هر آنچه از سریال The Artful Dodger باید بدانید

رمان الیور توئیست (Oliver Twist) از چارلز دیکنز اغلب اوقات به‌عنوان یکی از بهترین رمان‌های کلاسیک قرن نوزدهم میلادی شناخته می‌شود که از آن به‌عنوان شاهکاری ادبی یاد می‎‌کنند

هر آنچه از سریال The Artful Dodger باید بدانید

رمان الیور توئیست (Oliver Twist) از چارلز دیکنز اغلب اوقات به‌عنوان یکی از بهترین رمان‌های کلاسیک قرن نوزدهم میلادی شناخته می‌شود که از آن به‌عنوان شاهکاری ادبی یاد می‎‌کنند. از شخصیت اصلی آن یعنی الیور گرفته تا شخصیت‌های شرور جک داوکینز و فاگین، چارلز دیکنز توانسته کاراکترهای بسیار محبوب و برجسته‌ای را در این رمان خودش محصول سال 1838 میلادی خلق کند. حالا طرف‌داران این اثر قرار است شاهد برداشتی تازه از این اثر تحت عنوان سریال آرتفول داجر (The Artful Dodger) باشند.

این سریال تازه محصولی اورجینال از سرویس آنلاین هولو به شمار می‌رود که اتفاقات آن 15 سال پس از اتفاقات کتاب «الیور توئیست» جریان دارد و اتفاقات آن در دهه 1850 میلادی در استرالیا و در زمان عطش زیاد برای طلا جریان دارد. نقش اصلی داستان را توماس برودی سانگستر بازی می‌کند و این سریال داستان جک داوکینز را به‌عنوان یک جراح در شهر پورت ویکتوری دنبال می‌کند. او قصد دارد تا گذشته مجرمانه‌اش را پشت سر بگذراند و زندگی محترمانه‌ای داشته باشد. با این حال، با ورود شخصیت فاگین با بازی دیوید تیولیس برنامه‌های او به هم می‌ریزد. در همین حین نیز جک با دختر فرماندار محلی یعنی بانو بلی فاکس دوست می‌شود، زنی جوان و جاه‌طلب که قصد دارد اولین زن جراح کلونی باشد.

با اینکه شخصیت الیور از جمله شخصیت‌های محبوب و جذاب به شمار می‌رود، شخصیت‌های جک و فاگین نیز از جمله دوست‌داشتنی‌ترین ضدقهرمان‌ها در آثار کلاسیک به شمار می‌روند. در رمان اصلی، جک داوکینز ملقب به آرتفول داجر جیب‌بری است که ترفندهای تجارت را به الیور یاد می‌دهد و به صمیمی‌ترین دوست او تبدیل می‌شود. فاگین جک را تعلیم داده و رهبر جیب‌برها در شهر لندن است. در پایان رمان، جک دستگیر شده و به کلونی‌ای در استرالیا فرستاده می‌شود.

حالا این سریال تازه و هشت قسمتی قرار است ادامه داستان جک و داستان بزرگسالی او در استرالیا را به نمایش در بیاورد. امید می‌رود که این سریال تازه نیز بتواند به‌خوبی از میراث این کاراکترهای محبوب بهره ببرد و داستانی جذاب و دلنشین را به نمایش بگذارد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این سریال تازه آشنا شوید.

عوامل سازنده سریال The Artful Dodger

سریال «آرتفول داجر» توسط جیمز مک‌نامارا، دیوید ماهر و دیوید تیلور ساخته شده و خود جیمز مک‌نامارا نیز آن را به همراه اندرو نایت نوشته است. از جمله دیگر نویسندگانی که در این سریال همکاری دارند نیز می‌توان به ویوین والشی و دن نایت اشاره کرد و میراندا تاپسل نیز مشاور داستان در این پروژه بوده است. جفری واکر، کوری چن و گریسی آتو نیز کارگردان سریال «آرتفول داجر» بودند.

داستان سریال The Artful Dodger

سریال «آرتفول داجر» نسخه‌ای فرعی برای «اولیور توئیست» به شمار می‌رود و داستان جک داوکینز را دنبال می‌کند که زمانی جیب‌بر مشهوری در شهر لندن بوده ولی در ادامه به یک جراح تبدیل شده و الان در استرالیا زندگی می‌کند. با این حال، حضور مجدد فاگین در زندگی او باعث شده تا جک بار دیگر وارد گذشته‌اش شود.

The Artful Dodger

The Artful Dodger

بازیگران سریال The Artful Dodger

بازیگر انگلیسی توماس برودی سانگستر در سریال «آرتفول داجر» نقش شخصیت جک داوکینز ملقب به آرتفول داجر را بازی می‌کند، یک دزد و جیب‌بر ماهر که به استرالیا تبعید شده است. این بازیگر بیشتر به‌خاطر نقش‌آفرینی‌اش در Love Actually شناخته می‌شود و در مجموعه فیلم‌های دونده هزارتو (The Maze Runner) حضور داشته است. او همچنین سابقه نقش‌آفرینی در فصل سه و چهار سریال بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones)، سریال گامبیت وزیر (The Queen’s Gambit) و سریال پیستول (Pistol) را دارد.

در کنار او نیز دیوید تیولیس نقش شخصیت فاگین را بازی می‌کند که مغز متفکر جنایت‌کار و مربی جک است. این بازیگر بیشتر به‌خاطر ایفای نقش‌های شرور شهرت دارد و نقش ریموس لوپین را در مجموعه فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter) بازی کرده است. از جمله آثار فیلموگرافی وی نیز می‌توان به فیلم The Boy in the Striped Pyjamas، فیلم The Theory of Everything، فیلم انولا هولمز 2 (Enola Holmes 2)، سریال فارگو (Fargo)، سریال سندمن (The Sandman) و… اشاره کرد.

بازیگر و خواننده مایا میچل نیز از جمله بازیگران حاضر در این سریال است که نقش بانو بلی فاکس را بازی می‌کند، دختر فرماندار که با جک دوست می‌شود و سعی دارد به جراح تبدیل شود. این بازیگر بیشتر به‌خاطر نقش‌آفرینی در سریال The Fosters و نسخه فرعی آن Good Trouble شهرت دارد.

از جمله دیگر بازیگرانی که در سریال «آرتفول داجر» نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به دیمون هریمان، تیم مینچین، میراندا تاپسل، جسیکا دی گو، آندریا دیمیتریادس، لوک کارول، نیکلاس برتون، لوسی رز لئونارد، ویوین آووسوگا، آلبرت لاتایلاکپا و هو هیگینسون اشاره کرد.

تاریخ پخش سریال The Artful Dodger

اولین فصل از سریال «آرتفول داجر» قرار است در تاریخ 29 نوامبر سال 2023 میلادی (چهارشنبه 8 آذر 1402) روی سرویس آنلاین هولو عرضه شود. تمام قسمت‌های فصل به‌صورت یکجا پخش خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان