اثرات زیست محیطی بیش از ۵۷۰۰۰ محصول غذایی

توسعه در مسیر انتقال به سیستم‌های غذایی پایدار از نظر زیست محیطی برای دستیابی به اهداف بین المللی تنوع زیستی و آب و هوا ضروری است. به این ترتیب، برآورد و اطلاع‌رسانی اثرات زیست محیطی محصولات غذایی تجاری بسیار مهم است. تحقیقات قبلی اثرات زیست محیطی کالاهایی مانند میوه‌ها، آجیل، گندم یا گوشت قرمز را گزارش کرده است.

اثرات زیست محیطی بیش از 57000 محصول غذایی

توسعه در مسیر انتقال به سیستم‌های غذایی پایدار از نظر زیست محیطی برای دستیابی به اهداف بین المللی تنوع زیستی و آب و هوا ضروری است. به این ترتیب، برآورد و اطلاع‌رسانی اثرات زیست محیطی محصولات غذایی تجاری بسیار مهم است. تحقیقات قبلی اثرات زیست محیطی کالاهایی مانند میوه‌ها، آجیل، گندم یا گوشت قرمز را گزارش کرده است.

این به طور بالقوه یک شکاف اطلاعاتی قابل توجهی ایجاد می‌کند زیرا اکثر محصولات غذایی حاوی مواد تشکیل دهنده متعددی هستند. اثرات زیست محیطی بیشتر غذاها را نمی‌توان به راحتی تشخیص داد چرا که مقدار دقیق هر یک از مواد تشکیل دهنده اغلب یک راز تجاری تلقی می‌شود و با توجه به تعداد زیاد محصولات غذایی، این کار بسیار دلهره آور است.

مطالعه و یافتهها

در مطالعه حاضر، محققان الگوریتمی را توسعه دادند که از داده‌های موجود برای تخمین اثرات زیست محیطی 57185 محصول غذایی می‌کند. این الگوریتم از اطلاعات قبلی از محصولات مشابه (مواد تشکیل دهنده با درصد ترکیب موجود) برای نتیجه‌گیری ترکیب مواد باقی مانده استفاده کرد.

تخمین‌های ترکیبی با پایگاه‌ داده‌های زیست‌محیطی ادغام شدند تا تأثیر محصولات غذایی را در چهار شاخص اندازه‌گیری کنند – انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده از زمین، پتانسیل تجزیه‌پذیری و مصرف آب. پایگاه داده اولیه مورد استفاده، ذخیره سازی محیطی هماهنگ و ردیابی اثرات کشاورزی (HESTIA) بود.

با این حال، از آنجایی که HESTIA فاقد اطلاعات در مورد ماهی است، نویسندگان آن را با داده‌های ارزیابی غذای آبی تکمیل کردند. منبع/منشا ماده تشکیل دهنده مشخص نشد، زیرا برای اکثر غذاها در دسترس نبود. تجزیه و تحلیل مونت کارلو (شبیه‌سازی مونت کارلو برای مدل‌سازی احتمال نتایج مختلف در فرآیندی استفاده می‌شود که به دلیل دخالت متغیرهای تصادفی به راحتی قابل پیش‌بینی نیست. این تکنیکی است که برای درک تأثیر ریسک و عدم قطعیت استفاده می‌شود) برای تخمین میانگین تأثیر محیطی برای هر شاخص با استفاده از اطلاعات پایگاه داده مواد غذایی (FooDB) انجام شد.

یک امتیاز تاثیر ترکیبی (0 تا 100) به دست آمد زیرا مصرف کنندگان برچسب‌های زیست محیطی ساده‌تری را ترجیح می‌دهند. بر این اساس، محصولی با امتیاز 10، 5 برابر بیشتر از تأثیر زیست محیطی با امتیاز 2، اما نصف تأثیر محصول با امتیاز 20 خواهد بود. امتیاز بالاتر به معنای تاثیر مخرب‌تر بر محیط زیست است. تأثیر زیست محیطی در هر 100 گرم محصول غذایی گزارش شده است. میانگین امتیاز تأثیر تخمینی 1.6 بود که نشان می‌دهد بیشتر محصولات غذایی تأثیر نسبتاً کمتری داشتند.

محصولات گوشت گاو بالاترین امتیاز تاثیر را داشتند (نزدیک به 100)، در حالی که محصولات کم تاثیر از آب (نوشیدنی‌های شیرین) ساخته شده بودند. در مرحله بعد، دقت الگوریتم بر روی همه محصولات با ترکیب موجود از همه مواد مورد آزمایش قرار گرفت. محصولات شامل وعده‌های غذایی آماده، نوشیدنی‌های میوه‌ای، کورن فلکس صبحانه، میان وعده های شیرین و خوش طعم و شیرینی بود.

الگوریتم با مقایسه نمرات تاثیر به دست آمده با استفاده از ترکیب ارائه شده در پشت بسته (امتیاز تاثیر شناخته شده) در مقابل امتیازات تخمین زده شده زمانی که ترکیب به طور ناقص برای محصولات مشابه شناخته شده بود (امتیاز تاثیر تخمینی) آزمایش شد. آنها یک نسبت گزارشی از امتیاز تأثیر تخمینی به امتیاز تأثیر شناخته شده را محاسبه کردند.

نویسندگان دریافتند که تأثیر تخمینی به طور متوسط ​​1.6 درصد کمتر از تأثیر شناخته شده است. علاوه بر این، نمرات تاثیر شناخته شده و تخمینی تفاوت معنی داری نداشتند. همچنین، این تیم تاثیر تخمینی محصولات غذایی طبقه‌بندی شده توسط خرده فروشان را تجزیه و تحلیل کرد. برای این تحلیل، نویسندگان بر محصولات موجود در Tesco، بزرگترین خرده‌فروش در بریتانیا تمرکز کردند.

محصولات تسکو بر اساس راهرو و قفسه محصولات غذایی به هشت دسته طبقه بندی شدند – 1) نوشیدنی ها، 2) آجیل ها، میوه ها و سبزیجات، 3) نان و غلات، 4) تنقلات، 5) دسرها، 6) غذاهای آماده، 7 ) لوازم آشپزخانه و 8) تخم مرغ، لبنیات، گوشت و جایگزین های گیاهی. کمترین امتیاز تأثیر برای نوشیدنی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین بود.

سبزیجات، لبنیات و جایگزین‌های گوشت، تنقلات (چیپس، ذرت بو داده، چیپس، و غیره)، نان، و برخی غلات غلات تأثیری کمتر از 2 داشتند. تاثیر تخمینی 2 تا 5. محصولات با میانگین امتیاز 5 تا 10 شامل انواع دسر‌های شیرین و خوش طعم، آجیل، ماهی، برخی از انواع گوشت و پنیر بود.

محصولات گوشت گاو و بره بیشترین تاثیر تخمینی را داشتند. تجزیه و تحلیل حساسیت نشان داد که فقدان اطلاعات منبع در مورد مواد تشکیل دهنده یک محدودیت بالقوه است.

بسیاری از راهروهای تسکو دارای محصولات غذایی مغذی و پایدارتر بودند و شامل جایگزین‌های گوشت، سبزیجات، میوه‌ها، غلات صبحانه و سالاد بودند. با این حال، چندین راهرو نیز با تأثیرات تغذیه‌ای و زیست‌محیطی بالاتر از میانه وجود داشت که شامل پنیر، انواع پای کیک و شکلات بود.

برخی از راهروها شامل محصولاتی با ارزش غذایی خوب اما اثرات زیست‌محیطی تخمینی بالاتر از حد متوسط ​​بودند. این محصولات شامل ماهی و غذاهای دریایی، گوشت گاو و بره و غذاهای آماده بود. تجزیه و تحلیل حساسیت نشان داد که نتایج قوی بودند.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، نویسندگان نشان دادند که الگوریتم توسعه‌یافته به طور منطقی تأثیر زیست‌محیطی محصولات غذایی متنوع را حتی زمانی که اطلاعات محدودی در مورد ترکیب مواد در دسترس بود، تخمین زد. علاوه بر این، بیشتر محصولات مغذی از نظر زیست محیطی نیز پایدار بودند. در حالی که تحلیل‌های حساسیت نشان می‌دهد که فقدان اطلاعات منبع/منشا بعید است تأثیر قابل‌توجهی بر اثرات زیست‌محیطی تخمین زده شود، اما همچنان محدودیتی برای ارزیابی جامع تأثیرات زیست‌محیطی باقی مانده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر