هر آنچه از سریال The Serpent Queen باید بدانید

سریال ملکه حیله‌گر (The Serpent Queen) جدیدترین سریال از شبکه استارز به شمار می‌رود که با الهام از دوره رنسانس، داستان یک حاکم زن قدرتمند در این دوره را بازگو می‌کند

هر آنچه از سریال The Serpent Queen باید بدانید

سریال ملکه حیله‌گر (The Serpent Queen) جدیدترین سریال از شبکه استارز به شمار می‌رود که با الهام از دوره رنسانس، داستان یک حاکم زن قدرتمند در این دوره را بازگو می‌کند. این سریال عمدتا بر اساس رمانی غیرداستانی به نام کاترین دو مدیچی: ملکه رنسانس فرانسه (Catherine de Medici: Renaissance Queen of France) نوشته نویسنده سوئدی لئونی فریدا (Leonie Frieda) است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی سریال «ملکه حیله‎گر» بپردازیم.

سازندگان سریال The Serpent Queen

جاستین هیت (Justin Haythe) که بیشتر برای نوشتن فیلم‌نامه فیلم جاده انقلابی (Revolutionary Road) محصول سال 2008 میلادی و فیلم گنجشک سرخ (Red Sparrow) محصول سال 2018 شناخته می‌شود، ساخت سریال «ملکه حیله‌گر» را برای شبکه استارز برعهده دارد.

این سریال درام و تاریخی شامل هشت قسمت است و فیلم‌ساز آمریکایی استیسی پسون (Stacie Passon) که در سال 2018 میلادی فیلم ما همیشه در قلعه زندگی می‌کنیم (We Have Always Lived in the Castle) و همچنین چهار قسمت سریال دیکینسون (Dickinson) را کارگردانی کرده است، سکان کارگردانی قسمت ابتدایی و چندین قسمت دیگر سریال «ملکه حیله‌گر» را در دست دارد.

داستان سریال The Serpent Queen

سریال «ملکه حیله‌گر» داستان زندگی حماسی و حکومت برجسته کاترین دو مدیچی را بازگو می‌کند. این سریال بر اساس رمانی غیرداستانی و بیوگرافی این حاکم زن است و کاملا مشخص است که سازندگان در برداشت خود از داستان، رویکرد آزادانه را در پیش گرفته‌اند و کاملا وفادار باقی نمانده‌اند.

کاترین دو مدیچی در فلورنس ایتالیا و در خانواده مدیچی چشم به جهان گشود اما در کودکی یتیم شد. عموی او به نام پاپ، در سن چهارده سالگی او را به ازدواج مردی به نام هنری سوم در آورد که در سال 1547 میلادی به پادشاه فرانسه تبدیل شد. با اینکه پادشاه یک معشوقه نیز داشته اما این کاترین مدیچی بوده که فرزندان پادشاه را به دنیا آورده بود.

زمانی که پادشاه به طور ناگهانی از دنیا می‌رود، اولین پسر کاترین به نام فرانسیس دوم تاج و تخت را به ارث می‌برد. همین نیز باعث می‌شود تا کاترین دو مدیچی به عنوان قیم او، نفوذ بیشتری در حکومت فرانسه داشته باشد. او در ادامه نیز از جایگاهش به عنوان ملکه استفاده کرد تا بتواند متحدانش را به موقعیت‌های بانفوذ برساند و ازدواج‌های مهم را ترتیب بدهد.

با وجود اینکه این موارد هیچ گاه تایید نشدند اما بر اساس شایعات مختلف، کاترین دو مدیچی به جادوگری، ترور و همچنین دستور قتل عام متهم شده است. با اینکه این شایعات ممکن است واقعیت نداشته باشند اما برخی از موارد حاکی از آن هستند که او واقعا برخی از دشمنان خودش را با زهر می‌کشته است. در هر صورت، به نظر می‌رسد که کاترین دو مدیچی فردی بسیار قدرتمند و حیله‌گر بوده و توانسته برای جایگاهش در دربار با دیگر اشرافیان جدال کند و برای سالیان سال زنده بماند.

بازیگران سریال The Serpent Queen

بازیگر برنده جایزه بفتا و گلدن گلوب سامانتا مورتون (Samantha Morton) نقش کاترین دو مدیچی را در سریال «ملکه حیله‌گر» ایفا خواهد کرد. این بازیگر برای سالیان سال است که در دنیای فیلم و سریال در حال ایفای نقش است. او در سال 2002 میلادی در مقابل تام کروز (Tom Cruise) و در فیلم گزارش اقلیت (Minority Report) بازی کرد و در همان سال برای فیلم در آمریکا (In America) نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. او اخیرا در فیلم او گفت (She Said) و فیلم نهنگ (The Whale) بازی کرده و احتمالا در مراسم اسکار سال 2023 میلادی نیز نامزد شود.

بازیگر اوکراینی انگلیسی نروژی آمریتا آکاریا (Amrita Acharia) نقش آبیس را در سریال «ملکه حیله‌گر» بازی خواهد کرد. این بازیگر سابقه بازی در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) را در کارنامه خود دارد و در سال 2013 میلادی نیز در فیلم من متعلق به تو هستم (I Am Yours) بازی کرده است. او در حال حاضر در حال فیلمبرداری فیلم سگ سیاه (Black Dog) است.

انزو چیلنتی (Enzo Cilenti) دیگر بازیگر سریال «ملکه حیله‌گر» به شمار می‌رود که نقش یک اخترشناس و غیب‌شناس ایتالیایی به نام کوزیمو روگری را بازی خواهد کرد. از جمله فیلم‌های انزو چیلنتی می‌توان به فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)، فیلم تئوری همه چیز (The Theory of Everything)، فیلم بینوایان (Les Misérables) و همچنین سریال بازی تاج و تخت اشاره کرد.

بازیگر هلندی بری آتسما (Barry Atsma) نقش سربازی فرانسوی به نام ان دی مونتمورنسی را در سریال «ملکه حیله‌گر» بازی خواهد کرد که بعدا به مارشال و سپس افسر ارتش فرانسه تبدیل می‌شود. این بازیگر بیشتر برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های هلندی شناخته می‌‌شود که از جمله آن‌ها می‎توان فیلم طوفان (The Storm) را نام برد.

نیکلاس برنز (Nicholas Burns) در نقش شاه آنتونی ناواره، دنی کرین (Danny Kirrane) در نقش کشیشی به نام لویی دو بوربون، سنیا نونوا (Sennia Nanua) در نقش رهیما، بث گودارد (Beth Goddard) در نقش آنتونی گویس، آنتونیا کلارک (Antonia Clarke) در نقش ملکه مری از اسکاتلند، جورج ژاک (George Jaques) در نقش فرانسیس دوم، چارلز دنس (Charles Dance) در نقش پاپ کلمنت هفتم و لودیوین ساگنیر (Ludivine Sagnier) در نقش معشوقه شاه فرانسیس دوم از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در فصل اول سریال‌ «ملکه حیله‌گر» حضور دارند.

تاریخ پخش سریال The Serpent Queen

اولین قسمت از فصل اول سریال «ملکه حیله‌گر» قرار است در تاریخ 11 سپتامبر سال 2022 میلادی (یکشنبه 20 شهریور 1401) از شبکه استارز پخش شود. قسمت‌های بعدی نیز به صورت هفتگی پخش خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان