طرز تهیه کوفته بوقلمون غذای کامل و مقوی

همانطور که می دانید بوقلمون خواص بسیاری دارد که در غذاهای مختلفی می توانید گوشت بوقلمون را مورد استفاده قرار دهید. در اینجا طرز تهیه کوفته بوقلمون را قرار داده ایم.

طرز تهیه کوفته بوقلمون غذای کامل و مقوی

کوفته بوقلمون از گوشت بوقلمون تهیه می شود و همچون حلیم بوقلمون و خوراک بوقلمون دلپذیر می باشد. مصرف این گوشت هم برای کودکان و هم برای بزرگ سالان بسیار مقوی است. شما می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را تهیه و در کنار خانواده نوش جان کنید. گوشت بوقلمون جایگزین بسیار خوبی به جای گوشت قرمز معرفی شده است که افراد زیادی به مصرف آن روی آوردند. در اینجا طرز تهیه کوفته بوقلمون را آموزش می بینید.

گوشت بوقلمون خواص زیادی از جمله رفع پا درد و کمر درد دارد و حتی به کودکان کمک می کند تا استخوان بندی قوی داشته باشند. بنابراین خوردن این گوشت حداقل دوبار در هفته ضروری است. کوفته بوقلمون با استفاده از گوشت بوقلمون تهیه می شود که این کوفته مورد پسند بسیاری از افراد می باشد.

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

کوفته بوقلمون مقوی و خوشمزه

مواد لازم

  • سینه بوقلمون: 500 گرم
  • جعفری: 1 فنجان
  • نان تست خشک شده: 1.5
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل: به مقدار لازم
  • زیره: به مقدار لازم

کوفته بوقلمون همراه سبزیجات

طرز تهیه کوفته بوقلمون

در مرحله اول نان تست خشک را آسیاب و یا در پلاستیک ریخته و با گوشت کوب پودر کنید. سینه مرغ را به صورت ریز، ریز کنید و بهتر است زمانی که ریز می کنید هنوز گوشت یخ باشد. سپس گوشت بوقلمون را در چرخ گوشت دو با ریخته تا خوب له شود سپس با کمک غذا ساز له کنید.

در مرحله دوم پودر آن تست را در یک کاسه متوسط مناسب بریزید و گوشت چرخ کرده همراه ادویه ها و روغن زیتون به مقدار لازم اضافه کنید. سپس پیاز و جعفری را به صورت ریز خرد کنید و به داخل کاسه بی افزایید، به مدت 10 دقیقه با دست ورز دهید تا مواد کاملا باهم مخلوط شوند.

سپس به مدت 30 دقیقه کوفته را درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و آب بی اندازد. شما می توانید هم کوفته را سرخ کنید و هم داخل فر قرار دهید زمانی که سرخ کنید چربی بیشتری دارد و زمانی که داخل فر می گذارید رژیمی است.

برای سرخ کردن کوفته ابتدا دست خود را تمیز بشویید و کمی از مواد کوفته بردارید و در دستتان به آن شکل دهید. بهتر است، مانند گرد در بیاورید. زمانی که به کوفته شکل دادید، در یک ماهی تابه به مقدار کافی روغن بریزید و کوفته هارا سرخ نمایید.

برای گذاشتن کوفته ها در فر، سینی را با کمی روغن زیتون برای اینکه نچسبد چرب کرده و به مدت 20دقیقه در فر از قبل گرم شده با درجه 180 سانتی گراد قرار دهید.

کوفته بوقلمون مقوی

بعد از گذشت 20 دقیقه کوفته شما حاضر است می توان آن را با گشنیز و دیگر سبزی های تازه تزیین کرد. با کلیک بر روی لینک می توانید آموزش انواع کوفته را مشاهده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان