند و نمادهای سآبیک، خودرو، شپنا، شستا، خگستر، خساپا و خزامیا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

سقوط آزاد بورس در نخستین روز هفته/ ریزش شاخص ادامه‌دار خواهد بود؟

تداوم خروج پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه

در هفته‌های گذشته خروج پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه شدت گرفت به طوری که طبق بررسی‌های به عمل آمده خروج پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه تا 3 برابر افزایش یافت؛ بررسی نمادها در بازار سرمایه حاکی از تداوم خروج پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه در نخستین روز هفته است.

چرا سهام‌ها ارزندگی کافی را پیدا نمی‌کنند؟

رشد و توسعه شرکت‌ها در بازار سرمایه برای افزایش ارزش سهام آنها ضروری است اما در سال‌های اخیر با توجه به توقف مذاکرات برجام و تحریم‌های گسترده تعداد زیادی از شرکت‌های بورسی از رشد و توسعه جا مانده‌اند در نتیجه تنها تورم است که قیمت سهام را در کشور ما جابه‌جا می‌کند.

چرا زور انتظارات تورمی به شاخص کل نرسید؟

با توجه به آنچه گفته شد در شرایط فعلی انتظارات تورمی باید روند شاخص کل بورس را صعودی کند اما تجربه تلخ مردم در از دست دادن سرمایه‌های خود در سال‌های گذشته و از طرف دیگر بازدهی بالای دارایی های مشهود مانند خودرو، مسکن، طلا و سکه بدون خطر از دست دادن سرمایه، تقاضا برای خرید سهام را این روزها در بازار سرمایه کاهش داده است و در نتیجه این بازار از سایر بازارهای مالی عقب مانده است.

بورس مثبت خواهد شد؟

خروج پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه در حالی تداوم یافته است که انتظارات تورمی در بازارهای مالی با توقف دوباره مذاکرات برجام شکل گرفته است؛ در حالت عادی انتظارات تورمی که به انتظار مصرف کننده و یا سرمایه گذاران برای رشد کلی قیمت‌ها گفته می‌شود منجر به افزایش تقاضا برای خرید سهام در بازار سرمایه می‌شود.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص تاثیر انتظارات تورمی بر روند بازار گفت: به اعتقاد من با این روند تورم، به سمت و سویی پیش می‌رویم که تا انتهای سال رکورد شاخص با وجود همه مدیریت‌ها و کنترل‌هایی که می‌شود، شکسته می‌شود. این اجتناب‌ناپذیر است.

میثم رادپور، کارشناس بازار سرمایه نیز در این خصوص به خبرآنلاین گفت: به هر حال با وجود تورمی که داریم بازار سرمایه رشد عقب مانده خود را جبران خواهد کرد اما در این مسیر آنقدر که تقاضا مهم است ارزندگی اجناس مهم نیست. فاکتور تورم ارزش دارایی های مالی را علاوه بر دارایی های مشهود بالا خواهد برد و قیمت ذاتی اسمی آنها را رشد خواهد داد اما در حال حاضر در بازار سرمایه تقاضایی نیست که این رشد را مشهود کند و اگر اعتمادی که مردم ما به دارایی های مشهود داشتند به بورس داشتند در همین لحظه شاخص کل بورس ما به شدت رشد می‌کرد.

فرابورس نیز سرخ‌پوش شد

شاخص کل فرابورس نیز امروز سرخ‌پوش بوده است به طوری که با افت 202.19 واحدی به عدد 20 هزار و 209 واحد رسیده است؛ نمادهای شاخص ساز کگهر، آریا، زاگرس، شاوان، فغدیر، دی و دماوند بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای دی، ددانا، قچار، آریا، کرمان، تلیسه، سمگا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

223227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان