طرز تهیه ته چین دنده غذای لذیذ و متفاوت

در این مقاله می توانید، طرز تهیه ته چین دنده پلو که یکی از غذاهای مجلسی ایلامی است، مطالعه کنید. این پلو طعم فوق العاده ای داشته و با دنده گوسفندی تهیه می شود.

طرز تهیه ته چین دنده غذای لذیذ و متفاوت

اگر می خواهید، یک ته چین مجلسی با طعم فوق العاده داشته باشید، می توانید در این بخش با طرز تهیه ته چین دنده آشنا شوید. این غذای محبوب ایلامی دستور پختی ساده دارد و می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. این غذا در کنار ترشی و سبزی نوش جان می شود.

طرز تهیه ته چین دنده

برای تهیه انواعی از ته چین های خانگی خوشمزه می توانید در مجله آرگا همراه ما باشید. شما علاقمندان علاوه بر تهیه ته چین دنده در این بخش می توانید در مطالب پیشین با ته چین قارچ و ته چین هویج پلو آشنا شوید.

  •  بلیط کیش
  •  چکاد بام

مواد لازم

  • دنده گوسفندی: 1 کیلوگرم
  • کره محلی: به میزان لازم
  • برنج: 3 پیمانه
  • نمک: به میزان لازم
  • پیاز: 1 عدد
  • زیره و دارچین و زعفران: به میزان لازم
  • فلفل دلمه ای و گوجه: به میزان لازم

دستور پخت ته چین دنده

طرز تهیه ته چین دنده متفاوت

این غذای خوشمزه طعمی فوق العاده داشته و می توانید با این دستور پخت آن را تهیه کنید. برای تهیه این غذا دستور پخت های مختلفی وجود دارد که در هر دوی آن باید دنده ها برشته شوند. استفاده از چربی های اضافی دنده برای ته دیگ این غذا می تواند، طعم بهتری به آن بدهد.

اولین مرحله از تهیه این ته چین مجلسی دنده ها را به خوبی شسته و بعد از کشیده شدن آب اضافی آن مقداری پیاز خرد شده روی آن اضافه کنید. در این مرحله ادویه های طعم دهنده مانند فلفل و مقداری زردچوبه اضافه کرده و هم بزنید تا به خرد گوشت ها برود. این مواد باید به مدت چند ساعت درون یخچال باقی بمانند.

در این مرحله باید درون قابلمه ای مقداری روغن و کره محلی بریزید. دنده ها را در کف قابلمه قرار دهید و برنج های نیم پز شده را روی آن بریزید. این برنج باید با حرارت ملایم پخته شود. در صورتی که زیر قابلمه زیادی باشد، موجب سوختن دنده ها و نپختن آن خواهد شد.

مواد لازم ته چین دنده

روش دومی که برای طرز تهیه ته چین دنده پلو مجلسی وجود دارد، پخت جدای مواد است. در این شیوه باید دنده ها را به طور جداگانه درون قابلمه ای بریزید و بعد از پخت آن را زیر برنج قرار دهید. کف قابلمه را نیز می توانید، مقداری کره محلی و زعفران بریزید. استفاده از مقداری دارچین و زیره روی برنج نیز می تواند، طعم فوق العاده ای به این پلو بدهد. ریختن مقداری از آب دنده ها روی این برنج نیز می تواند، به مزه دار شدن ان کمک کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان