ماهان شبکه ایرانیان

معرفی فیلم Causeway با بازی جنیفر لارنس

اختلال استرس پس از سانحه برای مدت‌ها است که موضوع بسیار محبوبی در بین آثار سینمایی بوده و از جمله بهترین فیلم‌ها در این زمینه نیز می‌توان به آثار برجسته‌ای همچون راننده تاکسی (Taxi Driver) و اولین خون (First Blood) و همچنین فیلم مهلکه (The Hurt Locker) اشاره کرد

معرفی فیلم Causeway با بازی جنیفر لارنس

اختلال استرس پس از سانحه برای مدت‌ها است که موضوع بسیار محبوبی در بین آثار سینمایی بوده و از جمله بهترین فیلم‌ها در این زمینه نیز می‌توان به آثار برجسته‌ای همچون راننده تاکسی (Taxi Driver) و اولین خون (First Blood) و همچنین فیلم مهلکه (The Hurt Locker) اشاره کرد. فیلم گذرگاه (Causeway) نیز یکی از همین آثار به شمار می‌رود که به بررسی بیماری‌های جسمی و روحی ناشی از جنگ می‌پردازد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این اثر بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم Causeway

فیلم «گذرگاه» اولین تجربه کارگردانی سینمایی لیلا نوگباور (Lila Neugebauer) به شمار می‌رود که در کارنامه خودش نیز سابقه کارگردانی چندین نمایش‌نامه برادوی را دارد. او همچنین چندین قسمت از سریال‌های مختلفی همچون سریال اتاق 104 (Room 104) و سریال خدمتکار (Maid) را کارگردانی کرده است و به عنوان تهیه‌کننده اجرایی فیلم «گذرگاه» نیز فعالیت خواهد کرد.

فیلم‌نامه فیلم «گذرگاه» را نیز الیزابت سندرز (Elizabeth Sanders)، لوک گوئبل (Luke Goebel) و اوتسا مشفق (Ottessa Moshfegh) قلم زده‌اند. با اینکه این سه نفر هیچ کدام سابقه نوشتن هیچ فیلم‌نامه‌ای را در کارنامه خود ندارند اما هر کدام حداقل یک رمان نوشته‌اند.

داستان فیلم Causeway

فیلم «گذرگاه» داستانی صمیمی و تامل‌برانگیز از سربازی است که پس از شرکت در جنگ افغانستان حالا به خانه‌اش در نیواورلئانز بازگشته است اما برای اینکه خودش را با زندگی عادی وفق بدهد، با مشکل مواجه می‌شود. این فیلم به دنبال آن است تا نگاهی تاثیرگذار و برجسته از دست و پنجه نرم کردن با آسیب روحی را برای مخاطبان خود به نمایش در بیاورد.

آیا فیلم Causeway بر اساس واقعیت ساخته شده است؟

خیر. فیلم «گذرگاه» بر اساس داستانی واقعی ساخته نشده اما داستان این اثر به گونه‌ای است که بسیاری از سربازان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و همین نیز آن را به داستانی غمگین تبدیل می‌کند. امید می‌رود که فیلم «گذرگاه» با داستان خود بتواند به سربازان احترام بگذارد و این جنبه از زندگی آن‌ها را به نمایش در بیاورد.

بازیگران فیلم Causeway

در فیلم «گذرگاه» جنیفر لارنس نقش عضوی از دسته مهندسین ارتش آمریکا به نام لینزی را بازی می‌کند که به خانه‌اش در نیواورلئانز باز می‌گردد و حالا نیز با آسیب‌های روحی خود ناشی از انفجار خودرو دست و پنجه نرم می‌کند. این بازیگر برنده جایزه اسکار بیشتر برای حضور در فیلم‌های اکشن و بلاک‌باستری‌ای همچون فیلم‌های بازی‎‌های گرسنگی (The Hunger Games)، فیلم مردان ایکس: کلاس اول (X-Men: First Class) و فیلم گنجشک سرخ (Red Sparrow) و همچنین آثار درامی همچون فیلم زمستان استخوان‌سوز (Winter’s Bone)، فیلم دفترچه امیدبخش (Silver Linings Playbook) و فیلم حقه‌باز آمریکایی (American Hustle) شناخته می‌شود.

در کنار جنیفر لارنس در فیلم «گذرگاه»، برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry) نقش مکانیکی به نام جیمز را بازی می‌کند که از آسیب‌های مشابه لینزی رنج می‌برد و همین آسیب‌های مشترک بین آن‌ها باعث شده تا به یکدیگر نزدیک‌تر شوند. این بازیگر بیشتر برای ایفای نقش آلفرد در سریال آتلانتا (Atlanta) از شبکه اف ایکس شناخته می‌شود و برای این نقش‌آفرینی خودش نیز نامزد دریافت جایزه امی شده بود. از جمله فیلم‌های اخیر او نیز می‌توان به انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)، فیلم گودزیلا دربرابر کونگ (Godzilla vs. Kong) و فیلم قطار سریع‌السیر (Bullet Train) اشاره کرد.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «گذرگاه» نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به لیندا اموند (Linda Emond)، استیون مک‌کینلی هندرسون (Stephen McKinley Henderson)، راسل هاروارد (Russell Harvard) و جین هودیشل (Jayne Houdyshell) اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Causeway

فیلم «گذرگاه» اثری از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود که برای اولین بار در تاریخ 10 سپتامبر سال جاری میلادی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم در تاریخ 8 اکتبر نیز در فستیوال فیلم لندن به روی پرده سینماها می‌آید. در تاریخ 4 نوامبر سال 2022 میلادی (جمعه 13 آبان 1401) نیز فیلم «گذرگاه» روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس عرضه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان