طرز تهیه پنیر ریکوتا کم چرب ایتالیایی

پنیر ریکوتا یک پنیر خانگی با طعم فوق العاده بوده که شما می توانید در این بخش طرز تهیه آن را مطالعه کنید. این پنیر با طعم ریحان بوده و می توانید انواعی از سبزیجات دیگر را در این پنیر استفاده نمایید.

طرز تهیه پنیر ریکوتا کم چرب ایتالیایی

یکی از انواع پنیرهای خوشمزه خانگی پنیر ریکوتا بوده که طعم بسیار فوق العاده ای دارد. این پنیر کم چرب بوده و اصالتی ایتالیایی داشته که می توانید در این بخش طرز تهیه آن را مطالعه کنید. این پنیر پرکاربرد را می توانید در انواع پاستا و غذاها استفاده نمایید.

نحوه تهیه پنیر ریکوتا

تهیه انواع پنیرها در خانه کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آموزش های آرگا با دستور تهیه این پنیرها آشنا شوید. بنابراین در این مطلب علاوه بر تهیه پنیر ریکوتا می توانید با پنیر ماسکارپونه و پنیر لیقوان نیز آشنا شوید.

  •  چکاد بام
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • شیر پر چرب: 8 پیمانه
  • سرکه سفید: 1/4 پیمانه
  • خامه پر چرب: 1 پیمانه
  • نمک: به میزان لازم
  • ریحان: به میزان لازم

طرز تهیه پنیر ریکوتا

طرز تهیه پنیر ریکوتا عالی

اولین مرحله آماده سازی مواد این پنیر بوده برای شروع کار ابتدا دو لایه پارچه تنظیف تمیز را کنار بگذارید. یک آبکش فلزی انتخاب کرده و روی یک کاسه قرار دهید. حالا باید پارچه را روی آبکش بکشید و کنار بگذارید. این کار برای سریع تر شدن مراحل آماده سازی پنیر می باشد.

در این مرحله باید مواد را بجوشانید. مقداری شیر، خامه و نمک را درون قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را مدام هم بزنید. بعد از اینکه شر به دمای مطلوب رسید، از روی حرارت بردارید تا خنک شود. در مدت جوشیدن شیر باید توجه داشته باشید تا شیر سر نرود.

در این مرحله باید مقداری سرکه به مواد اضافه کنید. با یک دست شیر را هم زده و با دست دیگر نیز مقداری سرکه به مواد اضافه نمایید. بعد از 20 دقیقه شیر جمع شده و حالت دلمه دارد. دلمه ایجاد شده را با استفاده از یک آبکش یا صافی بردارید. درون پارچه ای که از قبل آماده شده پنیر را بگذارید و لا به لای آن را ریحان قرار دهید.

در این مرحله از طرز تهیه پنیر ریکوتا باید یک حجم سنگین روی پنیر قرار دهید. با توجه به میزان رطوبت پنیرها باید 10 تا 60 دقیقه حجم روی پنیر باشد. بعد از اینکه آب اضافی آن گرفته شد، پنیر را از پارچه خارج کنید. روی پنیر را نمک زده و درون ظرفی در بسته قرار دهید. ای نوع پنیر را نباید در آب نگهداری کنید.

پنیر ریکوتا خانگی

افزودن ریحان و نمک در این پنیر اختیاری بوده و شما می توانید به دلخواه انواعی از سبزیجات معطر را استفاده کنید. افزودن نمک نیز در این پنیر بنا به ذائقه شما بوده و می توانید در صورت دلخواه نمک را در این پنیر حذف نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان