ماهان شبکه ایرانیان

معرفی فیلم Breaking با بازی جان بویگا

فیلم بریکینگ (Breaking) اثری مستقل، درام و مهیج به شمار می‌رود که داستانی واقعی و غمگین یک گروگان‌گیری را روایت می‌کند. این گروگان‌گیری از روی ناچاری و به دلیل جلب توجه نسبت به سوء رفتار با کهنه‌سربازان آمریکایی صورت گرفته است.

معرفی فیلم Breaking با بازی جان بویگا

فیلم بریکینگ (Breaking) اثری مستقل، درام و مهیج به شمار می‌رود که داستانی واقعی و غمگین یک گروگان‌گیری را روایت می‌کند. این گروگان‌گیری از روی ناچاری و به دلیل جلب توجه نسبت به سوء رفتار با کهنه‌سربازان آمریکایی صورت گرفته است.

در ابتدا عنوان این فیلم 892 بود اما بعدا به «بریکینگ» تغییر پیدا کرد. این فیلم داستان کهنه‌سربازی از نیروی دریایی آمریکا به نام برایان براون ایزلی را روایت می‌کند که مقاله‌ای درباره آن در سال 2018 میلادی توسط آرون گِل به چاپ رسیده بود.

در ابتدا قرار بود که جاناتا میجرز (Jonathan Majors) نقش اصلی این فیلم را بازی کند اما او به دلیل نقش‌آفرینی در فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) مجبور شد تا از این پروژه خارج شود. جای او را نیز جان بویگا (John Boyega) گرفته است.

تولید فیلم «بریکینگ» در میانه سال 2021 میلادی انجام شد و این فیلم در تاریخ 21 ژانویه سال 2022 میلادی در جشنواره فیلم ساندس روی پرده سینماها به اکران در آمد. این اثر توانست تحسین منتقدان را در این جشنواره برانگیزد و بسیاری از این منتقدان نیز نقش‌آفرینی جان بویگا را بسیار ستودند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی کامل فیلم «بریکینگ » بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم Breaking

فیلم «بریکینگ» اولین تجربه کارگردانی ابی دماریس کوربین (Abi Damaris Corbin) به شمار می‌رود که تجربه کار بر روی فیلم‌های کوتاهی همچون فیلم لونا (Luna) و چمدان (The Suitcase) را در کارنامه خود دارد. او پس از اینکه مقاله الن گِل را خواند و از آنجا که پدر خودش نیز یک کهنه‎سرباز است، سعی کرد تا فیلمی بر اساس این رویداد بسازد.

ابی دماریس کوربین به همراه بازیگر و کارگردان انگلیسی کوام کوئی آرماه (Kwame Kwei-Armah) فیلم‌نامه اقتباسی این اثر را قلم زده است. البته باید توجه داشت که آن‌ها برای خلق این اثر از خانواده ایزلی اجازه رسمی گرفته‌اند. فیلمبرداری فیلم نیز برعهده داگ امت (Doug Emmett) بوده است که سابقه فعالیت در فیلم ببخشید مزاحم شما شدم (Sorry to Bother You) را در کارنامه‌اش دارد.

داستان فیلم Breaking

فیلم «بریکینگ» بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده و داستان اتفاقی را روایت می‌کند که توسط برایان براون ایزلی در تاریخ 7 ژوئیه سال 2017 رقم خورده بود. او به عنوان یک سرجوخه در ارتش در کویت و عراق خدمت کرده بود تا اینکه در سال 2005 از ارتش خارج می‌شود. او پس از بازگشت به آمریکا، ازدواج می‌کند و دختری نیز به دنیا می‌آورد. با این حال، پیامدهای حاصل از جنگ او را رها نکردند و حالا او جدای از مشکلات مالی، به اختلال پس از سانحه نیز دچار است.

او ماهانه هزینه اندکی از سوی سازمان کهنه‌سربازان دریافت می‌کند اما یک ماه، حقوقی به او داده نمی‌شود و سازمان نیز قادر به حل مشکل نیست. او از روی ناچاری به داخل شعبه بانک ولز فارگو می‌رود و ادعا می‌کند که در کوله پشتی‌اش مواد منفجره دارد. او تنها می‌خواهد صدایش شنیده شود و حقوق ناچیزش را بگیرد.

بازیگران فیلم Breaking

جان بویگا نقش اصلی فیلم «بریکینگ» به نام برایان براون ایزلی را بازی می‌کند. این بازیگر بیشتر برای نقش‌آفرینی در نقش فین در سه‎گانه جدید جنگ ستارگان (Star Wars) شناخته می‌شود. جدا از این آثار، او در فیلم‌هایی همچون حمله به بلوک (Attack the Block) و دیترویت (Detroit) نقش‌آفرینی کرده است. او همچنین برای نقش‌آفرینی خود در سریال اسمال اکس (Small Axe) برنده جایزه گلدن گلوب شده بود.

این بازیگر انگلیسی سال گذشته میلادی در فیلم تکینگی عریان (Naked Singularity) بازی کرده و اخیرا نیز در فیلم زن پادشاه (The Woman King) بازی کرده است که در اواخر سال جاری میلادی روی پرده سینماها اکران خواهد شد. این بازیگر همچنین در حال توسعه دنباله‌ای برای فیلم «حمله به بلوک» است.

دیگر بازیگر فیلم «بریکینگ» نیکول بهاری (Nicole Beharie) است که نقش یکی از دو گروگان اصلی یعنی مدیر بانک به نام استل والری را بازی می‌کند. اولین نقش‌آفرینی برجسته و درخشان او در سریال اسلیپی هالو (Sleepy Hollow) رقم خورد و او سپس در فیلم‌هایی همچون شرم (Shame) و فیلم 42 بازی کرده است. او همچنین سابقه بازی در سریال آینه سیاه (Black Mirror)، سریال انفرادی (Solos) و سریال آتش‌های کوچک در همه جا (Little Fires Everywhere) را در کارنامه خود دارد.

مایکل کی ویلیامز (Michael K. Williams) در سال گذشته میلادی و پس از نقش‌آفرینی در این فیلم از دنیا رفت تا بدین ترتیب، حضور او در نقش افسر پلیس مذاکره‌کننده به نام الی برنارد، آخرین نقش‌آفرینی او باشد. این بازیگر که پنج بار نامزد دریافت امی شده، بیشتر برای بازی در سریال وایر (The Wire) شناخته می‌شود. او همچنین سابقه بازی در سریال امپراتوری بوردواک (Boardwalk Empire)، سریال آن شب (The Night of) و سریال لاوکرفت کانتری (Lovecraft Country) را دارد. فیلم «بریکینگ» یکی از سه فیلم آخر این بازیگر به شمار می‌رود که پس از مرگش روی پرده سینماها اکران می‌شوند.

در این فیلم، سلنیس لیوا (Selenis Leyva) نقش یکی دیگر از گروگان‌های اصلی به نام رزا دیاز را بازی می‌کند. این بازیگر بیشتر برای حضور در سریال نظم و قانون (Law & Order) و سریال نارنجی مد جدید است (Orange Is the New Black) شناخته می‌شود. او همچنین قرار است در فیلم کرید 3 (Creed III) نیز نقش‌آفرینی کند.

تاریخ اکران فیلم Breaking

فیلم «بریکینگ» در تاریخ 26 اوت سال 2022 میلادی (جمعه 4 شهریور 1401) روی پرده سینماها اکران شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان