ماهان شبکه ایرانیان

بهترین فیلم‌ها ساخته جورج میلر

جورج میلر (George Miller) یکی از برجسته‌ترین کارگردان‌های حال حاضر سینما به شمار می‌رود که به لطف بینش فانتزی و آخرالزمانی خودش، توانسته آثار جذاب و جالب‎‌توجهی را خلق کند

بهترین فیلم‌ها ساخته جورج میلر

جورج میلر (George Miller) یکی از برجسته‌ترین کارگردان‌های حال حاضر سینما به شمار می‌رود که به لطف بینش فانتزی و آخرالزمانی خودش، توانسته آثار جذاب و جالب‎‌توجهی را خلق کند. جدیدترین فیلم او به نام سه هزار سال حسرت (Three Thousand Years Of Longing) به تازگی روی پرده سینماها اکران شده و در همین راستا به معرفی بهترین فیلم‌های این کارگردان می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

11. انیمیشن خوش قدم 2

Happy Feet Two (2011)

Happy Feet Two (2011)

انیمیشن خوش قدم 2 (Happy Feet Two) دنباله‌ای برای فیلم اصلی به شمار می‌رود و همانند فیلم قبلی الیجا وود (Elijah Wood)، رابین ویلیامز (Robin Williams) و هوگو ویوینگ (Hugo Weaving) در آن صداپیشگی می‌کردند. حتی صداپیشگی برد پیت (Brad Pitt) و مت دیمون (Matt Damon) نیز نتوانسته این اثر را نجات بدهد و این انیمیشن اصلا عملکرد قابل قبولی در گیشه نداشت.

10. فیلم چهل هزار سال رویا

40,000 Years Of Dreaming (1997)

40,000 Years Of Dreaming (1997)

فیلم چهل هزار سال رویا (40,000 Years Of Dreaming) محصول سال 1997 میلادی اثری چندان برجسته و خارق‌العاده به شمار نمی‌رود و بیشتر سعی دارد به بزرگداشت یک قرن فیلم‌سازی در استرالیا بپردازد. بدون شک، فیلم «چهل هزار سال رویا» یکی از آرام‌ترین فیلم‌های جورج میلر تا به امروز به شمار می‌رود و نکات جالب‌توجهی در مورد گذشته مستعمری استرالیا و تاثیرات فرهنگی آن را بازگو می‌کند.

9. انیمیشن خوش قدم

Happy Feet (2006)

Happy Feet (2006)

انیمیشن خوش قدم (Happy Feet) در سال 2006 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و توانست توجه بیننده‎‌های جوان را به خود جلب کند. در این فیلم، الیجا وود صداپیشگی یک پنگوئن به نام مامبلز را برعهده دارد که در سرزمینی بزرگ و گسترده از یخ و دریا سفر می‌کند. این فیلم در میان داستان جذاب خود قصد دارد تا به مسائلی همچون تغییرات آب‌وهوایی و همچنین فجایع زیست محیطی بپردازد و باید گفت که تا حدود موفق نیز شده است.

8. فیلم روغن لورنزو

Lorenzo’s Oil (1998)

Lorenzo’s Oil (1998)

فیلم روغن لورنزو (Lorenzo’s Oil) محصول سال 1998 میلادی است و در آن، داستان یک پسر به نام لونرنزو آدون روایت می‌شود که به یک شرایط عصبی نادر و کشنده دچار است و پدر و مادرش سعی در درمان او دارند. نیک نولتی (Nick Nolte) و سوزان ساراندون (Susan Sarandon) نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای در این فیلم داشته‌اند. با اینکه فیلم «روغن لورنزو» بازگوکننده سبک فیلم‌سازی جورج میلر نیست اما همچنان اثری جالب‌توجه و احساسی به شمار می‌رود که ارزش دیدن دارد.

7. فیلم مد مکس: در آن سوی تاندردوم

Mad Max: Beyond Thunderdome (1985)

Mad Max: Beyond Thunderdome (1985)

فیلم مد مکس: در آن سوی تاندردوم (Mad Max: Beyond Thunderdome) در سال 1985 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های «مد مکس» با بازی مل گیبسون (Mel Gibson) در نقش اصلی است. این فیلم نتوانسته به سطح استاندارد فیلم‌های قبل از خود برسد و پایانی جذاب را برای این سه‌گانه رقم بزند، هر چند، همچنان اثری قابل تامل و جالب به شمار می‌رود.

6. فیلم مد مکس

Mad Max (1979)

Mad Max (1979)

فیلم مد مکس (Mad Max) محصول سال 1979 میلادی شروع ماجراجویی‌های این کاراکتر جالب در دنیای سینما به شمار می‌رود. این فیلم بیننده‌ها را با این دنیای آخرالزمانی و متفاوت آشنا کرد، دنیایی که همچنان بیننده‌ها مشتاق دوباره دیدن آن در آثار تازه هستند. با اینکه این فیلم همانند دیگر آثار این فرنچایز چندان چشم‌نواز و تماشایی نیست اما علاقه‌مندان آثار جورج میلر و سبک فیلم‌سازی او حتما باید به تماشای این فیلم بنشینند.

5. فیلم سه هزار سال حسرت

Three Thousand Years Of Longing (2022)

Three Thousand Years Of Longing (2022)

فیلم «سه هزار سال حسرت» جدیدترین فیلم جورج میلر به شمار می‌رود که در سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران خواهد شد. این فیلم با بازی تیلدا سوئینتون (Tilda Swinton) و ادریس البا (Idris Elba) در نقش‌های اصلی است و داستان یک محقق انگلیسی و برخوردش با یک جن به دام افتاده درون یک شیشه را روایت می‌کند، جنی که قادر است سه آرزو را برآورده سازد. این فیلم با داستان افسانه‌ای و فانتزی خود قدرت داستان‌سرایی جورج میلر را به رخ می‌کشد.

4. فیلم بیب: خوک در شهر

Babe: Pig In the City (1998)

Babe: Pig In the City (1998)

فیلم بیب: خوک در شهر (Babe: Pig In the City) محصول سال 1998 میلادی است. با اینکه این فیلم در ابتدا ممکن است نامتجانس به نظر برسد اما این اثر مملو از تصاویر خارق‌العاده، فانتزی و به شدت سورئالی است که بازتاب‌کننده سبک فیلم‌سازی جورج میلر هستند. این فیلم روایتی عجیب و معجزه‌آسا در مورد وحشت روبه‌رو شدن با زندگی به دور از آسایش‌ها و راحتی‌های خانه را بازگو می‌کند و اثری جالب‎‌توجه در کارنامه این فیلم‌ساز محسوب می‌شود.

3. فیلم جادوگران ایست‌ویک

The Witches Of Eastwick (1987)

The Witches Of Eastwick (1987)

بدون شک، جورج میلر یک کارگردان برجسته در ژانر ترسناک نیست اما فیلم جادوگران ایست‌ویک (The Witches Of Eastwick) که اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جان آپدیک (John Updike) است، اثری برجسته و جالب‌توجه به شمار می‌رود. در این فیلم، شر (Cher)، میشل فایفر (Michelle Pfeiffer) و سوزان ساراندون نقش زنانی اهل رودآیلند را بازی می‌کنند که تحت طلسم یک غریبه کاریزماتیک اما به ظاهر دیوانه با بازی جک نیلکسون (Jack Nicholson) قرار می‌گیرند و به این باور می‌رسند که جادوگر هستند. با اینکه این فیلم به هنگام اکران خود با نقدهایی روبه‌رو شد اما توانست در بین طرفداران جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

2. فیلم مد مکس 2: جنگجوی جاده

Mad Max 2: The Road Warrior (1981)

Mad Max 2: The Road Warrior (1981)

فیلم مد مکس 2: جنگجوی جاده (Mad Max 2: The Road Warrior) دومین فیلم از این فرنچایز محسوب می‌شود که در سال 1981 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. همانند فیلم قبلی، در این اثر نیز بار دیگر مل گیبسون نقش اصلی را ایفا می‌کند. جورج میلر در این فیلم توانست سبک فیلم‌سازی متفاوت خود را به رخ بکشد و این فیلم را به یکی از بهترین و برجسته‌ترین فیلم‌های اکشن دهه هشتاد میلادی تبدیل کند.

1. فیلم مد مکس: جاده خشم

Mad Max: Fury Road (2015)

Mad Max: Fury Road (2015)

فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) در سال 2015 میلادی توانست بار دیگر فرنچایز مد مکس را بر سر زبان‌ها بیاندازد و اشتیاق بیننده‌ها و طرفداران برای آثار بیشتری از این مجموعه را دو چندان کند. تام هاردی (Tom Hardy) به بهترین شکل ممکن توانست نقش مکس را در این فیلم به تصویر بکشد و در کنار او نیز شارلیز ترون (Charlize Theron) توانست با نقش‌آفرینی خود در نقش فرمانده فیوریوسا، این کاراکتر را در بین مخاطبان محبوب کند، تا حدی که جورج میلر در حال ساخت یک نسخه فرعی بر محوریت جوانی همین شخصیت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان