طرز تهیه کیک یخچالی هویج یک کیک لذیذ و خوشمزه

در نظر داشته باشید که طرز تهیه کیک یخچالی هویج بسیار ساده است و اگر می خواهید تنوعی در میان وعده های فرزندان خود بدهید می توانید این کیک را در خانه و با کم ترین هزینه تهیه کنید.

طرز تهیه کیک یخچالی هویج یک کیک لذیذ و خوشمزه

کیک های یخچالی طرفداران بسیار زیادی دارد و کودکمان این مدل کیک ها را بیشتر دوست دارند. اگر کودک شما نیز از این مدل کیک ها دوست دارد می توانید در ادامه طرز تهیه کیک یخچالی هویج را ببینید و این کیک بسیار خوشمزه و مقوی را برای کودک خود در خانه و با کم ترین مواد بسازید.

طرز تهیه کیک یخچالی هویج

  •  تصفیه آب خانگی
  •  بلیط کیش

درست کردن این کیک بسیار ساده می باشد و بسیار مقوی خواهد بود. در واقع این کیک همچون رولت هویج و خاگینه هویج مورد پسند بسیاری از کودکان می باشد و اگر یک بار این مدل کیک را تهیه کنید کودک شما شیفته این کیک ها خواهد شد.

مواد لازم

  • آب دو پیمانه
  • بیسکویت پتی بور یک بسته
  • هویج 500 گرم
  • شکر 70 گرم
  • نشاسته ذرت 40 گرم
  • گلاب یک سوم پیمانه
  • زعفران، هل، دارچین به میزان لازم

آموزش درست کردن کیک یخچالی هویج

طرز تهیه کیک یخچالی هویج

برای تهیه این کیک ابتدا باید هویج ها را شسته و آن ها را با مقداری آب بگذارید تا بپزد. بعد از این که هویج ها پخته شدند می توانید با استفاده از میکسر و یا گوشتکوب آن ها را له نمایید. در واقع این روش بهترین و ساده ترین روشی می باشد که می توانید هویج ها را به خورد کودکان خود بدهید.

در یک ظرف گلاب را به همراه نشاسته ذرت مخلوط کنید و زمانی که نشاسته ها کامل باز شدند داخل پوره ها بریزید و زعفران را به همراه شکر و دارچین به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. این مواد را باید به صورت مداوم هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. زمانی که مواد شما به غلظت مورد نظر رسید می توانید آن را از روی شعله بردارید.

یک قالب انتخاب کنید و کف آن را با استفاده از یک پلاستیک تمیز بپوشانید. زمانی که پلاستیک را به خوبی ته قالب انداختید می توانید یک لایه از موادی که تهیه کردید را روی قالب بریزید و به صورت یک دست آن را پهن کنید. در نظر داشته باشید که برای این کار باید مواد شما حتما گرم باشد.

بعد از این یک لایه بیسکویت را می چینید و روی آن یک لایه دیگر از این مواد را بریزید و این کار را تا جایی که مواد شما تمام شود انجام دهید. دسری که آماده کرده اید باید چند ساعتی درون یخچال بماند تا خود را بگیرد و بتوانید بعد از خارج کردن از یخچال آن را تزیین کرده و سرو کنید. برای تزیین این دسر هر موادی که دوست دارید می توانید استفاده کنید.

درست کردن کیک یخچالی با طعم هویج

این کیک را می توانید به راحتی و با کم ترین هزینه در خانه تهیه کنید و هنر های خود را به نمایش بگذارید. این کیک علاوه بر خوش خوراک بودن مقوی نیز می باشد و می تواند بهترین میان وعده برای فرزندان شما باشد بنابراین بهتر است طرز تهیه این کیک را بیاموزید.

اگر از این  مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید مطالب دیگری که در مورد این مدل کیک ها و همچنین انواع کیک نوشته شده است را مشاهده کنید و کیک های متنوعی را در خانه تهیه و فرزندان خود را سورپرایز نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان