ترفندهای فریز کردن قارچ بدون سیاه شدن

قارچ یکی از سبزیجاتی که در بیشتر غذاها و سالادها از آن می توان استفاده کرد. در این مقاله به شما ۳ روش فریز کردن قارچ بدون سیاه شدن را آموزش میدهیم. با ما همراه شوید

ترفندهای  فریز کردن قارچ بدون سیاه شدن
روش‌های مختلفی برای حفظ و نگهداری قارچ در فریزر وجود دارد. اما برای اینکه قارچ بافت و طعم خود را به خوبی حفظ کند می‌ بایست شناختی از انواع قارچ‌ ها داشت. قارچ‌ هایی که بافت لطیف‌ تری دارند بهتر است از روش بلانچ کردن یا تفت دادن برای فریزر کردن آن‌ ها استفاده کرد. در کنار این دو روش برای قارچ‌ هایی که بافت سفت‌ تری دارند، می‌ توان به صورت مستقیم یا بخارپز استفاده شود.


به طور کلی برای نگهداری طولانی مدت انواع قارچ در فریزر با توجه به نکات بالا باید یکی از سه روش ذکر شده را انتخاب کرد. این روش‌ها بسیار ساده است، همچنین در هنگام آماده سازی آن‌ها نکاتی قابل توجه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است حداکثر زمان نگه‌داری (زمان مطلوب) قارچ در فریزر 4 ماه است.

بیشتربخوانید:

بهترین روش های فریز کردن قارچ

روش اول فریز کردن قارچ بدون سیاه شدن : بلانچ کردن قارچ

بلانچ کردن در آشپزی یک تکنیک برای نگهداری طولانی مدت سبزیجات است. در این روش با پختن سبزیجات باعث از بین رفتن آنزیم‌ هایی می‌ شوید که باعث فساد مواد غذایی است. برای بلانچ کردن قارچ ابتدا می‌ بایست قارچ‌ ها را خوب بشوئید. سپس برای مدتی قارچ‌ ها را در آب سرد غوطه‌ ور کنید، تا ناخالصی آن‌ ها گرفته شود. نکته حائز اهمیت این است از قارچ‌ های سیاه شده یا لکه‌ دار استفاده نکنید یا حتی المقدور پوست آن را بگیرید.

قابلمه‌ مناسبی را آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب جوش آید. مقداری آبلیمو به آب اضافه کنید. اضافه کردن آبلیمو باعث حفظ هر چه بهتر طعم و رنگ قارچ می‌ شود. قارچ‌ های خرد شده را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 3 دقیقه درون آب جوش بپزد. قارچ‌ ها از آب جوش خارج کرده و درون آب سرد بریزید. بعد از اینکه قارچ‌ ها سرد شد، دوباره درون آب در حال جوشیدن بریزید و اجازه دهید 2 الی 3 دقیقه دیگر بپزد. سپس قارچ‌ ها دوباره درون آب سرد بگذارید تا کاملا خنک شود. قارچ‌ ها را درون آبکش بریزید تا آب آن‌ها کاملا خارج شود. بعد از آن می‌توانید قارچ‌ های بلانچ شده را درون ظرف درب‌ دار مناسبی ریخته و در فریزر بگذارید. در این روش می‌ توان قارچ را به مدت 4 ماه درون فریزر نگه‌ داری کرد.

بیشتربخوانید:

بهترین روش نگهداری از قارچ بدون آنکه سیاه شود


قارچ را چگونه فریز کنیم سیاه نشود؟

روش دوم فریز کردن قارچ بدون سیاه شدن : بخارپز کردن

بخارپز کردن قارچ روش بسیار مناسبی است تا بتوان طعم و عطر قارچ را بعد از فریزر کردن حفظ کرد. برای بخارپز کردن قارچ می‌ بایست قارچ‌ ها خوب بشوئید و به اندازه دلخواه خرد کنید. همان طور که گفته شد از قارچ‌ های سیاه شده و لکه‌ دار بهتر است استفاده نکنید. قارچ‌ های خرد شده را درون ظرف آب سرد که مقداری آبلیمو به آن اضافه کردید بریزید. بعد از دقایقی قارچ‌ ها را آب بکشید و کنار بگذارید تا آب آن خارج شود. در این مرحله قارچ‌ ها را به ظرف بخارپز اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 3 الی 5 دقیقه کاملا پخته شود. بعد از بخارپز شدن قارچ دوباره آن‌ ها را به ظرف آب سرد منتقل کنید. بعد از آبکشی قارچ‌ ها می‌توان آن‌ ها را درون ظرف درب‌ دار مناسبی در فریزر قرار داد.

روش سوم فریز کردن قارچ بدون سیاه شدن: تفت دادن

برخی معتقدند با تفت دادن قارچ‌ عطر و طعم قوی‌ تری برای نگهداری طولانی مدت قارچ در فریزر باقی خواهد ماند. البته این موضوع کاملا وابسته به این مسئله است که از چه نوع روغن یا کره‌ای استفاده می‌ شود. برای تفت دادن قارچ‌ ها همانند دو روش قبل قارچ‌ ها را خوب بشوئید و برای مدتی در ظرف آب سرد قرار دهید تا ناخالصی آن‌ ها از بین برود. قارچ‌ ها برای تفت خوردن باید کاملا خشک شده باشد. درون تابه‌ ای مناسب مقداری روغن یا کره بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس چند قطره آبلیمو نیز به روغن اضافه کنید. برخی برای طعم‌ دهی بهتر به قارچ سیر خرد شده یا ادویه‌ جات نیز به روغن اضافه می‌کنند. قارچ‌ های خرد شده را درون روغن بریزید تا به مدت 3 الی 5 دقیقه تفت بخورد. قارچ‌ ها را باید آهسته هم بزنید تا بیش از حد تفت نخورد و سیاه نشود. بعد از گذشت این زمان شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا قارچ‌ ها کمی سرد شود. حال آن‌ ها را روی دستمال کاغذی پهن کرده تا روغن‌ شان گرفته شود. اگر روغن آن‌ ها خوب گرفته نشود باعث فساد زودرس قارچ در فریزر می‌ شود. بعد از گرفته شدن روغن اضافی قارچ‌ ها و همچنین سرد شدن، آن‌ ها درون ظرف درب‌ دار مناسبی بریزید و در فریزیر قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین شیوه برای شستشوی قارچ برای ماندگاری بیشتر

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان