۸ ماده غذایی برای جوانی پوست

آیا دوست دارید پوستی نرم و لطیف و بدون چین و چروک داشته باشید؟ آیا تا به حال این جمله را شنیده یا خوانده‌اید که «زیبایی از درون شما می‌جوشد.»

8 ماده غذایی برای جوانی پوست

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

آیا دوست دارید پوستی نرم و لطیف و بدون چین و چروک داشته باشید؟ آیا تا به حال این جمله را شنیده یا خوانده‌اید که «زیبایی از درون شما می‌جوشد.» با خوردن برخی غذاهای فوق‌العاده می‌توانید از داشتن پوستی سالم لذت ببرید و جوان‌تر و زیباتر به نظر برسید.

ما به شما توصیه می‌کنیم که چند ماده غذایی زیر را به برنامه غذایی خود بیفزایید تا چین و چروک‌های پوست‌تان کمتر شود و پوست درخشان‌تری داشته باشید.

سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است که می‌تواند کلاژن تولید کند. این ماده که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، غنی از روی و املاح اصلی است و به جوان شدن پوست کمک می‌کند. اگر کمبود روی دارید، هیچ نوع مراقبت پوستی، لوسیون و کرمی در دنیا قادر نخواهد بود وضعیت پوست‌تان را بهبود ببخشد.

انار

انار و آب انار پوست را نرم و لطیف می‌کند. یک لیوان آب انار خالص و طبیعی برای پوست‌تان فوق‌العاده است. اگر بتوانید انار را با دانه‌هایش بخورید، بهتر است. این میوه سرشار از ویتامین C و آب آن حاوی اسید الاجیک و پونی کالاجین می‌باشد.

اسید الاجیک ترکیبی است که با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند و پونی کالاجین یک ترکیب فوق‌العاده برای افزایش توانایی بدن جهت حفاظت و نگهداری کلاژن است. پونی کالاجین پوست شما را جوان‌تر و نرم‌تر می‌کند.

هندوانه

 تا جایی که می‌توانید از این میوه سالم و شیرین بخورید. هندوانه سرشار از ویتامین C است. در ضمن پتاسیم و لیکوپن بالایی هم دارد. این میوه که غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست، میزان آب و مواد مغذی موجود در سلول‌‌ها را تنظیم و متعادل می‌‌کند. جذب آب یکی از رازهای اصلی درخشندگی، سلامت، جوانی و زیبایی پوست است.

روغن زیتون

سعی کنید هر روز یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بخورید. روغن زیتون جزء چربی‌های خوب است که امگا 3 موجود در آن به سلامت قلب کمک می‌کند و همین مساله موجب بهبود گردش خون در رگ‌ها و سرخ شدن پوست و نرمی آن می‌شود.

زغال اخته

بهترین راه برای از بین بردن چین و چروک‌های روی پوست خوردن زغال اخته است. این میوه یک ماده غذایی فوق‌العاده و سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هاست. اگر بتوانید خود را عادت دهید که هر روز به اندازه نصف فنجان زغال اخته بخورید، از مزایای فوق‌العاده آن بهره‌مند خواهید شد.

زغال اخته از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند؛ بنابراین با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نیز تجربه استرس و نگرانی‌های حاد، کمترین آسیب‌ها را متحمل خواهید شد. زغال اخته همچنین از ساختار سلول‌ها محافظت می‌کند و به این ترتیب پوست‌تان کمتر دچار چین و چروک شده و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

چای سبز

 نوشیدن چای سبز، لکه‌های ریز قهوه‌ای رنگ روی پوست را از بین می‌برد. سعی کنید روزانه 1 – 2 فنجان چای سبز بنوشید. با این کار نه تنها رژیم غذایی سالم‌تری خواهید داشت، بلکه متابولسیم بدن‌تان نیز تقویت می‌شود. چای سبز حاوی «کاتچین» است. این ترکیب موثر با پیری و آسیب‌های ناشی از اشعه‌های زیانبار نور خورشید مقابله می‌کند.

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و از پوست‌تان در برابر آنها محافظت می‌کند.

ماهی آب‌های سرد

 ماهی‌های آب‌های سرد از قرمزی و التهاب پوست می‌کاهند؛ سعی کنید دست کم هفته‌ای 2 بار ماهی سالمون و یا ساردین بخورید. این ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث تقویت پوست و پوسته سلول‌ها می‌شوند و به این ترتیب پوست مرطوب‌تر می‌شود. این مکمل‌ها را به برنامه غذایی خود بیفزایید تا التهابات پوستی مثل اگزما، پسوریازیس و سرخی پوست‌تان کم شده و از بین برود.

 اسفناج و کلم

 اگر بتوانید خود را به خوردن سبزیجات سبز عادت دهید، عادت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده‌اید. این دو ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند و از آنجایی که بتاکاروتن و لوتینن فراوانی دارند، موجب انعطاف‌پذیری و استحکام پوست می‌شوند، با اضافه کردن مکمل‌های «اسپیرولینا» به رژیم غذایی خود، می‌توانید مواد مغذی موجود در اسفناج و کلم را بهتر دریافت کنید.

درصورتی که امکان مصرف اسفناج در برخی فصول سال وجود نداشته باشد، همین مکمل نیاز بدن را تا حد زیادی برطرف خواهد ساخت.

به طور کلی پوست زیبا از درون شما نشات می‌گیرد. پس به عنوان اولین گام تا می‌توانید آب بنوشید. حتی چای سبز هم می‌تواند به رطوبت پوست‌تان کمک کند. بهتر است نوشیدن آب، چای سبز و در مرحله آخر چای سیاه را جایگزین قهوه کرده و این هشت ماده غذایی فوق‌العاده را به رژیم خود اضافه کنید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را به دست خواهید آورید.

مزایای فوق‌العاده ویتامین E برای پوست

مصرف ویتامین E موجب بهبود سریع زخم‌ها و افزایش ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر انواع بیماری‌‌ها می‌شود. ویتامین E قادر به کاهش کلسترول و خطر سکته و بیماری‌های شریانی و یک ماده مغذی اصلی است که بدن ما نیاز شدیدی به آن دارد. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند.

ویتامین E چون موجب کاهش کلسترول خون می‌شود، از ضخیم شدن رگ‌های خونی و در نتیجه خطر سکته می‌کاهد و خون را رقیق می‌کند. این ویتامین کمک زیادی به حفظ رطوبت پوست کرده و به این ترتیب از خشکی آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن از پوست در برابر اشعه‌های نور خورشید محافظت می‌کند؛ بنابراین یکی از ترکیبات اصلی کرم‌ها و لوسیون‌ها، ویتامین E است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان