گرفتن تلخی خورش با فوت و فن آشپزهای حرفه ای

گرفتن تلخی خورش راهکارهای مختلفی دارد. شما برای رفع تلخی غذا باید ابتدا علت آن را پیدا کنید. در صورتی که لیمو عمانی موجب تلخی غذا شده است، می توانید، مقداری نمک بزنید و از قبل باید دانه های لیمو را خارج کنید.

گرفتن تلخی خورش با فوت و فن آشپزهای حرفه ای

یکی از مشکلات در زمان پخت انواع خورشت، تلخ شدن آن می باشد. اگر خورشت شما تلخ شده و می خواهید، تلخی آن را از بین ببرید، در این بخش شیوه های گرفتن تلخی خورش را می آموزید.

برای از بین بردن تلخی خورشت می توانید از شیوه های مختلفی استفاده کنید. عوامل مختلفی موجب تلخی خورشت ها خواهد شد، که یکی از رایج ترین این علت ها استفاده از لیمو عمانی می باشد. برخی غذاها نیز با ماندن در یخچال ممکن است، تلخ شوند. در ادامه شیوه های رفع تلخی غذا را مطالعه می کنید.

علت تلخی خورش

  •  چکاد بام
  •  بلیط کیش

روش های گرفتن تلخی خورش

یکی از مهم ترین راه های رفع تلخی در غذا از بین بردن علت های آن می باشد. در صورت که در خورشت شما لیمو عمانی استفاده شده است، پوست و تخمه های لیمو عمانی یکی از علت های اصلی تلخ شدن غذا هستند. برای این کار باید، دانه های لیمو عمانی را قبل از ریختن در غذا خارج کنید. خیساندن لیموها در آب نیز موجب رفع تلخی خواهد شد.

افزودن نمک نیز در برخی از موارد موجب تلخ شدن غذا می شود. برای این کار باید ابتدا غذا را روی زبانتان مزه کنید. گاهی افزودن نمک در غذا موجب جذب تلخی غذا بر روی زبان می شود. بنابراین نمک می تواند به عنوان یک مواد خنثی کننده عمل کند. به عنوان مثال تلخی قهوه یا کیوی را با افزودن نمک می توانید، رفع کنید.

راه های گرفتن تلخی خورش

یکی دیگر از علت های تلخ شدن غذا سوختگی سطحی آن می باشد. پیاز داغ سوخته مزه ای تلخ به غذا می دهد. اگر غذای شما با سوختگی دچار تلخی شده است، می توانید از مقداری آب لیمو نیز استفاده کنید. در صورتی که از سبزیجات تلخ در غذا استفاده کردید، نیز می توانید با افزودن مقداری آبلیمو طعم تلخ آن را از بین ببرید.

از بین بردن تلخی آبلیمو

در صورتی که آب لیمو مزه تلخی به غذا داده است، تلخ شدن به دلیل افزودن آبلیمو نیز به دلیل هسته های و پوره های آبلیمو می باشد. له شدن هسته ها در زمان آب گیری نیز موجب تلخ شدن آبلیمو می شود. در صورتی که غذای شما به دلیل استفاده از آبلیمو تلخ شده، می توانید از هویج برای رفع تلخی استفاده کنید.

از بین بردن تلخی خورش

راه های مختلفی برای گرفتن تلخی خورش وجود دارد. شما می توانید از شیوه های ذکر شده در این بخش برای از بین تلخی غذا استفاده کنید. همانطور که اشاره شد، علت های تلخ شدن غذا نیز می تواند، متفاوت باشد.

شما پس از مطالعه این مطلب برای آشنایی با از بین بردن تلخی بادمجان و دلیل تلخ شدن قورمه سبزی می توانید کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان