ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه آبنبات لیمویی خوش طعم خانگی

آبنبات لیمویی که یکی از انواع شیرینی های خوشمزه است، طعم و مزه ای عالی دارد. شما می توانید در این بخش طرز تهیه آبنبات لیمویی را مطالعه نمایید. این آبنبات کریستالی برای پذیرایی در مهمانی نیز مناسب می باشد.

طرز تهیه آبنبات لیمویی خوش طعم خانگی

اگر می خواهید، طعم یک آبنبات خانگی خوشمزه و مجلسی را بچشید در این بخش می توانید با طرز تهیه آبنبات لیمویی آشنا شوید. این آبنبات طعم و مزه ای متفاوت دارد و با لیموی تازه تهیه می شود. شما با تکنیک های این بخش می توانید یک آبنبات عالی تهیه کنید.

مواد آبنبات لیمویی

تهیه انواعی از آبنبات های خانگی کار بسیار ساده ای است. داشتن آبنبات های متنوع و متفاوت بسیار ساده بوده و شما می توانید در آرگا با طرز تهیه آبنبات چوبی و آبنبات قیچی آشنا شوید. تهیه انواعی از این آبنبات ها کار ساده ای بوده و شما می توانید به سادگی یک آبنبات خانگی داشته باشید.

مواد لازم

  • لیمو: 1 عدد
  • آب: نصف لیوان
  • شکر: 1 لیوان

دستور تهیه آبنبات لیمویی

طرز تهیه آبنبات لیمویی عالی

این آبنبات مجلسی بسیار خوشمزه و متنوع بوده و در عین حال دستور تهیه ای ساده دارد. این آبنبات خوشمزه را باید با استفاده از لیموهای تازه تهیه کنید. ابتدا لیموی تازه را شسته و با پوست آن را به برش های نازک تقسیم نمایید. برای این آبنبات بهتر است از لیموی بزرگ تر استفاده کنید.

برای برش زدن لیموها بهتر است از چاقوی تیز استفاده نمایید تا لیموها له نشود. همچنین استفاده از لیمویی که دارای پوست سفت است برای این مورد بهتر می باشد. حالا درون یک تابه مقداری آب ریخته و زمان دهید تا بجوشد.

بعد از اینکه آب جوشید، باید لیموهای برش زده را درون آن بیندازید. 10 دقیقه زمان داده تا لیموها بجوشند و مزه تلخی آن از بین برود. در این مرحله ممکن است، رنگ آب کمی عوض شود بنابراین نگران نشوید. هر چند دقیقه باید لیموها را برگردانید تا سمت دیگر آن نیز رنگ عوض کند. بعد از جوشیدن لیموها را باید خارج کنید.

لیموها را درون یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. در این مرحله از طرز تهیه آبنبات لیمویی باید شکر و آب را درون تابه ای با یکدیگر ترکیب کنید. مواد را هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود. حالا باید لیموهای را درون تابه چیده و نیم ساعت زمان دهید تا روی شعله و درون مواد شکر بماند. بعد از اینکه لیموها روی حرارت ملایم کریستالی شد، شعله را خاموش کنید.

طرز تهیه آبنبات لیمویی

لیموهای کریستالی شده را روی یک کاغذ روغنی پهن کرده و زمان دهید تا خنک شود. این نوع شیرینی میوه ای سفت نیست و می توانید به راحتی با نوشیدنی های گرم میل کنید. این آبنبات برای پذیرایی در مهمانی ها نیز گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان