بهترین سریال‌های ابرقهرمانی لایو اکشن

ژانر ابرقهرمانی در سال‌های اخیر بسیار شلوغ شده و آثار مختلفی در این ژانر ساخته شده است که مطمئنا بسیاری از آن‌ها مورد توجه بیننده‌ها قرار گرفته‌اند. این موضوع در دنیای سریال نیز صدق می‌کند و سریال‌های ابرقهرمانی مختلفی توانستند نمرات خوبی از منتقدان بگیرند و تحسین بینندگان را برانگیزند.

بهترین سریال‌های ابرقهرمانی لایو اکشن

ژانر ابرقهرمانی در سال‌های اخیر بسیار شلوغ شده و آثار مختلفی در این ژانر ساخته شده است که مطمئنا بسیاری از آن‌ها مورد توجه بیننده‌ها قرار گرفته‌اند. این موضوع در دنیای سریال نیز صدق می‌کند و سریال‌های ابرقهرمانی مختلفی توانستند نمرات خوبی از منتقدان بگیرند و تحسین بینندگان را برانگیزند.

در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سریال‌های ابرقهرمانی لایو اکشن بپردازیم.

سریال ماموران شیلد

Agents of S.H.I.E.L.D. (2013 – 2020)

Agents of S.H.I.E.L.D. (2013 – 2020)

سریال ماموران شیلد (Agents of S.H.I.E.L.D) بر اساس کمیک‌های مارول ساخته شده اما ارتباطی با دنیای سینمایی مارول ندارد. با این وجود، از جمله سریال‌های ابرقهرمانی لایو اکشن برجسته به شمار می‌رود که تماشای آن می‌تواند اوقات بسیار خوبی را برای مخاطبان و طرفداران ایجاد کند.

این سریال که جزو اولین سریال‌های مارول به شمار می‌رود، راه را برای دیگر سریال‌های مارول در سرویس آنلاین دیزنی پلاس هموار کرد و با اشاره‌های ریز به فیلم‌های سینمایی آینده دنیای سینمایی مارول، انتظار و اشتیاق برای این آثار را در بین مخاطبان و طرفداران بیشتر می‌کرد. اولین فصل این سریال در سال 2013 میلادی و آخرین فصل آن در سال 2020 پخش شده بود.

سریال استارگرل

Stargirl (2020 – Present)

Stargirl (2020 – Present)

سریال استارگرل (Stargirl) داستان دانش‌آموزی دبیرستانی به نام کورتنی وایتمور را دنبال می‌کند که با برخی از ابرقهرمانان جوان همکاری می‌کند تا جلوی گروه شرور و خطرناکی به نام جامعه بی‌عدالتی آمریکا (Injustice Society of America) را بگیرند. این سریال ترکیب بسیار خوبی از تنش و طنز را درون خودش دارد و نویسنده‌های آن نیز کاملا نسبت به کاراکترها احساس مسئولیت می‌کنند.

سریال «استارگرل» بر اساس کمیک‌های دی‌سی ساخته شده و از شبکه سی دابلیو پخش می‌شود. این سریال هنوز نتوانسته آن طور که باید به اثری برجسته و پربیننده تبدیل شود اما با این وجود، طرفداران پر و پا قرصی دارد. پخش سریال از سال 2020 میلادی شروع شده است.

سریال دوم پاترول

Doom Patrol (2019 - Present)

Doom Patrol (2019 – Present)

سریال دوم پاترول (Doom Patrol) درون مایه بسیار خوبی دارد و به خوبی توانسته کاراکترهای داخل داستان خودش را توسعه بدهد. رویکرد متفاوت این سریال نسبت به ابرقهرمانان و همچنین خاستگاه قدرت‌های آن‌ها سبب شده تا این اثر جالب و تامل‌برانگیز باشد.

توسعه کاراکترها در سریال «دوم پاترول» بسیار عالی است و هر کدام از کاراکترها داستان پس‌زمینه خودشان را دارند و به خوبی به انگیزه‌ها، احساسات و همچنین سرگرمی‌های آن‌ها پرداخته شده است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی این سریال، صحنه‌های شوکه‌کننده آن است که همه بیننده‌ها را به حیرت وا می‌دارد. اولین فصل از سریال در سال 2019 میلادی پخش شده و فصل‌های جدید آن نیز در حال پخش هستند.

سریال پسران

The Boys (2019 – Present)

The Boys (2019 – Present)

سریال پسران (The Boys) محصولی از سرویس آنلاین آمازون پرایم و اقتباسی از کمیک‌های داینامیک به شمار می‌رود و داستان گروهی از پارتیزان‌ها را دنبال می‌کند که سعی دارند جلوی افرادی با قدرت‌های فرابشری را بگیرند. این افراد در ظاهر به عنوان ابرقهرمان شناخته می‌شوند اما در باطن، افراد فاسد هستند.

رویکرد انتقادی سریال «پسران» نسبت به دنیای ابرقهرمانی باعث شده تا این اثر نسبت به دیگر آثار کاملا متمایز باشد و مخاطبان را به خوبی به خودش جلب کند. صحنه‌های خشونت‌آمیز و خونین به نمایش درآمده در این سریال نیز یکی دیگر از تفاوت‌های این اثر با دیگر آثار ابرقهرمانی به شمار می‌رود. فصل اول این سریال در سال 2019 پخش شده بود و فصل چهارم آن نیز برای سال 2023 میلادی برنامه‌ریزی شده است.

سریال سوپرمن و لوئیس

Superman & Lois (2021 – Present)

Superman & Lois (2021 – Present)

در سریال سوپرمن و لوئیس (Superman & Lois)، سوپرمن و خانواده‌اش در شهر کوچک اسمال‌ویل ساکن می‌شوند، جایی که در آنجا با چالش‌های بسیار بزرگتری روبه‌رو می‌شوند. این سریال که یکی از سریال‌های ابرقهرمانی باقی مانده شبکه سی دابلیو به شمار می‌رود، توانسته به خوبی بیننده‌ها را به خودش جلب کند.

یکی از دلایل موفقیت سریال «سوپرمن و لوئیس»، اختیار و آزادی نویسنده‌های آن نسبت به محدودیت‌های مداوم دنیای ارو به شمار می‌رود. از سوی دیگر، این سریال یک درام خانوادگی است و کاراکترهای اصلی علاوه بر مشکلات بزرگ با مسائلی همچون والدین بودن و بزرگ کردن پسران خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

سریال لوکی

Loki (2021 – Present)

Loki (2021 – Present)

سریال «Loki» به گفته بسیاری از افراد شاهکاری از دنیای امروزی سریال به شمار می‌رود و داستان یکی از بهترین شخصیت‌های شرور دنیای سینمایی مارول یعنی لوکی را دنبال می‌کند که خط زمانی دیگری را ایجاد می‌کند و همین نیز سرآغازی بر پیامدهایی بلندمدت و بزرگ است.

اولین فصل از سریال «لوکی» در سال 2021 میلادی روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس منتشر شده بود و به جای تمرکز روی کمدی، بیشتر بر فیلم‌نامه قوی خودش تکیه کرده است. این سریال سکانس‌های اکشن بسیار بزرگی ندارد و همین نیز این امکان را با بیننده‌ها داده تا بتواند بهتر انگیزه‌های لوکی را درک کنند.

سریال پیس‌میکر

Peacemaker (2022)

Peacemaker (2022)

سریال پیس‌میکر (Peacemaker) شاهکاری تازه از دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود که نسخه‌ای فرعی از فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) است و داستان شخصیت پیس‌میکر را دنبال می‌کند که سعی دارد جلوی گروهی از بیگانه‌های انگل مانند را بگیرد. جان سینا (John Cena) نقش اصلی این سریال را بازی می‌کند و توانسته تحسین منتقدان را برای نقش‌آفرینی خودش بدست بیاورد.

سریال «پیس‌میکر» اولین سریال بر اساس کمیک‌های دی‌سی به شمار می‌رود که جزوی از دنیای سینمایی دی‌سی است و توانسته همانند سریال «پسران»، رویکرد خشن و خونین را در پیش بگیرد. همین نیز سبب شده تا دیالوگ‌های سریال غنی و خلاقانه باشند و اتفاقات به شکلی جالب پیش بروند.

سریال بتمن

Batman (1966 – 1968)

Batman (1966 – 1968)

سریال بتمن (Batman) که از سال 1966 تا 1968 میلادی پخش می‌شد، یکی دیگر از سریال‌های ابرقهرمانی لایو اکشن برتر به شمار می‌رود که در آن، برخی از بهترین دشمنان بتمن به تصویر کشیده شده‌اند، دشمنانی که به دنبال نابود کردن شهر گاتهام یا تسلط بر آن بودند.

از آنجا که سریال «بتمن» سال‌ها پیش ساخته شده، سطح طراحی لباس‌های کاراکترها نسبت به امروزه ضعیف‌تر است و درون‌مایه آن نیز بیشتر خنده‌دار است. با این حال، ساختار این سریال سبب شده تا جنبه‌های کاراگاهی شخصیت بتمن به خوبی به تصویر کشیده شوند و شخصیت‌های شرور مختلف فرصت درخشش داشته باشند.

سریال دردویل

Daredevil (2015 – 2018)

Daredevil (2015 – 2018)

سریال دردویل (Daredevil) بر اساس کمیک‌های مارول و توسط سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته شده و داستان وکیلی به نام مت مورداک را دنبال می‌کند که سعی دارد بین زندگی عادی خودش به عنوان یک وکیل و همچنین کارهای ابرقهرمانی‌اش تعادل ایجاد کند. داستان‌سرایی بسیار خوب، شخصیت‌های شرور توسعه یافته و همچنین اکشن‌های عالی سبب شدند تا سریال دردویل از جمله بهترین سریال‌های ابرقهرمانی لقب بگیرد. این سریال از سال 2015 تا 2018 میلادی از سرویس نتفلیکس در قالب سه فصل پخش شده بود و در حال حاضر نیز خود استودیو مارول در حال توسعه ادامه این سریال است.

سریال اسمال‌ویل

Smallville (2001 – 2011)

Smallville (2001 – 2011)

قبل از اینکه دنیای سینمایی مارول به این شکل بزرگ و گسترده باشد و قبل از اینکه سریال‌های دنیای ارو شکل بگیرند، بسیاری از طرفداران کتاب‌های کمیک جذب سریال اسمال‌ویل (Smallville) می‌شدند. این سریال داستان کلارک کنت قبل از اینکه به سوپرمن تبدیل شود را دنبال می‌کند.

سریال «اسمال‌ویل» توانسته پویایی بسیار خوبی بین شخصیت کلارک کنت و لکس لوثر را برای مخاطبان به تصویر بکشد که مورد استقبال بسیاری از طرفداران قرار گرفته است. این سریال همچنین شخصیت لوئیس را به بهترین شکل ممکن به نمایش در می‌آورد. همه این موارد سبب شدند تا سریال «اسمال‌ویل» جایگاه ویژه‌ای در بین مخاطبان پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان