ال‌جی در پی یافتن راه‌هایی برای تبدیل شدن به رهبر ESG در آینده

ال‌جی الکترونیکس به عنوان یک رهبر و پیشگام جهانی در فناوری اطلاعات با ۳۰ سایت تولید در سراسر جهان، تشخیص داده است که برای موثر بودن مدیریت ESG باید در عملیات روزانه شرکت ادغام شود.

ال‌جی در پی یافتن راه‌هایی برای تبدیل شدن به رهبر ESG در آینده

ملاحظات محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) نقش‌های حیاتی فزاینده‌ای در چشم‌انداز و دوام یک شرکت ایفا می‌کنند. سهامداران کلیدی، از جمله مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران، تنظیم‌کننده‌ها و سازمان‌های غیردولتی، از شرکت‌ها می‌خواهند که عوامل ESG را تقریباً در همه جنبه‌های استراتژی و عملیات تجاری خود، از تهیه و تولید گرفته تا توسعه محصول و استخدام، بگنجانند.

ال‌جی الکترونیکس به عنوان یک رهبر و پیشگام جهانی در فناوری اطلاعات با 30 سایت تولید در سراسر جهان، تشخیص داده است که برای موثر بودن مدیریت ESG باید در عملیات روزانه شرکت ادغام شود.

در سال 2018، این شرکت جهت‌گیری استراتژیک خود را برای مدیریت ESG بر اساس استانداردهای مورد نیاز جامعه بین المللی، که منعکس کننده اهداف توسعه پایدار تعیین شده توسط سازمان ملل بود، ترسیم کرد. این شرکت، پس از بررسی عملکرد ESG خود در سه سال گذشته، مسیر جدیدی را برای برنامه ESG خود ایجاد نموده و در سال 2022، طرح زندگی بهتر 2030 را راه‌اندازی کرد.

برنامه زندگی بهتر 2030 شامل شش تعهد ESG است که هدف سه مورد از آنها بهبود قابل توجه عملکرد زیست محیطی شرکت با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) و افزایش استفاده از مواد بازیافتی در محصولاتش است. به عنوان مثال، ال‌جی متعهد شده است تا سال 2030 با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تولید شده از فرآیندهای تولید خود، کربن صفر شود. برای دستیابی به این هدف، این شرکت قصد دارد تا 50 درصد از 1.93 میلیون تن معادل دی اکسید کربن (tCO2e) تولید شده در سال 2017 را با ایجاد تسهیلات کارآمدتر انرژی و اتخاذ فناوری‌های کاهش انتشار کم کند.

این شرکت برای حمایت از اهداف خنثی بودن کربن، مجموعه کارخانه خود را در چانگوون، کره جنوبی، به یک مرکز تولید آینده‌نگر برای خط لوازم خانگی خود تبدیل کرده است. این مجموعه که به پارک هوشمند ال‌جی تغییر نام داده است، از یک سیستم لجستیک سه بعدی با قابلیت دیجیتال، محاسبات لبه پیشرفته و تجزیه و تحلیل یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی عیوب و امکانات پیشرفته برای تولید مدل‌های متعددی استفاده می‌کند که به نیازهای مشتری پاسخ می‌دهند.

در اوایل سال جاری، مجمع جهانی اقتصاد (WEF) این مجموعه را به عنوان کارخانه فانوس دریایی انتخاب کرد؛ این مجمع شرکت‌هایی را به نمایش می‌گذارد که در استفاده از فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم رهبری را نشان می‌دهند. پارک هوشمند ال‌جی بهره‌وری را 17 درصد افزایش داده و هزینه بازگرداندن محصولات معیوب را تا 70 درصد کاهش داده است. این کارخانه انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و بهره‌وری انرژی در هر واحد تولید شده را در مقایسه با سایت قبلی 30 درصد افزایش داده است. شرکت ال‌جی قصد دارد فناوری‌های تولید هوشمند پیشگام در پارک هوشمند ال‌جی را در 26 مرکز تولیدی خود در 30 کشور جهان اعمال کند و تحول دیجیتال شبکه تولید جهانی خود را تا سال 2025 تسریع بخشد.

استخراج مجدد 960000 تن دی‌اکسید کربن تولید شده در سال 2017 با تأمین اعتبار کربن از طریق کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد مکانیسم توسعه پاک تغییرات آب و هوایی جبران خواهد شد. بدین ترتیب، به آن اجازه می دهد با سرمایه گذاری در فناوری و سرمایه در کشورهای در حال توسعه و از طریق فعالیت‌های کاهش کربن خارجی با استفاده از لوازم خانگی با کارایی بالا، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد. و تحت چارچوب ESG، این شرکت قصد دارد تا سال 2030، حدود 60 درصد انرژی خود را از فناوری‌های تجدیدپذیر تامین کند و تا سال 2050 به 100 درصد انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل شود.

علاوه بر این، ال‌جی متعهد به ایجاد یک اقتصاد چرخشی از طریق ابتکارات بازیافت زباله و بهبود فرآیندهای تصفیه زباله است و قصد دارد تا سال 2030، تا 95 درصد زباله‌های تولید شده در سایت‌های تولید جهانی خود را با استفاده از 600000 تن پلاستیک بازیافتی در فرآیندهای تولید آن بازیافت کند. در حالی که این رقم در سال 2021، حدود 92 درصد بود.

هونگ سونگ مین، رئیس بخش ESG ال‌جی می‌گوید:

«انجام تست‌های پایداری محصول و قابلیت اطمینان کیفیت، با استفاده از مواد بازیافتی در طیف وسیعی از محصولات، از ماشین‌های لباسشویی و یخچال‌ها گرفته تا تهویه‌کننده‌ها و تلویزیون‌ها، کارایی منابع را بهبود می‌بخشد. ال‌جی همچنین در حال اجرای سیاست‌هایی برای پیروی از مقررات منطقه‌ای در زمینه بازپس‌گیری و دفع زباله‌های الکترونیکی با ایجاد زیرساخت‌هایی برای بازیابی زباله‌های الکترونیکی است.»

این شرکت برای حمایت از تلاش‌های خود، مرکز بازیافت Chilseo را در کره جنوبی در ماه آگوست 2001 افتتاح کرد. این مرکز با جمع‌آوری زباله‌های الکترونیکی در پایان چرخه عمر محصول و استفاده مجدد از پلاستیک بازیافتی برای تولید اجزای جدید مورد استفاده در لوازم خانگی مانند یخچال، ابتکار زباله‌های الکترونیکی شرکت را پیش می‌برد.

ال‌جی همچنین در حال بهبود عملکرد انرژی محصولات خود است. در اوایل سال جاری، این شرکت ماشین لباسشویی جدید ThinQ خود را راه‌اندازی کرد. این محصول دارای موتور دایرکت درایو هوش مصنوعی (AI DD) است که از یادگیری عمیق برای شناسایی انواع مختلف پارچه استفاده کرده و سپس برنامه و تنظیمات بهینه را برای هر بار انتخاب می کند. برای اولین بار برای صنعت لوازم خانگی، فناوری هوش مصنوعی به کار رفته در لوازم شستشوی خانگی قابل ارتقا، تأیید فرآیند تکرارپذیری الگوریتم هوش مصنوعی را از UL، رهبر جهانی علم ایمنی، دریافت کرد. این تاییدیه به شرکت‌ها کمک می‌کند ایمنی را نشان دهند، پایداری را افزایش داده و به انطباق با مقررات دست یابند.

ویلیام چو، مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس می‌گوید:

«فعالیت‌های فعلی ال‌جی با استراتژی ESG میان‌مدت تا بلندمدت ما برای تولید محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست برای نسل‌های آینده مطابقت دارد. ال‌جی فعالانه روی راه‌حل‌های زیست‌محیطی کار می‌کند تا نسل‌های آینده بتوانند از زندگی بهتری لذت ببرند و به فردایی بهتر کمک کنند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان