ماهان شبکه ایرانیان

بهترین راه های تبلیغات در اینترنت

تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارند و در شکل‌های گوناگونی قابل اجرا هستند. شما می‌توانید با توجه به نوع بیزینس و اهدافی که دارید، یک یا ترکیبی از این روش‌ها را به کار گیرید.

تبلیغات گوگل یکی از بهترین راه‌های تبلیغات در اینترنت است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اهداف کاری شما را تحقق می‌بخشد. اما به جز تبلیغات پولی گوگل‌ادز، روش‌های دیگری نیز برای تبلیغات در بستر اینترنت وجود دارد که در ادامه به معرفی هر دو روش می‌پردازیم.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

ابتدا بهتر است با مفهوم گسترده‌ی دیجیتال مارکتینگ که دربردارنده‌ی تبلیغات اینترنتی و روش‌های دیگر بازاریابی است، آشنا شوید. دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از ابزارها و فناوری‌های دیجیتال مانند وب، تلفن همراه، اینترنت و... را برای معرفی، آگاهی بخشی و در نهایت فروش محصولات و خدمات به کار می‌گیرد تا اهداف کاری مشاغل را محقق کند.

تبلیغات اینترنتی نیز بخشی از دیجیتال مارکتینگ هستند که در بستر اینترنت انجام می‌شوند و در محیط‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها، ایمیل، اپلیکیشن‌ها و... قابل نمایش هستند. تبلیغات در اینترنت به شما اجازه می‌دهد تا پیام تبلیغاتی خود را در هر زمان و فارغ از محدودیت جغرافیایی به افراد نمایش دهید و برای خود مشتری جذب کنید. همچنین این امکان وجود دارد که تبلیغات را شخصی‌سازی کنید و هر کدام را متناسب با نیاز هر دسته ارسال کنید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.


 

تبلیغات اینترنتی چه انواعی دارد؟

تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارند و در شکل‌های گوناگونی قابل اجرا هستند. شما می‌توانید با توجه به نوع بیزینس و اهدافی که دارید، یک یا ترکیبی از این روش‌ها را به کار گیرید.

تبلیغات در موتورهای جستجو

تبلیغات در موتورهای جستجو به دو صورت ارگانیک و پولی (گوگل ادز) انجام می‌شود. در روش ارگانیک شما با بهینه‌سازی سایت یا اپلیکیشن خود، به طور طبیعی در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار می‌گیرید و از این طریق افزایش ترافیک و سودآوری خواهید داشت.

در روش دوم که با استفاده از سیستم گوگل‌ ادز انجام می‌شود، وبسایت، اپلیکیشن و یا تبلیغ شما در ازای یک کلمه یا عبارت کلیدی خاص که از قبل برای گوگل مشخص کردید و برای آن پول پرداخت کردید، به کاربرانی که این کلیدواژه یا عبارات مشابه را سرچ کنند، در صدر نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. این مبلغ بر اساس میزان رقابت بر سر کلمه کلیدی و کیفیت آگهی، مشخص می‌شود.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هم به دو روش رایگان و پولی تقسیم می‌شود. در روش اول شما می‌توانید با ایجاد یک اکانت شخصی در شبکه اجتماعی موردنظر، کسب‌وکار و برند خود را معرفی و تبلیغ کنید و یا با تولید محتوای ارزشمند و مفید، کاربران را تشویق به اشتراک‌گذاری مطالب و تبلیغات خودجوش کنید.

در روش غیر رایگان هم با پرداخت پول، تبلیغات خود را در رسانه موردعلاقه خود نمایش می‌دهید. برای مثال درخواست از یک بازیگر یا اینفلوئنسر محبوب برای تبلیغ برند، تاثیرات بسیار خوبی بر روی جلب اعتماد کاربران و افزایش فروش می‌گذارد. همچنین می‌توانید با صرف هزینه کمتر، پیام تبلیغاتی خود را در یک کانال تلگرامی که بازدید بالایی دارد، قرار دهید و از این طریق، کاربران را به تماشای سایت، نصب اپلیکیشن، بازدید از محصولات و هر هدف دیگری که دارید، دعوت کنید.

تبلیغات همسان یا نیتیو ادز

امروزه به دلیل گستردگی تبلیغات و نمایش آن‌ها در فضاهای مختلف، مردم به سرعت محتوای تبلیغاتی را از محتوای عادی تشخیص و بدون توجه از آن عبور می‌کنند. اما تبلیغات همسان به علت این که ظاهر آن‌ها کاملا هماهنگ با محیط میزبان است، اثربخشی فراوانی دارند و معمولا کاربران متوجه تبلیغاتی بودن پیام نمی‌شوند و توجه بیشتری به آن‌ها می‌کنند. حتی موضوع تبلیغات همسان نیز بیشتر اوقات، مرتبط با محتوای سایت یا اپلیکیشن میزبان است و از این جهت افراد بیشتری آن را می‌خوانند و احتمال کلیک بیشتری دارد.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از قدیمی‌ترین و مرسوم‌ترین شیوه‌های تبلیغات اینترنتی است که پیام‌های موردنظر را به منظور حفظ مشتریان بالفعل و جذب مشتریان جدید و بالقوه، از طریق ایمیل برای آن‌ها ارسال می‌کنند. این پیام‌ها بهتر است شخصی‌سازی و متناسب با نیاز افراد ارسال شوند تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارند.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی در بسترهای مختلفی از جمله سایت، یوتیوب، اپلیکیشن و... قابل نمایش است و با توجه به تمایل بیشتر افراد به تماشای ویدئو و تصویر نسبت به محتوای ساده متنی، از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

تبلیغات ویدئویی می‌تواند اعتماد مخاطبین را جلب و آن‌ها را با موضوع موردنظر بیشتر درگیر کند. همچنین با ساخت یک کلیپ جذاب و آموزنده، امکان اشتراک‌گذاری آن بالا می‌رود و علاوه بر افزایش آگاهی از برند، ترافیک ورودی مناسبی بدست می‌آورید.

تبلیغات در اپلیکیشن

با توجه به تمایل استفاده از گوشی‌های همراه و اپلیکیشن‌های موبایلی، تبلیغات درون اپلیکیشنی یک راهکار بسیار مناسب برای جذب کاربران جدید و هدایت آن‌ها به سایت یا اپلیکیشن است.

تبلیغات در اپلیکیشن به صورت بنری، متنی، همسان، ویدئویی و... نمایش داده می‌شود و هم برای صاحبان تبلیغ کارآیی مناسبی دارد و هم توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از این راه کسب درآمد می‌کند. سیستم گوگل‌ادز در زمینه‌ی تبلیغات درون اپلیکیشنی و تبلیغات نصبی، کمپین‌های بسیار مفید و اثربخشی را اجرا می‌کند. نحوه پرداخت در کمپین‌های گوگل‌ادز نیز به چهار شکل CPC (به ازای هر کلیک)، CPM (به ازای ۱۰۰۰ نمایش)، CPE (به ازای هر تعامل) و CPI (به ازای هر نصب) محاسبه می‌شود.

تبلیغات ریمارکتینگ

همیشه شانس تبدیل افراد قدیمی به مشتری (افرادی که حداقل یکبار از سایت، محصولات و خدمات شما بازدید کردند و به هر دلیلی از آن خارج شدند یا از آن استفاده نکردند.) بیشتر از کاربران جدید است. همینطور هزینه جذب اینگونه کاربران نیز نسبت به افرادی که تا به حال با کسب‌وکار شما آشنایی نداشتند، بالاتر است.

ریمارکتینگ نیز که به معنای بازاریابی مجدد است، دقیقا به همین منظور طراحی شده و تبلیغات ریمارکتینگ با ارسال پیشنهادات ویژه و خاص به کاربران مختلف، سعی می‌کند تا دوباره آن‌ها را تشویق به بازگشت از سایت و تکمیل فرآیند خرید کند.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یا نمایشی معمولا در وبسایت‌هایی با بازدید بالا به شکل یک بنر مستطیلی در قسمت‌های مختلف سایت قابل نمایش هستند و هدف از آن‌ها، تبلیغ سایت مبدا و تشویق مخاطبین به کلیک کردن است.

این بنرها می‌توانند به صورت ثابت، متحرک، متن، تصویر و ویدئو طراحی و در سایت میزبان نشان داده شوند. شبکه نمایشی گوگل نیز با داشتن میلیون‌های سایت همکار، تبلیغ شما را در مرتبط‌ترین وبسایت‌ها به کاربران نمایش می‌دهد.

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی یک سرویس ارسال پیام شبیه اس‌ام‌اس است با این تفاوت که در دسکتاپ، موبایل، اپلیکیشن و... قابل مشاهده است و هدف از آن تبلیغ محصولات و بیزینس‌های مشابه و یا تشویق کاربران به استفاده مجدد از اپلیکیشن و یا وبسایت است.

تبلیغات موبایلی

این گونه تبلیغات در موبایل‌، تبلت و هر نوع دستگاه بی‌سیم نمایش داده می‌شود. با توجه به محبوبیت و استفاده زیاد گوشی‌های تلفن همراه بهتر است تمام تبلیغات خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید تا کاربران موبایلی بتوانند آن‌ها را به طور واضح و کامل مشاهده کنند.

تبلیغات موبایلی در قالب متن، تصویر، صوت، ویدئو و... قابل نمایش و بهترین کانال برای ارتباط با مخاطبین هدف هستند.


 

مواردی که گفته‌شد از بهترین راه‌های تبلیغات در اینترنت هستند که با بکارگیری آن‌ها می‌توانید به اهداف خود که شامل معرفی برند، افزایش فروش، افزایش ترافیک، بالابردن تعداد نصب اپلیکیشن و... است، برسید.

مزایای تبلیغات در اینترنت چیست؟

با توجه تنوع محصولات و خدمات گوناگونی که صاحبان بیزینس، وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ارائه می‌دهند، اگر هیچ تبلیغاتی در فضای آنلاین انجام ندهید، رقبا به راحتی از شما پیشی گرفته و حتی ممکن است مشتریان بالفعل خود را هم از دست بدهید. بنابراین نباید تبلیغات اینترنتی و استراتژی‌های آنلاین بازارایابی را دست کم گرفته و یا فراموش کنید. برای این که بیشتر اهمیت تبلیغات در اینترنت را درک کنید، برخی از مزایای آن را به طور مختصر بیان می‌کنیم.

  • دسترسی به کاربران بدون محدودیت جغرافیایی

  • دسترسی به کاربران در هر ساعت از شبانه‌روز

  • قابلیت دسته‌بندی مخاطبین و ارسال پیام تبلیغاتی مخصوص برای هر دسته

  • امکان هدف‌گیری مجدد

  • افزایش آگاهی از برند

  • تنوع روش‌های تبلیغاتی و نحوه پرداخت

  • امکان مدیریت سرمایه و کاهش هزینه‌ها

  • قابلیت گزارش‌گیری و تجزیه و تحلیل نتایج

  • ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران

  • امکان مقایسه با محصولات مشابه توسط مشتریان و سهولت تصمیم‌گیری برای آن‌ها

  • قابلیت تغییر و آپدیت تبلیغات در بازه‌های زمانی مختلف

  • صرفه‌جویی در زمان

  • امکان تعامل و ارتباط متقابل با تبلیغ

  • ایجاد ارزشمندی و حس خوب در ذهن مشتریان با ارائه پیشنهادات ویژه و مرتبط به آن‌ها


 


 

شرکت معتبر برای برون‌ سپاری تبلیغات در اینترنت

امروزه مردم، ساعات زیادی از شبانه‌روز را به گشت‌وگذار در اینترنت و وب‌گردی می‌گذارنند، بنابراین بهترین محل برای تبلیغات کسب‌وکار و معرفی کالا و خدمات است. تبلیغات در اینترنت به شیوه‌های مختلفی قابل انجام است که شما با توجه به حوزه کاری، اهداف و بودجه خود یک یا چندین استراتژی تبلیغاتی را اجرا کنید و پس از تحلیل نتایج، بهترین و پربازده‌ترین ترکیب را انتخاب کنید.

اگر شما زمان مدیریت تبلیغات اینترنتی و یا اطلاعات لازم برای پیاده‌سازی آن‌ها به خصوص تبلیغات مربوط به گوگل‌ ادز را ندارید، متخصصان ما در وی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کنند تا به راحتی کمپین‌های تبلیغاتی خود را اجرا و مدیریت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان