ازسوی سازمان ملی استاندارد صورت گرفت؛

انتخاب کلرپارس به عنوان واحد نمونه استانی استاندارد در سال ۱۴۰۱

وب گردی ۱۴۰۱/۰۹/۶ ۱۶:۲۷ ۳۹۲۰۷۶۷

مدیرعامل شرکت کلرپارس در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگاران گفت: کسب عنوان واحد نمونه استاندارد توسط یک مجموعه نشان می دهد که شرکت در زمینه کیفیت، ایمنی، توجه به محیط زیست و تولیدات محصولات متناسب با نیاز رقبا موفق بوده است.

ابوالفضل باباپور ادامه داد: تلاش می کنیم تا با رعایت استانداردهای روز دنیا و توجه به بازارهای جهانی، افزایش کیفیت، ارتقا تولید و افزایش سودآوری را برای مجموعه کلرپارس به همراه بیاوریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم موضوع استاندارد را لازمه توسعه و پیشرفت صنایع و واحدهای تولیدی دانست و با تاکید بر همکاری های تنگاتنگ بین اداره کل استاندارد با کارفرماها و صاحبان صنایع، یادآور شد: باید توجه داشت که استاندارد از نیازهای اصلی و مهم فردی و اقتصادی مصرف کنندگان است که بی توجهی به آن ضررهای جبران ناپذیر در پی دارد.

محمد کلامی افزود: استانداردسازی کالاها و تولیدات داخلی، باعث کاهش هزینه های تولید، افزایش کیفیت، امکان رقابت در بازارهای داخلی و خارجی و در نهایت مایه اطمینان خاطر مصرف کنندگان می شود که باید نسبت به توسعه و ترویج ان فرهنگ سازی لازم به انجام برسد.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مشکل اساسی کشور در تمامی حوزه ها و بخش ها را مربوط به آموزش دانست و گفت: چون زنجیره آموزش در کشور کامل نیست همواره در حوزه های مختلف، علیرغم اقدامات خوب با شکست مواجه می شویم که برای برون رفت از این وضعیت، مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صنایع و موضوع دانش بنیان ها حساسیت زیادی دارد.

2

علیرضا منادی قانون جهش تولید دانش بنیان را از دیگر اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق فرامین رهبری دانست و افزود: رویکرد اصلی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز بر همین اصل استوار است، زیرا معتقدیم دانشگاه ها باید علم را تبدیل به ثروت کنند.

صابر پرنیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این مراسم وضعیت تولید استان را بسیار خوب توصیف و اضافه کرد: روز به روز شرایط تولید و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی استان در حال گسترش است و در حالیکه تا 10 سال قبل در بسیاری از کالاها واردکننده بودیم، امروز در این حوزه ها به کشور و استان صادرکننده تبدیل شده ایم.

دوست دار محیط زیست و پیشرو در تولید

شرکت کلرپارس که در تامین مواد شیمیایی گند زدا و ضدعفونی‌کننده (کلر، مشتقات آن و آب اکسیژنه) فعال است، در سال 1366 توسط وزارت نیرو، برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب در شهر تبریز به ثبت رسیده و در نیمه دوم سال ١٣٧٧ به بهره برداری رسید.

این شرکت که هم اکنون از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) می باشد، با استفاده از آخرین تکنولوژی دوستدار محیط زیست (تکنولوژی ممبرانی) در تولید کلر و سود سوزآور، باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه شده و به عنوان یک شرکت دوستدار محیط زیست مطرح شود که این مزیت بسیار ارزشمندی برای محصولات این شرکت محسوب می گردد.

شرکت محصولات تولیدی خود از قبیل سود پرک و مایع، آب اکسیژنه، پارافین کلره، کلر مایع، اسید کلریدریک، کلروفریک، آب ژاول و هیدروژن را به 15 کشور جهان صادر نموده و کارنامه موفق آن در زمینه شفافیت مالی، اجرای برنامه های توسعه و رعایت دستورالعمل های ایمنی باعث شده است، تا بارها مورد تقدیر قرار گیرد.

3

استمرار موفقیت های کلرپارس در سطح کشور و منطقه

عملکرد درخشان کلرپارس موفقیت های زیادی را در سال های اخیر برای این شرکت به همراه داشته است. در شهریور ماه سال جاری شرکت کلرپارس به عنوان شرکت برگزیده، تندیس و لوح تقدیر چهارمین جشنواره حمایت از تولید ملی(حاتم) را دریافت کرد و از مدیرعامل این مجموعه تقدیر شد.

همچنین کیفیت محصولات کلرپارس و حساسیت بالایی که این واحد تولیدی در خصوص افزایش کیفیت تولیدات خود دارد سبب شد، در بررسی های کارشناسی و موشکافانه سازمان ملی استاندارد که در طول یکسال انجام می گیرد، در سال های 1400 به عنوان واحد نمونه ملی و 1401 به عنوان واحد نمونه استانی استاندارد شناخته شده و از این شرکت تجلیل شود.

انتخاب این شرکت به عنوان واحد منتخب روز صنعت و معدن در سالهای 1400 و 1401، انتخاب به عنوان صادرکننده نمونه غیرنفتی در سالهای 1400 و 1401، تقدیر از مدیر عامل کلر پارس در چهارمین همایش ملی پدافند شیمیایی و تقدیر مدیرعامل هلدینگ شستا از شفافیت مالی وافزایش سوددهی مجموعه از دیگر افتخارات کلرپارس در سالیان اخیر است که به خوبی عملکرد درخشان این مجموعه را نشان می دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان