معرفی فصل پنجم سریال Fargo

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار پنجمین فصل از سریال فارگو (Fargo) ساخته شده، سریالی آنتولوژی و بسیار موفق که از شبکه اف ایکس پخش می‌شود. همانند هر سریال آنتولوژی دیگر، هر فصل از سریال «فارگو» داستان متفاوتی را به تصویر می‌کشد و با حضور کاراکترها و بازیگران جدیدی است و فصل پنجم سریال نیز از این قاعده مستثنی نیست و همین روند را ادامه داده است.

معرفی فصل پنجم سریال Fargo

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار پنجمین فصل از سریال فارگو (Fargo) ساخته شده، سریالی آنتولوژی و بسیار موفق که از شبکه اف ایکس پخش می‌شود. همانند هر سریال آنتولوژی دیگر، هر فصل از سریال «فارگو» داستان متفاوتی را به تصویر می‌کشد و با حضور کاراکترها و بازیگران جدیدی است و فصل پنجم سریال نیز از این قاعده مستثنی نیست و همین روند را ادامه داده است.

پنجمین فصل از سریال «فارگو» اولین فصل از این سریال به شمار می‌رود که داستان آن در بازه زمانی نزدیکی به زمان فعلی جریان دارد و همین نیز بُعد تازه‌ای به داستان‌سرایی آن اضافه خواهد کرد. سریال «فارگو» از جمله سریال‌های بسیار مشهور در ژانر جنایی و مهیج به شمار می‌رود که طرفداران بسیار زیادی دارد.

در طی چهار فصلی که تاکنون از سریال «فارگو» پخش شده، این سریال توانسته جوایز مختلفی را به دست بیاورد؛ این سریال تاکنون برای 228 جایزه نامزد شده و 51 جایزه را برده است که شامل 6 جایزه امی و سه گلدن گلوب می‌شود. حالا پنجمین فصل از سریال در راه است و احتمالاً در فصل جوایز سال آینده حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. در ادامه همراه با ما باشید.

عوامل سازنده فصل پنجم سریال Fargo

سریال «فارگو» اثری از نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان نوآ هاولی است و بر اساس فیلمی جنایی به همین نام ساخته برادران کوئن محصول سال 1996 ساخته شده است. این سریال اولین تجربه نوآ هاولی در دنیای سریال و مهم‌ترین پروژه وی تا به امروز به شمار می‌رود. این در حالی است که او سابقه پررنگی دارد و شامل نویسندگی برای سریال موفق Bones از شبکه فاکس، نویسندگی قسمت‌هایی از سریال The Unusuals و سریال My Generation و همچنین خلق سریال ابرقهرمانی لژیون (Legion) است.

این فیلمساز اولین تجربه کارگردانی خودش را با ساخت فیلم مهیج و روان‌شناختی لوسی در آسمان (Lucy in the Sky) محصول سال 2019 میلادی به دست آورد، فیلمی که خودش فیلم‌نامه آن را نوشته بود. نوآ هاولی در کنار برادران کوئن از جمله تهیه‌کننده‌های اجرایی این سریال است.

داستان فصل پنجم سریال Fargo

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فصل پنجم سریال «فارگو» به شرح زیر است:

«فارگو برای دهه‌ها است که در شهرها و خانواده‌های مختلف حضور داشته و داستان‌های مختلفی را بازگو کرده است و حالا فصل پنجم آن نیز همین گونه خواهد بود. اتفاقات فصل پنجم در سال 2019 میلادی جریان دارد و داستان یک آدم‌ربایی را روایت می‌کند که در حقیقت یک آدم‌ربایی نیست.»

فصل پنجم سریال «فارگو» داستان کلانتر روی تیلمن با بازی جان هم را دنبال خواهد کرد که سعی دارد زن خانه‌دار به‌ظاهر عادی‌ای به نام دورتی لیون با بازی جونو تمپل را دستگیر کند. این در حالی است که روی تیلمن درگیر رابطه خودش با پسرش به نام گیتور است، کسی که مدام سعی دارد تا خودش را به سطح انتظارات پدرش برساند اما در این کار موفق نمی‌شود.

این کلانتر همچنین یک رابطه دوستانه با ولگردی به نام اولی مانچ با بازی سم اسپروئل برقرار می‌کند. در همین حین نیز دورتی سعی دارد تا کاری کند خانواده‌اش چیزی از گذشته او متوجه نشوند اما شوهرش به نام وین او را بسیار دوست دارد و از مادر خودش که رئیس شرکتی است، تقاضای کمک می‌کند.

بازیگران فصل پنجم سریال Fargo

یکی از برجسته‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های سریال «فارگو» بازیگران برجسته و درخشان آن است. هر فصل از این سریال با حضور بازیگران برجسته و درخشانی از دنیای سینما و سریال است که توانستند سطح هر فصل را ارتقا ببخشند. پس اصلاً جای تعجب ندارد که خالق سریال یعنی نوآ هاولی و تیم سازنده به سراغ استفاده از بازیگران برجسته‌ای برای فصل پنجم سریال رفتند.

به دنبال تمدید سریال «فارگو» برای فصل پنجم، جان هم، جونو تمپل و جنیفر جیسون لی برای ایفای نقش‌های کلیدی این فصل از سریال انتخاب شدند. پس از آن نیز بازیگر سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) یعنی جو کیری، بازیگر Never Have I Ever یعنی ریچا مورجانی و بازیگر سریال New Girl یعنی لامورن موریس به جمع بازیگران فصل پنجم سریال «فارگو» اضافه شدند.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فصل پنجم سریال «فارگو» نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به بازیگر سریال شلدون جوان (Young Sheldon) دیو فولی، بازیگر فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) دیوید ریسداهل، بازیگر سریال دکتر هو (Doctor Who) سک اسپروئل، جسیکا پولی و همچنین بازیگر سریال شی هالک (She-Hulk) نیک گومز اشاره کرد.

زمان پخش فصل پنجم سریال Fargo

در ابتدا به‌خاطر اعتصابات بازیگران و نویسندگان، پخش فصل پنجم تأخیر خورده بود اما با پایان اعتصابات، پخش فصل پنجم سریال «فارگو» از تاریخ 21 نوامبر سال 2023 میلادی (سه‌شنبه 30 آذر 1402) از شبکه اف ایکس شروع شده است. در همان روز ابتدایی دو قسمت اول فصل پنجم پخش شدند و باقی قسمت‌های آن نیز به‌صورت هفتگی پخش خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان