آنچه از سریال House of the Dragon باید بدانید

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یکی از برجسته‌ترین سریال‌های شبکه اچ‌بی‌او به شمار می‌رود و حالا این شبکه قصد دارد پیش‌درآمدی برای این سریال تحت عنوان سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) را پخش کند

آنچه از سریال House of the Dragon باید بدانید

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یکی از برجسته‌ترین سریال‌های شبکه اچ‌بی‌او به شمار می‌رود و حالا این شبکه قصد دارد پیش‌درآمدی برای این سریال تحت عنوان سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) را پخش کند. این سریال جدید نیز بر اساس رمان آتش و خون (Fire and Blood) نوشته جورج آر آر مارتین (George R. R. Martin) است و همانطور که از نامش پیدا است، داستان آن بر محوریت خاندان تارگرین است.

اتفاقات سریال «خاندان اژدها» حدود 200 سال قبل از اتفاقات سریال «بازی تاج و تخت» جریان دارد و بر محوریت جدال‌ها و کشمکش‌های بین اعضای خاندان تارگرین است. حالا طرفداران مشتاقانه منتظر این سریال جدید هستند تا اتفاقات فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» را پشت سر بگذارند و شاهد اثری حماسی و تماشایی باشند. در ادمه هر آنچه از سریال «خاندان اژدها» باید بدانید، قرار دارد. همراه با ما باشید.

داستان سریال House of the Dragon

خاندان تارگرین به دلیل داشتن اژدها برای چندین نسل بر مردم وستروس حکومت کردند و از قدرتمندترین و ثروتمندترین خاندان‌های وستروس محسوب می‌شوند. سریال «خاندان اژدها» شروع سقوط این خاندان را به تصویر می‌کشد و رویدادهایی را به نمایش در می‌آورد که به جنگ داخلی بین اعضای این خاندان منجر می‌شود و به رقص اژدهایان شهرت یافته است.

پس از مرگ شاه ویسریس اول تارگرین، جانشین او مشخص نیست و همین اختلاف نیز جرقه‌ای بر اختلافات و کشمکش‌ها بین اعضای خاندان می‌شود. انتظار می‌رود که اولین فرزند او، شاهدخت رینیرا تارگرین به عنوان اولین ملکه روی تخت آهنین بنشیند. عموی او به نام شاهزاده دیمین تارگرین نیز وارث تاج و تخت محسوب می‌شود اما اعلام می‌کند که او شاه نمی‌شود و تاج و تخت باید به شاهدخت رینیرا برسد.

رینیرا و دیمین هر دو اژدهاسوارانی بسیار ماهر هستند و هر کدام اژدهایان خود را دارند. در کل، جنگ داخلی بین خاندان تارگرین آرام آرام باعث نابودی حکومت و سلسله آن‌ها می‌شود تا اینکه پادشاه دیوانه آخرین پادشاه آن‌ها به شمار می‌رود که از تاج و تخت برکنار شد.

عوامل سازنده سریال House of the Dragon

رایان جی کوندال (Ryan J. Condal) و میگل ساپچنیک (Miguel Sapochnik) مدیران اجرایی سریال «خاندان اژدها» هستند. ساپچنیک که سابقه کارگردانی برخی از برجسته‌ترین قسمت‌های سریال «بازی تاج و تخت» را در کارنامه دارد، قسمت ابتدایی و چندین قسمت دیگر از فصل اول سریال «خاندان اژدها» را کارگردانی کرده است. رامین جوادی (Ramin Djawadi) نیز همانند سریال اصلی، موسیقی متن این سریال را می‌سازد.

بازیگران سریال House of the Dragon

پدی کانسیدین (Paddy Considine) در نقش شاه ویسریس اول تارگرین، اما دارسی (Emma D’Arcy) در نقش شاهدخت رینیرا، مت اسمیت (Matt Smith) در نقش شاهزاده دیمین تارگرین، اولیویا کوک (Olivia Cooke)، ریس ایفانس (Rhys Ifans)، استیو توسنت (Steve Toussaint)، ایو بست (Eve Best)، سونویا میزونو (Sonoya Mizuno) از جمله بازیگرانی هستند که در سریال «خاندان اژدها» نقش‌آفرینی می‌کنند.

تعداد قسمت‌های سریال House of the Dragon

همانند شش فصل ابتدایی سریال «بازی تاج و تخت»، فصل اول سریال «خاندان اژدها» شامل 10 قسمت خواهد بود. در حال حاضر به صورت رسمی ساخت فصل دوم سریال چراغ سبز نگرفته اما مطمئنا فصل دوم این سریال توسط شبکه اچ‌بی‌او ساخته خواهد شود.

لوکیشن فیلمبرداری سریال House of the Dragon

سریال «بازی تاج و تخت» شامل مکان‌های مختلف و متفاوتی بود و از همین رو، فیلمبرداری بخش‌های مختلف آن در ایرلند شمالی، مالت، کرواسی، ایسلند و اسپانیا انجام شده بودند. سریال «خاندان اژدها» نیز در کورنوال انگلیس، اسپانیا و پرتغال فیلمبرداری شده است.

تاریخ پخش سریال House of the Dragon

پخش سریال «خاندان اژدها» از تاریخ 21 اوت سال 2022 میلادی (یکشنبه 30 مرداد 1401) از شبکه اچ‌بی‌او و همچنین سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس شروع می‌شود. قسمت‌های این سریال به صورت هفتگی و در روزهای یکشنبه پخش خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان