معرفی فیلم تاریخی The Woman King

فیلم زن پادشاه (The Woman King) اثری اکشن و درام به کارگردانی جینا پرینس بایدوود (Gina Prince-Bythewood) به شمار می‌رود

معرفی فیلم تاریخی The Woman King

فیلم زن پادشاه (The Woman King) اثری اکشن و درام به کارگردانی جینا پرینس بایدوود (Gina Prince-Bythewood) به شمار می‌رود. فیلم‌نامه این اثر را نیز دانا استیونز (Dana Stevens) بر اساس داستانی از ماریا بلو (Maria Bello) قلم زده است. این فیلم داستان حماسی و واقعی از زنان جنگجویی را روایت می‌کند که برای بقاء دست به مبارزه می‌زنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این فیلم بپردازیم.

داستان فیلم The Woman King

اتفاقات فیلم «زن پادشاه» در اواخر قرن نوزدهم میلادی و در پادشاهی داهومی در غرب آفریقا جریان دارد. در این پادشاهی، ارتشی از جنگجویان نترس و تماما زن به نام آگوجی باید برای زندگی‌هایشان و همچنین آزادی پادشاهی‌شان مبارزه کنند و متجاوزان خارجی را بیرون برانند. تاریخ‌شناسان به این زنان جنگجو نیز نام آمازون‌های داهومی را داده‌اند و دلیل آن نیز شباهت آن‌ها به زنان افسانه‌ای آمازونی است.

به دلیل نرخ بالای مرگ و میر مردان در داخل پادشاهی و همچنین جنگ مدام با کشورهای آفریقای غربی و تجارت برده،‌ زنان برای خدمت در ارتش به خدمت گرفته می‌شدند و در نهایت نیز به طور کامل نیروی ارتش را در دست گرفتند.

در این فیلم زمانی که نیروهای اروپایی شروع به حمله به پادشاهی داهومی می‌کنند، ژنرال نانیسکا با بازی وایولا دیویس (Viola Davis) با چالش بسیار سختی روبه‌رو می‌شود. او باید رهبری نیروهای ارتش داهومی را در جنگی بزرگ برعهده بگیرد. این جنگ نیز بر اساس جنگ فرانسه و داهومی است که در بین سال‌های 1890 تا 1894 میلادی رخ داده است.

در این میان نیز نانیسکا به دنبال به خدمت گرفتن نیروهای تازه برای ارتش است و فردی به نام ناوی با بازی توسو ام‌بدو (Thuso Mbedu) نیز از جمله همین نیروهای تازه محسوب می‌شود. این شخصیت بر اساس شخصیتی واقعی به همین نام است که از او به عنوان آخرین آمازونی داهومی یاد شده است. او در مصاحبه‌ای در سال 1978 میلادی ادعا کرده بود که در سال 1982 میلادی با فرانسه مبارزه کرده است. این جنگجو با بیش از صد سال سن در نهایت در سال 1979 میلادی از دنیا رفت.

بازیگران فیلم The Woman King

کارگردان جینا پرینس بایدوود سابقه بسیار خوبی دارد و قبلا نیز قسمت‎هایی از سریال‌هایی همچون همه از کریس متنفرند (Everybody Hates Chris)، کلوک و داگر (Cloak and Dagger) و Shots Fired را کارگردانی کرده است. او همچنین سابقه کارگردانی فیلم آنسوی نورها (Beyond the Lights) و فیلم عشق و بسکتبال (Love and Basketball)‌ را در کارنامه خود دارد.

نقش اصلی فیلم «زن پادشاه» را وایولا دیویس بازی می‌کند. این بازیگر در این فیلم نقش ژنرال نانیسکا را بازی می‌کند که رهبری ارتشی از زنان را برای دفاع از پادشاهی داهومی در برابر نیروهای متجاوز برعهده دارد. در کنار او نیز توسو ام‌بدو نقش شخصیتی جوان و برجسته به نام ناوی را به تصویر می‌کشد.

لاشانا لینچ (Lashana Lynch) نیز که بیشتر برای ایفای نقش بهترین دوست کارول دنورز به نام ماریا رامبو در فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) از دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود، در فیلم «زن پادشاه» نقش ستوانی در ارتش ژنرال نانیسکا را بازی خواهد کرد. در تریلرهای منتشر شده برای این فیلم، لاشانا لینچ در صحنه‌های نبرد به وضوح دیده می‌شود.

جان بویگا (John Boyega) نیز که با نقش‌آفرین در فیلم جنگ ستارگان: قسمت هفتم – نیرو بر می‌خیزد (Star Wars: Episode VII – The Force Awakens) توانست به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند، در فیلم «زن پادشاه» نقش حاکم سرزمین داهومی به نام شاه قزو را بازی خواهد کرد. این شخصیت بر اساس فردی واقعی به همین نام است. بنابر گفته‌ها، او توانسته تحولی بزرگ در پادشاهی داهومی ایجاد کند و عملا نیز ارتش آگوجی متشکل از زنان را ایجاد کرده است.

شخصیت شرور فیلم «زن پادشاه» نیز سانتو فریرا نام دارد که نقش آن را هیرو فاینس تیفین (Hero Fiennes Tiffin) به تصویر می‌کشد. این بازیگر بیشتر برای ایفای نقش نسخه جوان لرد ولدمورت در فیلم هری پاتر و شاهزاده دو رگه (Harry Potter and the Half-Blood Prince) شناخته می‌شود.

شیلا آتیم (Sheila Atim) نیز یکی دیگر از بازیگران حاضر در فیلم «زن پادشاه» محسوب می‌شود که نقش جنگجویی به نام آمنزا را بازی می‌کند که یکی از ستوان‌های بلندپایه در ارتش داهومی است. از جمله دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان آدرین وارن (Adrienne Warren)، جیمی لاسون (Jayme Lawson)، ماسالی بادوزا (Masali Baduza)، آنجلیک کیجو (Angélique Kidjo) و شاینا وست (Shaina West) را نام برد.

تاریخ اکران فیلم The Woman King

فیلم «پلنگ سیاه» در تاریخ 16 سپتامبر سال 2022 میلادی (جمعه 25 شهریور 1401) روی پرده سینماها اکران شده است. برای پخش این فیلم به صورت دیجیتالی و بلوری نیز باید چندین ماه صبر کرد. در حال حاضر، تاریخ عرضه بلوری این فیلم اعلام نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان