بهترین فیلم‌های رازآلود ده سال اخیر

فیلم بتمن (The Batman) در اوایل سال جاری میلادی روی پرده سینماها اکران شد و توانست توجه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند

بهترین فیلم‌های رازآلود ده سال اخیر

فیلم بتمن (The Batman) در اوایل سال جاری میلادی روی پرده سینماها اکران شد و توانست توجه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند. داستان کاراگاهی و رازآلود این فیلم سبب شده تا تعلیق و هیجان بسیار خوبی برای بیننده ایجاد شود که از جمله دلایل موفقیت آن محسوب می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین فیلم‌های رازآلود ده سال اخیر می‌پردازیم که توسط وب سایت لترباکسد رده‌بندی شده‌اند. همراه با ما باشید. امتیاز فیلم‌ها از 5 است و از هر سال یک فیلم انتخاب شده است.

فیلم دشمن امتیاز 3.7

Enemy (2013) – Rating: 3.7, Fans: 1.3k

Enemy (2013) – Rating: 3.7, Fans: 1.3k

فیلم دشمن (Enemy) محصول سال 2013 است که داستان زندگی روزمره و روتین پروفسوری را به تصویر می‌کشد. او فیلمی را پیدا می‌کند که بازیگر آن دقیقا شبیه به خودش است و همین باعث می‌شود تا روتین او به هم بریزد. او شیفته تحقیق و تعقیب این شخص می‌شود و شروع به مقایسه زندگی آن فرد با زندگی خودش می‌کند. این فیلم فضایی پر از تنش خلق می‌کند و از همان ابتدا بیننده را به خود جذب می‌کند.

فیلم دختر گمشده امتیاز 4.1

Gone Girl (2014) – Rating: 4.1, Fans: 17k

Gone Girl (2014) – Rating: 4.1, Fans: 17k

فیلم دختر گمشده (Gone Girl) در سال 2014 میلادی اکران و به یکی از بهترین فیلم‌های مهیج دهه تبدیل شد. این فیلم داستان شوهری را بازگو می‌کند که همسرش به طرز مرموزی ناپدید می‌شود. نشانه‌هایی از خشونت او علیه همسرش و همچنین برخی از مدارک سبب شدند تا او به مظنون اصلی این پرونده تبدیل شود. پیچش غیرمنتظره، داستان را به طور کامل تغییر می‌دهد و بیننده را انگشت به دهان می‌گذارد. مطمئنا هر چه از داستان آن کمتر بدانید، به هنگام تماشای آن بیشتر شوکه می‌شوید و از آن لذت می‌برید.

فیلم جادوگر امتیاز 3.9

The Witch (2015) – Rating: 3.9, Fans: 6.9k

The Witch (2015) – Rating: 3.9, Fans: 6.9k

فیلم جادوگر (The Witch) محصول سال 2015 میلادی است و داستان خانواده‌ای مسیحی در سال 1630 میلادی در نیو انگلند را روایت می‌کند که به دلیل انتقاد از کلیسای محل سکونت خود تبعید شده‌اند. زمانی که بچه تازه به دنیا آمده آن‌ها ناگهان ناپدید می‌شود، اعضای خانواده نسبت به یکدیگر شک پیدا می‌کنند و همین باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود. این داستان فراطبیعی به خوبی توانسته تا آرام آرام داستان دلهره‌آور خود را به سطح بالایی از وحشت برساند.

فیلم ورود امتیاز 4.1

Arrival (2016) – Rating: 4.1, Fans: 18k

Arrival (2016) – Rating: 4.1, Fans: 18k

در فیلم ورود (Arrival) محصول سال 2016 میلادی، چندین سفینه فضایی در نقاط مختلف جهان فرود می‌آیند و ارتش، زبان‌شناسی با بازی ایمی آدامز (Amy Adams) را به خدمت گرفته تا چگونگی ارتباط با این موجودات فرازمینی را متوجه شود. او باید قبل از اینکه ارتش کاری عجولانه و غیرمنطقی انجام بدهد، با این بیگانه‌ها ارتباط برقرار کند. رویکرد خارق‌العاده فیلم در استفاده از زبان‌شناسی نقطه عطف و تمایز آن با دیگر آثار این ژانر محسوب می‌شود. داستان تامل‌برانگیز و پیچش داستانی غیرمنتظره آن هر بیننده‌ای را شوکه می‌کند.

فیلم برو بیرون امتیاز 4.2

Get Out (2017) – Rating: 4.2, Fans: 8.3k

Get Out (2017) – Rating: 4.2, Fans: 8.3k

فیلم برو بیرون (Get Out) اثری در ژانر ترسناک است که در سال 2017 میلادی اکران شد و توانست توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند و حتی به مراسم اسکار راه یابد. این فیلم داستان شخصی را بازگو می‌کند که قرار است آخر هفته با خانواده نامزد خودش آشنا شود. او در خانه آن‌ها موارد بسیار شوم و ترسناکی در مورد آن‌ها متوجه می‌شود و حالا باید راهی برای فرار از این وضعیت پیدا کند. فیلم از همان ابتدا شما را با خود همراه می‌کند و با داستان مرموز خود شما را به فکر وا می‌دارد.

فیلم موروثی امتیاز 4

Hereditary (2018) – Rating: 4.0, Fans: 14k

Hereditary (2018) – Rating: 4.0, Fans: 14k

فیلم موروثی (Hereditary) محصول سال 2018 میلادی داستان خانواده گراهام را بازگو می‌کند که عزادار مادرسالار خانواده‌شان هستند. با این حال، آن‌ها رویدادهایی را تجربه می‌کنند که مرتبط به گذشته خانواده‌شان هست. این فیلم فراطبیعی و ترسناک داستانی مرموز را به نمایش می‌گذرد و بسیار ترسناک و دلهره‌آور است. آن‌ها همانطور که موارد بیشتری در مورد گذشته مادربزرگ خود متوجه می‌شوند، شاهد رویدادهای شوم‌تری پیرامون خود هستند. صحنه‌های ترسناک این فیلم مطمئنا برای طرفداران ژانر وحشت عالی خواهد بود.

فیلم چاقوکشی امتیاز 4

Knives Out (2019) – Rating: 4.0, Fans: 16k

Knives Out (2019) – Rating: 4.0, Fans: 16k

در فیلم چاقوکشی (Knives Out) محصول سال 2019 میلادی، رمان‌نویسی مشهور در جشن تولد 85 سالگی خود کشته می‌شود و حالا کاراگاه بنویت بلانک باید از افراد مختلف این خانواده تحقیق کند تا بتواند قاتل را پیدا کند. فیلم «چاقوکشی» به هنگام پخش خود بسیار مورد تحسین قرار گرفته و پیچش‌های غیرمنتظره آن در کنار حضور بازیگران برجسته، آن را به فیلمی محبوب در میان طرفداران تبدیل کرد. قرار است دو دنباله برای این فیلم ساخته شوند.

فیلم من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم امتیاز 3.5

I’m Thinking Of Ending Things (2020) – Rating: 3.5, Fans: 2.8k

I’m Thinking Of Ending Things (2020) – Rating: 3.5, Fans: 2.8k

فیلم من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم (I’m Thinking Of Ending Things) محصول سال 2020 میلادی است که داستان زنی جوان را دنبال می‌کند که به خانه کودکی نامزدش می‌رود تا برای اولین بار با والدین او آشنا شود. رویدادهای سرگیجه‌آور و نگران‌کننده باعث می‌شوند تا او واقعیت را زیر سوال ببرد و در تشخیص واقعیت از تخیل دچار مشکل شود. با اینکه گاهی اوقات ممکن است فیلم گیج‌کننده باشد اما مطمئنا پایان پیچیده و احساسی فیلم برای بیننده‌ها جذاب خواهد بود.

فیلم دیشب در سوهو امتیاز 3.5

Last Night In Soho (2021) – Rating: 3.5, Fans: 1.9k

Last Night In Soho (2021) – Rating: 3.5, Fans: 1.9k

فیلم دیشب در سوهو (Last Night In Soho) در سال 2021 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم داستان دختری را دنبال می‌کند که برای تحصیل در زمینه مد به لندن می‌آید و در آنجا رویاهایی در مورد سفر به دهه 60 میلادی می‌بیند. با این حال رویدادهای ترسناک و دلهره‌آور سبب می‌شوند تا او خطرات جانی بسیار واقعی‌ای را احساس کند. نقش‌آفرینی برجسته بازیگران و همچنین پیچش‌های شوکه‌کننده داستان، این فیلم را به اثری جذاب و تماشایی تبدیل کرده است.

فیلم بتمن امتیاز 4.1

The Batman (2022) – Rating: 4.1, Fans: 19k

The Batman (2022) – Rating: 4.1, Fans: 19k

فیلم «بتمن» داستان شخصیت اصلی داستان در شهر گاتهام پر از فساد را روایت می‌کند و تلاش بتمن را نشان می‌دهد که سعی دارد با شروری مرموز به نام ریدلر مقابله کند و در عین حال رازهای پنهانی از گذشته خانواده‌اش را آشکار کند. برداشت تاریک، واقع‌گرایانه و رازآلود این فیلم از داستان بتمن سبب شده تا طرفداران دی‌سی به آینده فیلم‌های این کمپانی بسیار امیدوار باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان